Freid-El Corporation

213 S Maple Ave, 15601, Greensburg

We are a family-owned property management company proudly serving Allegheny and Westmoreland Counties. With deep roots in the community, we specialize in managing a diverse portfolio of apartments and townhomes. Our commitment to personalized service, quality living spaces, and responsive management sets us apart from larger corporate firms.

Opening hours

  • sunday: (closed)
  • monday: 9h-16h
  • tuesday: 9h-16h
  • wednesday: 9h-16h
  • thursday: 9h-16h
  • friday: 9h-16h
  • saturday: (closed)

Photos of Freid-El Corporation

Freid-El Corporation

Freid-El Corporation: Reviews

3.6/5 (65 Reviews)

Reviews are the opinions of their authors. We do not verify that the author was a customer.

Reviews on Google

3,6 out of 5 from 65 reviews

Jersey Holsing Published on Google

Fantastic experience: Freid El Corp is a great company to rent through. Rebecca was absolutely wonderful to work with! This was my first time going through the process of renting an apartment, and I was honestly so nervous about it, but Rebecca made the entire experience so easy and never intimidating. She was always so kind, patient, and willing to answer any questions I had. She responds quickly and made sure I understood everything throughout the process. I really appreciated how approachable and helpful she was. She made what could have been a stressful experience feel simple and comfortable, and I feel like that’s one of the most important things when going through the renting process. I’m so grateful to have had her for my first renting experience and would definitely recommend to anyone looking for a place to rent!

Freid-El Corporation

Thank you so much for taking the time to share such a thoughtful review! We’re so happy to hear that your first renting experience was a positive one and that the process felt easy, comfortable, and stress-free.

Finding a new home can be a big step, especially for a first-time renter, and creating a welcoming experience from start to finish is something we truly value. We’re so glad you chose Freid El Corp and wish you all the best in your new home!

Maddie Fitzgerald Published on Google

Fantastic experience: The move in process was very easy and the staff is very nice and accommodating when necessary. Any questions I had were answered and any issues notice were fixed immediately.

Freid-El Corporation

Maddie-Thank you so much for your kind review! We're delighted to hear that your move-in experience went smoothly and that our team was able to answer your questions and address any concerns quickly. We strive to make every resident feel welcome and supported from day one, and we're grateful you took the time to share your experience. We hope you continue to enjoy your new home!

Emily Uchenna Published on Google

Fantastic experience: I lived in a Freud-El townhouse for 4 years. It saw me through my first place on my own, our first home as husband and wife, and welcomed our daughter home as well. It was safe and reliable. They encourage you to care for the place like your own and give you the freedom to make it cozy with the understanding that you’ll return it to its original state (painting, wall decor, etc). The maintenance team was very efficient, professional, and personal. Rebecca, our property manager, was a delight to work with and readily available for any needs we had. 10/10 recommend.

Freid-El Corporation

Emily-Thank you so much for your kind words! We’re honored that a Freid-El townhouse could be part of such meaningful milestones in your life. It’s wonderful to hear that you felt safe and comfortable during your time with us, and that our team gave you a positive experience. Wishing you and your family all the best, and thank you again for the recommendation!

Dan O'Connor Published on Google

Fantastic experience: We rented with Freid-El for 3 years. They were extremely helpful and flexible from helping us find a place that best suited us to assisting with out walk out/refund procedure. Living there was really nice. Plenty of space and you're allowed to make the place feel like yours by hanging things to wall and even painting them. Their maintenance staff was very quick and communicative to allow for easy fixes.

Freid-El Corporation

Dan - Thank you so much for your kind words! We’re thrilled to hear that your three years with Freid-El were such a positive experience. Our team works hard to provide flexible, responsive service—from finding the right home to making move-out as smooth as possible—so it’s wonderful to know that came through. We’re especially glad you felt comfortable making your space truly feel like home. We wish you all the best in your next chapter!

Tallin Cinti Published on Google

Fantastic experience: Rebecca is great to work with. She stayed in touch months before a unit became available, got me in for a tour quickly, and made the lease signing and onboarding process super easy. Highly recommend!

Freid-El Corporation

Thank you Tallin for your 5-star review! We truly enjoyed working with you and are delighted to hear that the process was smooth and easy. Please don’t hesitate to reach out if there’s anything we can assist with — welcome home!

Isaac Leseman Published on Google

Positive experience: Windows are drafty and apartment front door is thin and allows sound to travel in and out of apartment when shut

Freid-El Corporation

Isaac-Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear about your experience with drafts and noise. We understand how important comfort, warmth, and privacy are in an apartment. We appreciate you bringing these concerns to our attention and encourage residents to reach out directly so we can assess and address issues like window sealing and door insulation where possible. Your feedback helps us identify areas for improvement.

