Southwest Mountain Realty, LLC
Southwest Mountain Realty, LLC is a trusted name in the Queen Creek and greater Phoenix area, boasting over two decades of dedicated expertise in property management. As the Valley’s premier property management specialists, the firm combines deep local market knowledge with a commitment to excellence, ensuring that both residential and commercial assets are managed with the utmost care and professionalism.
With a comprehensive approach to services, Southwest Mountain Realty handles every aspect of property stewardship, from tenant relations and maintenance coordination to financial reporting and legal compliance. Their experienced team works tirelessly to maximize property value and provide peace of mind to owners, making them the go-to choice for investors and homeowners throughout Arizona.
Opening hours
- sunday: (closed)
- monday: 9h-17h
- tuesday: 9h-17h
- wednesday: 9h-17h
- thursday: 9h-17h
- friday: 9h-17h
- saturday: (closed)
Photos of Southwest Mountain Realty, LLC
Our comment from ImmoNetwork about Southwest Mountain Realty, LLC:
Established expertise in the Phoenix Valley property market
With more than two decades of specialized experience, Southwest Mountain Realty, LLC has positioned itself as a leading property management firm serving homeowners and investors throughout Phoenix and the surrounding Valley. The agency combines deep local market knowledge with a structured approach to rental operations, ensuring that every property is handled with professional oversight and strategic insight.
- Extensive portfolio management across Phoenix and greater Valley communities
- Strategic pricing and market analysis to maximize rental income
- Comprehensive vendor coordination and routine property oversight
Swift lease processing and proactive maintenance
Client feedback consistently highlights the company’s ability to move quickly without sacrificing attention to detail. From initial inquiries to final approvals, the leasing workflow is described as straightforward and efficient. When issues arise, the maintenance division steps in promptly, often resolving urgent concerns within hours and keeping all parties informed throughout the repair process.
Prospective tenants frequently note the fast application reviews and the clarity provided during the selection phase, while landlords appreciate the rapid turnover handling that minimizes vacancy periods.
Clear communication and owner-focused strategy
One of the most praised aspects of the agency is its commitment to transparency. The team does not shy away from candid discussions regarding rental pricing, property condition, or market trends. This straightforward approach helps investors set realistic expectations and make informed decisions. The agency actively filters out unreliable applicants and partners only with responsible tenants, protecting the owner’s asset while maintaining steady occupancy.
- Honest guidance on competitive rental rates
- Proactive risk mitigation and thorough tenant screening
- Regular financial and operational updates for investors
A personable team that elevates the rental experience
Beyond operational efficiency, Southwest Mountain Realty stands out for the human touch behind every interaction. Long-term clients frequently describe the staff as family-like, praising agents and leasing specialists for their patience, accessibility, and willingness to go the extra mile. Whether coordinating a last-minute repair or guiding a new renter through the onboarding process, the team maintains a consistently courteous and solution-oriented demeanor that turns property management into a seamless experience.
For investors seeking a trusted partner, the agency has built a loyal following. Its blend of seasoned expertise, rapid response protocols, and genuine client care makes it a reliable choice for managing rental portfolios in the Arizona real estate market.
Southwest Mountain Realty, LLC: Reviews
Reviews are the opinions of their authors. We do not verify that the author was a customer.
Reviews on Google
4,0 out of 5 from 64 reviews
Fantastic experience: Penny and Teresa are amazing, knowledgeable, kind ladies! They answered ALL of my questions within a fast, timely manner (and I had a lot of questions), the application process was smooth with a fast approval. Maintenance is also quick and follows up to make sure any reported issues are resolved. My family and I are very happy to be in this property with such a great property management group.
Hi Krissy! We love this and are grateful you are happy, thank you!
Fantastic experience: Kelli was great to work with!
Fantastic experience: I’ve been working with SWMR for over 6 years, and I can honestly say they are the best property management team in Arizona. Their professionalism, responsiveness, and attention to detail are unmatched. They take care of everything, from finding great tenants to handling maintenance quickly and efficiently, making property ownership completely stress-free. The entire team is honest, reliable, and truly cares about both owners and tenants. After years of working together, I can confidently say I wouldn’t trust my rentals with anyone else. If you’re looking for a property management company that treats your investment like their own, this is the one!
Hi Yaron! Thank you!!! ☺️
Fantastic experience: We recently moved to the area and selected a rental with Southwest Mountain Realty. We had some unique circumstances and a very tight widow to have everything completed. Everyone was a pleasure to deal with. Very simple application process and everyone was more than willing to answer our questions. The lease was completed within a few days. No surprises, house was exactly as pictured. Had minor maintenance issues right after move in and they were quick to resolve the issues. We loved our previous property management and I'm confident the same will be true with Southwest Mountain Realty.