Isabella Olmstead Published on Google

Fantastic experience: The staff at FreidEl is always kind, prompt and thorough when it comes to communicating with their tenants. After two years of renting my apartment with them, I would happily recommend their company to any and all Pittsburgh area residents looking for a new property.

Freid-El Corporation

Isabella-Thank you so much for taking the time to share your experience. We’re thrilled to hear that our team has been able to provide prompt, kind, and thorough service throughout your two years with us. It’s been a pleasure having you as a resident, and your recommendation truly means a lot.

Vincent Anderson Published on Google

Fantastic experience: I absolutely cannot praise this management company/team enough. Every single issue I’ve experienced as a tenant was dealt with professionally and with a lot of consideration. Without a shadow of a doubt, this company is the most well-managed apartment company I’ve rented from. Fantastic experience and service over the past two years. Thank you guys for everything.

Freid-El Corporation

Vincent, thank you for such a thoughtful review! We’re so glad to hear that you felt supported and well taken care of during your time with us. It has truly been our pleasure working with you. We wish you all the best moving forward!

Jessica Willochell Published on Google

Fantastic experience: Very accommodating and communicative. Made moving into one of the units so much less stressful

Freid-El Corporation

Jessica-Thank you so much for the kind words! We’re glad to hear that our team was accommodating and communicative, and that we could help make your move-in experience less stressful. Welcome to your new unit—we’re happy to have you and are always here if you need anything!

Will V Published on Google

Negative experience: I would give a one star if I could. They will enter your home with out proper notice, then proceed to make off color remarks.

Freid-El Corporation

Hi Will, I’m sorry to hear about your experience. While there may be occasions when we need to enter a unit with limited notice, our staff is always expected to conduct themselves professionally and respectfully. Please email [email protected] or call 412-322-1361 and ask to speak with your property manager. We do not tolerate this type of behavior and would appreciate the opportunity to address the situation.

Claire Jones Published on Google

Fantastic experience: I had a great experience renting here. I lived in the Helman St apartment building in Youngwood. It is quiet, only 5 units in the building. There is always parking avaliable which is a plus. Maintenance is quick to respond to issues. Rebecca responds to all emails in a friendly and timely manner as well. Rent is reasonable for todays prices. Definitely recommend!

Freid-El Corporation

Claire - Thank you so much for your kind words and for taking the time to share your experience! We’re so glad to hear you enjoyed living at the Helman St. apartments. It’s great to know that you appreciated the quiet atmosphere, convenient parking, and our prompt maintenance service. Rebecca and the rest of our team truly value your feedback and are happy to have made your stay a positive one. We appreciate your recommendation and wish you all the best!

Brittany Thomas Published on Google

Positive experience: Rebecca, Lynna and the maintenance team were all wonderful! The rent was reasonable. I gave a 4 star because of some of the neighbors, the unit I stayed in had an outdated bathroom and kitchen but, you’ll have that I guess. Overall I enjoyed my stay!

Freid-El Corporation

Brittany-Thanks so much for your honest feedback! We're really glad to hear that Rebecca, Lynna, and the maintenance team made your stay a positive one. It's great to know you found the rent reasonable and enjoyed your time overall. We appreciate your note about the unit and neighbors—your input helps us continue to improve. Wishing you all the best, and thanks again for choosing Freid-El!

Joy Anderson Published on Google

Fantastic experience: I rented for a short period of time (1.5 years) and during my time at the property it was a nice, quiet, safe, enjoyable stay. The area is nice & kid friendly. Maintenance handled any concerns same day with no issues. Landlord/property manager made my experience here easy and smooth sailing. Would definitely recommend to friends and family.

Freid-El Corporation

Joy-Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that your time at the property was enjoyable and that you felt safe and comfortable in the neighborhood. It’s always our goal to provide prompt maintenance and a smooth rental experience, so it means a lot to know we met those expectations. We truly appreciate your recommendation and wish you all the best in your next chapter!

Ashlea Lee Published on Google

Fantastic experience: I have lived at Freid El properties twice now and had a great experience. They were great to communicate with from the beginning. Rebecca always responded to my emails with questions or concerns very quickly. I also had a great experience with the maintenance staff, who always responded quickly and were so kind. I enjoyed living in the West Point townhomes and really appreciated having a nice place to live with my dog.

Freid-El Corporation

Ashlea-Thanks so much for the awesome review! We’re so glad you lived with us twice! The team will be happy to hear your kind words. We’re so glad you and your pup enjoyed the West Point townhomes. Wishing you all the best, and you’re always welcome back anytime!

Nick Kramer Published on Google

Fantastic experience: I rented with Freid-El for about 4 years and don't have a bad thing to say about the property I rented nor the company in general. Everybody that I encountered from the leasing staff to the maintenance team was professional, thorough, transparent, and helpful. Rebecca in leasing office answered all my questions as soon as received, all maintenance queries were handled by Brian and the team expertly. The rent was fair, the management was appropriate, and the experience overall was great. The online portal for paying rent, submitting maintenance requests, etc., work seamlessly and enhance the experience. This is a great company to rent from, and I wouldn't hesitate recommending it to anyone in need!

Freid-El Corporation

Nick-Thank you so much for the fantastic review! We’re really glad to hear your experience over the past four years was such a positive one. It’s great to know that the team was able to support you with clear communication and quick service. We’re also happy the online portal made things easier—that’s exactly what it’s there for! We truly appreciate your recommendation and wish you all the best moving forward.

Cynomon Maxwell Published on Google

Fantastic experience: She is great and reliable.Everytime there was a showing she was there before me and explained everything perfectly.she also replies to text really fast never leaves you hanging.

Freid-El Corporation

Thank you so much for your thoughtful review! I truly appreciate your kind words. It’s always my goal to be reliable, responsive, and make the rental process as smooth and stress-free as possible. I’m so glad to hear that you felt supported and well-informed throughout.

It was a pleasure working with you, and I’m always just a call or text away if you ever need anything in the future. Wishing you all the best in your new place!

—Barbara
Freid El Corp

Madison m Published on Google

Fantastic experience: Super professional company! Me and my boyfriend are young with little credit and no companies were willing to work with us, but this company did with no problems! Barbara was a pleasure to work with and was nothing but professional and kind! amazing company overall and i highly recommend going to them for your next rental!

Freid-El Corporation

Thank you so much for your kind words and for sharing your experience! We understand how challenging the rental process can be—especially for first-time renters—and we're truly glad we could help make it easier for you and your boyfriend.

I am so happy to hear of this feedback. I take great pride in treating every applicant with respect and care. I am so glad I made a positive impression and helped you feel supported throughout the process.

Welcome to your new home, and thank you again for recommending us. If there’s ever anything you need, don’t hesitate to reach out — we’re always here to help!
—Barbara
Freid El Corp

William Christian Published on Google

Fantastic experience: Just signed my lease and it was the easiest process. Barb is so kind and made the process so much easier!

Freid-El Corporation

Thank you, Liam! It was a pleasure showing you around and helping you find your new home!

Mallu Mattos Published on Google

Fantastic experience: Rebecca went above and beyond to make things happen efficiently and quickly! It was a really easy set up to get our place secured and move as soon as possible which was very important for me and my husband moving from another state and staying temporarily in a hotel. I highly recommend talking to her. Thanks Rebecca :)

Freid-El Corporation

Mallu- Thank you for taking time to write us a review! We are so happy you and your husband chose one of our units to call home! We look forward to making your tenancy with us just as positive as your move-in process has been.

Alura Defrancesco Published on Google

Fantastic experience: Rebecca has been wonderful in assisting me through the process of applying for an apartment with Freid-El Corp. She has been super patient and answered all my questions thoroughly and with kindness. I look forward to my time renting from this company.

Freid-El Corporation

Thank you so much Alura for your wonderful review! We're so happy to hear that your move-in experience was smooth and positive. We strive to make the transition as easy as possible, and we're thrilled that you felt supported. If you need anything or have any questions as you settle in, don’t hesitate to reach out. Welcome home, and we hope you enjoy your new home!

Dallon Anderson Published on Google

Fantastic experience: Me and my fiancé have lived here for a year and some and we haven’t had any issues and everyone we met and have worked with is very pleasant and lovely! Shoutout to barb for our latest tour of a newer unit, she was so sweet!

Freid-El Corporation

Thank you for your wonderful review! We're thrilled to hear that you’re enjoying your experience with Freid El. Our team strives to create a comfortable and welcoming environment, and your feedback truly means a lot. If you ever need anything, feel free to reach out. We're grateful to have you as a resident!

NU METAL PHANTOM Published on Google

Negative experience: So final update we lived at the union cemetery road townhomes for five years and just moved out. Rebecca is awesome and a very nice lady. Mariah was rude and gave us issues from the very start over parking. Ceiling heat that doesn't work good during the winter. Old electricity that overloaded all the time. Small water tank in the closet that ran out of hot water after 10 minutes. Absolute idiots for maintenance staff. What I hate is that they kept increasing the rent every year without also increasing the quality of the house. We had mice issues in the past. The ceiling in the kitchen even to this day looks horrible and caving in. We started out at 670 a month for rent which was great. Now if we had stayed another year, we were going to have to pay 793 a month. The first come first serve parking bs was always an issue to. Overall, it can be an ok place to start out but they need to do some major improvements if Thier going to keep charging higher rent rates. We had the entire unit cleaned top to bottom and yet we have to wait 30 days for our deposit back funny how they want their money right away but when they owe US money then it's suddenly oh let's take our sweet time. So now for my reply to the owner. We never "complained" about our unit because we were living there and even the Maintenace guys told us straight up that management likes to do things as cheap as possible. Since you mentioned my power strips problem, I will now address it. We only ran a total of 3 surge protectors in the entire place. One for computer, one in the bedroom, and one for downstairs tv. Before we had moved out, they were planning to update the fuse box finally. Just saw the post on FB marketplace: NOW after we left, they made some improvements that would have been nice to have when we lived there. Instead, they simply kept bumping our rent up with no improvements whatsoever! In our new place, which was built in 1999, has proper electricity that's not from the 60s! Now you guys want to charge 960 for rent on a place with no central ac, no central heat, hope that new heater by the kitchen works better though. And on top of all that you the owner tried to blame ME for the electricity problems! Notice the owner didn't dare try to argue with me about Mauriah though? Or about the tiny hot water tank? Or the kitchen ceiling that NOW they fixed!! We told the Maintenace staff and show them that ceiling years ago and nothing was done about it!! The reason I said Maintenace guys were idiots: They would show up, track mud in on carpet without a care in the world. They kicked the whole door in the day we got locked out due to the knob being broken and damaged the wall next to it. They did a terrible cheap job on fixing the door notice now they put a nice new front door on again after we moved out of course. Come on there's a good reason that Friedel is only a 3.1 of 5 on google let's be real here. So, to the owner whoever you are, don't blame me for running a cheap bottom of the barrel management company that only cares about taking money and not about quality. We were told by Rebecca that we had the cleanest unit ever upon move out. And instead of a nice thank you from the owner (Rebecca was nice and very thankful) I get this BS reply about how oh "I never complained and oh no a guest parked sideways Wah cry me a river" We addressed that guest long ago and it never happened again. Maybe stop making parking first come first serve when people PAY to live there. So, in the end: electricity from the 60s wither i had one or 10 surge protectors was always a problem. AND if the place had proper central AC, I wouldn't have needed to run portable units and dehumidifiers just to keep it comfortable there. And in the winter, if we would have had more than ancient ceiling heat, I wouldn't have needed to run a space heater in every room, so we didn't freeze in there. Before blaming me for the electrical stuff though, go to ANY townhome built within the last 40 years and see the difference between that and Friedel's wiring

Freid-El Corporation

Thank you for taking time to write us a review. Thank you for your kind words about one of our property managers. We do regret, however, that some of your experience may not have been as positive. Our maintenance staff responded to every maintenance request you submitted in a timely manner and addressed every issue. We have a very kind, skilled, and cordial maintenance staff that work very hard to take care of 300+ units. It was reviewed with you more than once about the number of items you had plugged into one outlet, and using power strips, which was causing the fuses to blow repeatedly. It was addressed with you that this was a hazard more than once. As far as the parking, our parking is unassigned, first come first serve parking, as it is for all of our locations. You were reached out to about parking because a guest of yours parked sideways, blocking several available spots. Your unit had updates, but if you felt there was something you would have liked to discuss, our office and staff were always willing to take suggestions into consideration. Reviewing your file, there were no complaints about the status of your unit. We always strive to give our tenants the best experience when renting one of our units. Based on your file, we responded to your emails and maintenance requests quickly and kindly. We appreciate your review and always take feedback into consideration.

Devin Fava Published on Google

Fantastic experience: Lived at the West Point/Elmur Drive units for 12 years: two story, two bedroom, 1.5 bath unit with pretty spacious rooms. We moved from a smaller place where we were paying significantly more. West Point was very affordable. Rent went up only a little over the years: less than anywhere else I know. The maintenance crew was *amazing* (special shout out to Brian). Maintenance usually answered tickets the next day; but they showed up all hours for the rare emergency. We got our full deposit back when we left, despite some damage to the unit. These guys always dealt with us fairly. If we had to go back in time, we'd absolutely rent here again.

Freid-El Corporation

Devin-Thank you so much for your kind review. We are so sorry to see a long-time tenant of ours move on, but we are so glad that your time with us was a positive one.

Tyrese Canada Published on Google

Fantastic experience: My whole move in process went very smoothly. Rebecca gave me all the information that I needed and she responded to any questions or request that I had fast. Thank you so much!

Freid-El Corporation

Thank you for your kind words Tyrese! We are so glad your experience with us so far has been a positive one!

Lolly Published on Google

Negative experience: I have lived in the Essex apartment for a few years. One of the positives about Freid El is management and maintenance responsiveness.They truly do respond and will address issues in a timely manner. The building is also pretty quiet. However, they really need to do better with the upkeep of the building. I know they can't control if someone leaves a McDonalds bag on the floor (although if it is there for days and days, then it is negiligence on the landlord). However, they can control how the paint, apartment doors, etc look. They need to do better with this. The apartment doors look terrible and they are all different. The walls and ceiling are pitiful. It looks like the ghetto. They really need to update the building, and I'm sure they can afford it. Also, there are amazon packages all in the hallway near other people door, just piled up. They really should look into an Amazon locker or some type of proper storage for packages. The first floor really looks raggedy. You would think they would at least make sure that looks decent being that it is what potential tenants will see. The building has so much potential but they allow it to look so terrible. And I'm sure this corporation have the finances and resources to improve. I'm hoping to move out soon, mostly because it is am embarrassment and eyesore to have guests. Then the halls smell of smoke and weed. But the biggest issue that is SO much in their control is the way they keep up with the Essex building.

Freid-El Corporation

Thank you for your kind regards for the maintenance staff and management. We are also glad to hear that the building allows for quiet enjoyment of your home! I'm sorry to hear that there was trash left behind in the hallways. We do have weekly housekeeping at the property for all common areas, entryways, stairwells, and laundry rooms. We agree that the Essex building does have so much potential and hope to make upgrades and improvements over the course of the next few years, as this has been a recent topic of discussion.

Smoking is prohibited in our buildings and apartments. Those tenants who have balconies are permitted to smoke cigarettes, or anything else legal, on the balcony. We are sorry to hear that you have decided to relocate and would love the opportunity to discuss further and address any concerns, through the management office.

Paige Burda Published on Google

Fantastic experience: I had the pleasure of renting from Freid El for the last 4 years. There are so many good qualities about this company that makes your place feel like a home. They are very respectful, easy to work with, and fix any issues quickly and efficiently with their maintenance team. The townhouse I lived in was comfortable and spacious. Perfect for any couple starting out, roommates, or a small family! Not to mention the rent is very affordable especially with all the amenities they offer (free parking, trash pick up, weekly yard work, and a yard you can use to your advantage)! The one and only downfall I could think of after living there for many years is some of the townhouses aren’t equipped with a dishwasher, which can be an inconvenience at times. Otherwise, I would recommend anyone looking for a well-managed, clean, and affordable place to consider renting from Fried El!

Freid-El Corporation

Paige-Thank you so much for taking the time to write us a review! We so appreciate your kind words and are happy to hear that you enjoyed your time with us. We have loved having you and your family as our tenants and we are sad to see you go, but we wish you all the best in your new home! Thank you again!

Emily Contrael Published on Google

Fantastic experience: We have been moved in for a few days now and everything has been wonderful!! Rebecca has been amazing, answering all of our questions, and helping us with anything we need. I definitely suggest renting here! The apartments are absolutely gorgeous and very well taken care of. I feel very safe. They also have storage which is great when you have things like us that we want to keep, but don’t need frequent access to! Parking is great, right outside, and all you have to pay is rent and electric! Other things like internet of course is for you to choose, but having the rest of the utilities included is amazing! Thank you Rebecca!! ☺️

Freid-El Corporation

Emily-Thank you so much for your kind words and for taking the time to write us a review! We are so glad you have had a good experience with us so far and we are so happy that you chose one of our units as your new home!!!

Dylan Ritenour Published on Google

Fantastic experience: Freid-El Corporation has been one of the best property management company to work with of finding an apartment. Friendly staff as well!

Freid-El Corporation

Thank you Dylan! We are so glad you have had a pleasant renting experience with us.

Olivia Orban Published on Google

Fantastic experience: Application process was quick and easy. Rebecca was super helpful and personable, and really made us feel welcome in our new rental. Thanks again!

Freid-El Corporation

Thank you so much for your kind words and for taking a moment to send us a review! We are so glad your experience with us has been a positive one so far. We are so glad you chose a Freid El apartment to call home!

najlae tazi Published on Google

Positive experience: I lived in 1 bed apartment for almost three years. i liked it, they're good at getting to maintenance issues and the price was affordable.

Freid-El Corporation

Najlae- Thank you for your kind words and we are so happy to hear that you enjoyed your time with us!

Mandi Beilstein Published on Google

Fantastic experience: Lived in a 1BR for 2 years. loved it!! Building was always well maintained and I felt right at home.

Freid-El Corporation

Mandi-Thank you for leaving us a review! We are so glad to hear you enjoyed your time with us!

Adam Colbert Published on Google

Negative experience: Update: I lived in my townhouse for almost three years. It was a great start to my new life here in Pennsylvania, but unfortunately my impression of this company significantly changed at move out. They managed to deduct all of my deposit. In three years there is usual wear and tear but their expectations is it be left in pristine condition. They use a form with pricing for many items, for example because I didn't have my carpets cleaned I was charged $150. I only had carpet in the stairs. Ridiculous. If it's going to be a non-refundable deposit just say so upfront. I'm glad to be done handing my money to this company. The townhouse I'm in is a bit date and it's got that thick layers of paint look to give it a lived in feel. They are very good at getting to maintence issues, and the monthly rent is very affordable. The three biggest draw back are, no dishwasher, the only bathroom is upstairs, and it has ceiling heat.

Freid-El Corporation

We are sorry to see that you changed your 4-star review to a 1-star review. We are pleased that you had a positive experience with our attentive maintenance staff and appreciated our affordable rent prices.

Upon notice to vacate, each resident is provided move-out instructions, and encouraged to be present for the final walkthrough. You chose not to attend personally. You sent a friend who had not lived in the unit. Your friend was nice and together we removed some of the trash you left behind. She was not however prepared to discuss the issues related to the condition in which you left the unit.

While we do allow for normal wear and tear, resident’s are responsible for damage. We expect the unit returned to us similar to the way it was given to you using our checklist as a guide. When you moved in you signed and returned the checklist to us, with no damages/defects noted.

Since you specifically referred to the carpet cleaning charge we will address it. When you moved in your unit had brand-new carpet on the stairs. We therefore felt fair to deduct $60 (not $150) for the condition in which you left the carpet.

Once again we are happy you had a positive experience and feel that changing your review to 1 star after a move out process in which you chose not to participate personally is more revenge then a review.

Tony Mihalovich Published on Google

Negative experience: I looked at a great apartment they had listed on Friday applied the same day and they rented it out from underneath me the next day. Class act. I would leave zero stars if I could!!! Thanks Rebecca.

Freid-El Corporation

-Tony, we are sorry to hear you did not have a positive experience with us. As was explained on the phone our apartments are made available on a first come first serve basis. The apartment you saw had been on the market for a few weeks and someone else secured it before you submitted your application. While, we are sorry to have disappointed you we would be happy to help you in the future should we be a good fit for your rental needs.


Mekaeila W Published on Google

Negative experience: I do not have a experience with this property management but unfortunately someone is using my name here without my knowledge. I’m having trouble contacting someone in administrative office. If any current renters can please give me a good number to call?

garnergrafix Published on Google

Positive experience: Management was always punctual with building maintenance and communication. Rentals portal for payment and addressing any issue was user friendly. Wished we had dumpsters instead of multiple, quality-grade waste bins.

Donald Rattay Published on Google

Negative experience: Poor management and no consideration for their tenants needs or well being

Debbie Malizio Published on Google

Fantastic experience: Great place to live and a wonderful company to have a my landlord

Bunny Ann Holiman soprano Published on Google

Fantastic experience: Very helpful awesome homes

Jessica H Published on Google

Fantastic experience: I applied to rent and was assisted every step of the way by a member of their team; Rebecca was extremely professional, informative, and went above and beyond to provide me with the help I needed. My situation ultimately changed so I did not relocate to the area as planned, but I was still thankful to have dealt with this company and with Rebecca directly and would have been happy to rent with them based on our interactions.

Valerie Knippel Published on Google

Fantastic experience: Always quick to respond to my needs. An overall nice place to live.

Morgan Purchase Published on Google

Negative experience: LET ME SAVE YOU THE HASSLE, DO NOT MOVE IN HERE. Muriah is very rude and unprofessional. Mind you I asked her a question aka HER JOB as to why on 3 occasions they have let 3rd party companies and maintenance into my townhouse without my knowledge. My breaking point was Monday. They sent men in my home in the early am while I was ALONE AND SLEEPING. Muriah has the audacity to tell me that's what renters insurance is for. Thanks for the caring about my safety over my personal belongings, major points for that! You can find much NICER and PROFESSIONAL landlords elsewhere at a better price. Sometimes a simple apology and professionalism go a long way, but you will get no answers or resolutions with this company. Simply excuses. TAKE YOUR MONEY ELSEWHERE. There is a reason they carry a 2.7 rating.

Tyler Carlson Published on Google

Negative experience: DO NOT RENT HERE. They do not upkeep their apartment buildings. Residents will leave excess amounts of trash and personal belongings in the hallways. The buildings are infested with COCKROACHES, no matter how clean you keep your apartment they will be there. The office staff RARELY answers the phone. The old maintenance guy was the only good part of living there. He would get things done in a timely manner. The new maintenance guy never shows his face and takes weeks to get things done. My apartment had a hole in the ceiling for two months and it was not fixed "because I was moving out soon". They will nickel and dime you upon move out. Office staff will tell you that you do not have to do something on the list... and then they'll take over half your deposit claiming that they never told you that. There is no upkeep on the common areas EVER.

Shane G Published on Google

Positive experience: No assigned parking so if your neighbors decide they wanna have a party every weekend, take up all the parking. You now have to park a block away and walk home. If you call to complain all they say is “parking is first come first come first serve. Other then that very responsive with repairs. Muriah always reply’s with a great attitude. Just wish they would address the parking. At least put lines down so that people would stop double parking.

Jessica Valenty Published on Google

Fantastic experience: I rent from this group! They are amazing landlords! And I love my place! But no central AC

Waylon Fink Published on Google

Negative experience: West Point townhouses. Where to start... Great location if you're looking forward to the peace and quiet of 100+ decibels of siren coming from the fire department located right behind the property that management doesn't mention when showing the units. The $250 pet deposit...yeah that's non-refundable...because although you might be a responsible pet owner, they're going to charge you for the residents that don't take care of their pets. Because collective punishment is defintely the best way to handle that situation . Insides/outsides are outdated. Built in the 1970's and really starting to show. Can't tell you how many of the "privacy fences" need torn down and built from scratch because the posts are coming out of the ground. No proper drainage in the back yard so when it rains you have nice 2 foot deep kiddie pool to splash around in. Sidewalk is in need of major repair or replacement altogether. So many cracks in the concrete from it expanding/contracting over the years and it no longer leads water away from your front door. Maintenance can only do so much patch work on it, but it's just putting lipstick on a pig at this point. The furnace in our townhouse was situated in the perfect spot...the living the room. So during winter, the heater turns on and you can't hear the TV at normal volume, and the heat blasts down directly into the room, drying your eyes out and making you want to go upstairs. The seals on the windows and sliding glass doors are a joke. One night I got curious as to why our furnace was running every 5-10 minutes so I got my laser temperature gun and shot the temps around the areas of the living room....52 degrees near the sliding door and 68 near the middle of the room. Can't say I was suprised, oh well not my heating payment. As a tenant I've cleaned up at least 2 dozen trash bags full of leaves from the front of my door. Neighbors coming out and mentioning that "they should have people that do that". But why wait for a corporation like this? Everytime I would open my door, a pile of leaves would blow into our house and I'm suppose to wait for someone to come out and clean it up? Instead of a routine maintenance crew checking up on the property? Maintenance...hmm. Called them three times so far. Once for a bad water connection to our washer that they properly fixed, again for the a pin that came out of one of the cabinets that they somewhat fixed, and once again for their old refrigerator that would not hold a proper temperature. That old fridge got replaced with a new fridge that was 1/2 size, leaving us to take out a lot of our previously frozen food and discard it. Would I rent here again. No. Would I recommend you rent here. No. Find a different living space!

Don Rattay Published on Google

Positive experience: Would get higher but in the apartments I Live in there is no onsite office... Its in Greensburg

Stacy Published on Google

Negative experience: Terrible place to rent from! They screwed me out of 2 rentals now because they can't get their facts straight! They don't know you by name just numbers. Not to mention they are money hungry. Horrible. Horrible. Horrible.

Loading v3 Published on Google

Fantastic experience: Pretty Decent out in Greensburg. Easy Payment system and always plow snow and put salt down everyday that it's bad. So far so good

Tabitha Ryan Published on Google

Fantastic experience: The best rental company in the burg. Easy to work with and so friendly.

patrick chiaverini Published on Google

Negative experience: If I could leave a zero I would. Our place wasn’t too bad when we lived in Youngwood, I actually enjoyed the home itself but the company is a joke. They never answer the phones there is no communication, I called them 2 1/2 weeks ago to get things situated for my move out and never got a call back. Mariah’s reasoning for not doing HER JOB was because I left a “rude” voicemail. I personally will admit to not being happy when I called because I was told to have my realtor do something and of course he did the same day, but had to wait 2 days for Mariah and “freud” el to respond. Now today I call to schedule my final walk through and I’m told that was I was told when I moved in about hole filling putty being supplied to us was a lie. So now I have to come out of pocket once again to fix something freud el won’t fix I would NOT reccomend them to anyone, and the saddest part is the property was nice. Management needs to do something about these people ASAP. So glad I got away from them

terry quarles Published on Google

Negative experience: If I could leave a zero star rating I would. We were forcibly evicted from this crummy stinky building because they would not accept payment due to a noise violation from our television volume being too loud. Lol. The maintenance repairs were never done and in the end we were charged an additional $760 in repairs. The handrails were all falling off the walls and one ended up stuck in the arm of my roommate as he slipped on a stair and grabbed one for support. Paperwork is filed to countersue friedel Corp for poor maintained and endangering the residents. After we were evicted got slapped with an additional months rent haha. These people are slimy and I urge anyone who is looking for a place to stay to steer clear of these people. They are terrible individuals who have no concern for the tenants.

Lauren Krefta Published on Google

Negative experience: Worst management company ever. They are so shady and cheap. This company is trying to kick my family out of one of their units because we have REGISTERED SERVICE DOGS for my DISABLED husband who is IN THE MILITARY. Just all around a complete joke of a company!

Marin Beck Published on Google

Fantastic experience: I have been living in a Freid El apartment for about a year now, and was just able to renew my lease. It is a cute and quaint building with a few modern trends including hardwood floors and a brick accent wall, as well as a convenient location. Rachel and the other staff members are very pleasant and helpful! They are incredibly accommodating to whatever you might need and they always respond timely to emails. On the rare occasion that I need a repair, the matinence team is responsive and quick in helping resolve the issue. I haven't had any bad experiences with management or staff while I have lived here. This is an all around nice place to live, and very affordable!

Paul Machesky Published on Google

Fantastic experience: Been with Freid-El in Westpoint for two years now and we've been extremely satisfied. Makes repairs in a very timely manner and our apartment was updated right before we moved in. Gas is a huge plus. They are also excellent with regards to respecting privacy, as the last apartment complex we had been in had maintenance in our home nearly every morning in the winter "thawing pipes." Overall very happy.

Dominic Published on Google

Negative experience: I had requested a phone call in response to receiving a ticket for parking on the street during the back parking construction in Sewickley PA. I never asked for a refund nor payment of my ticket, I simply wanted to talk to them about NOT NOTIFYING ME of the construction. Rather than call the Tennant (me) who left a voicemail three times. Rachel, the Property manager decided to email myself stating that they will not refund me. I paid an extra $10 for back parking but was told I had no assigned parking. DO NOT RENT FROM THESE PEOPLE. You can find better for cheaper. Will never get a lease from myself or friends. Horrible managers and horrible service.

J Cole176 Published on Google

Negative experience: Real Slumlords. Seriously. Heating and Cooling in the units are pitiful best bring your own heaters for winter and AC for summer. Zero care or customer service for residents. Filed repeated claims to fix numerous things in my unit including, non-sealed windows, poor caulking in shower, non-working/sparking electrical outlets. Literally had to put my rent in escrow and file health dept claims before I could get any resolve. Rent when up each year with no upgrades. Will be hauling behind once my lease is up.

Cody Carr Published on Google

Negative experience: They're simply lazy and don't care. If you want to live somewhere worry-free, do not rent from this company. They do nothing to solve issues. Epitome of slumlords.

Leave your opinion about Freid-El Corporation:

1 = Poor
5 = Excellent

Reviews are checked before they are published. We do not publish reviews containing insults, accusations of criminal conduct or references to specific individuals. We also do not verify that the author was a customer.

Freid-El Corporation appears in the following listings:

Other real estate agencies you might be interested in

4.9 (70)
Steve Limani - Team Limani - Realty One Group Gold Standard
Steve Limani - Team Limani - Realty One Group Gold Standard

Steve Limani - Team Limani - Realty One Group Gold Standard

View address and contact details
432 Frye Farm Rd - 15601, Greensburg
+1724-972-1543

Add your real estate agency to our directory for free

If you manage a real estate agency and want to appear in our guide, send us your company information and you can appear completely free of charge.

Add your real estate agency for free

The largest real estate directory in United States

Find the best real estate agencies near you