Hi Joe, You are amazing, thank you so much for this! :)
Fantastic experience: This is the best company for my properties and the most attentive team!
Hi Mari, Thank you!!! :)
Negative experience: This property management company is the worst. Veronica Despain thinks she doesn't have to answer to Nobody since she says she her own boss. She is so unprofessional. She also brings her kids to work when i was moving into the property and her kid took a crap in the toilet even though the water wasn't turned on yet so it couldn't be flushed. Bringing your kid to work is so unprofessional. She needs a class on professionalize. Taylor walfert is unprofessional too and has no back bone if you complain to her about anything she pretty much sides with the reality company and will not take care of anything. They constantly violate you for everything, so you have to pay a fine. Now they will probably write in response that this is untrue but i have written documents between me and them on how unprofessional they are. Don't rent from this company because there a nightmare who will fine you and lie about things so they can charge you for it. they never inspect nothing. Reply...that property is your guys damages like I said in my previous review you don't inspect nothing and expect people to pay for things they didnt do.. as you can tell they don't deny my claims and try to charge you for there trash properties. Thanks for proving my point. You can hold your breath while waiting for my call
Hi Des,
I'm sorry that you didn't have a good experience with SWMR, we have conflicting information from the above but I appreciate you sharing these issues. You moved out in 2022 and still have an outstanding balance of $304.92 due to the condition you left the property in. Please reach out to our office to discuss making payments towards your balance owed.
Thank you!
Fantastic experience: I’ve had nothing except great encounters with the SWMR team. I think it’s amazing that thier team is made up entirely of women and personally, they’ve always made me feel like family. They always seem to truly care about issues that I’ve brought up and get them resolved quickly and efficiently. They’ve worked with me through difficult times and I couldn’t be more grateful to them. They respond quickly and if I have ever had to go to the physical office, I’m always greeted with smiles. They are a smaller company that’s very professional yet, personable. I highly recommend.
Thanks Kaitlyn! :)
Fantastic experience: Wonderful company! Would highly recommend!
Thank you Kelli! :)
Fantastic experience: We are very satisfied with Southwest Mountain Realty. Our association with them goes back to 2020. Anytime we had any issue, the whole staff has been there to help. We highly recommend doing business with Southwest Mountain Realty.
Thank you Dennis! :)
Fantastic experience: We have worked with SWMR and staff on and off for 6 years in various capacities. They have the best customer service and unbeatable ethics when it comes to doing the right thing by all parties. Their commitment to their investors and tenants is truly next level and we would highly recommend them.
Thank you Leslee! :)
Fantastic experience: Southwest Mountain Realty managed 2 properties for us for 8 years. They are very knowledgeable and professional taking care of everything. Penny is fantastic to work with in the event of any renovation issues. Lyndsay was also our Realtor selling 1 property very quickly. Her team made everything so easy for us as owners. They go above and beyond most companies with a kind and personal touch. We highly recommend Southwest Mountain Realty for your management needs. Gary and Candy Lochow
Negative experience: Worst company ever. Never even checked on our house. Rude as well.
Hi Chad,
Are you certain you have the correct management company? We do not have you in our database that we have ever managed for. We would love to clear this up for us and also address any concerns you have.
Thank you!
***Updated*** We communicated with Chad J who is the owner of Wild Coyote pools. He did not remember writing the review and said it must have been someone on his team. We have never managed a property for Chad but we did manage a home he serviced a pool for in 2018. We enjoyed working with Wild Coyote and would work with him again.
Fantastic experience: I used this company for five years. It was the longest I ever lived in one place with my Family and they helped me out when the rush was on and I needed a place to stay yesterday. They always treated me like I was somebody special to work with. I thank you for your professionalism and the wonderful girls in your office that assisted me when I called. Those girls in the office are so friendly and nice. I miss working with them and Lindsey the owner is always on top of things. I am glad I no longer have to rent but I am coming back here if the need arises. Thanks SWMR Staff
Thank you, Tuck! You made it easy! You were a fantastic tenant and now a homeowner!
Fantastic experience: I’ve had an excellent experience with Southwest Mountain Realty! They are professional, responsive, and truly care about their customers. I highly recommend them to anyone looking for an amazing property management company.
Thank you Tricia! :)
Fantastic experience: Excellent service from southwest mountain realty llc I been using there services for over 15 years and it’s always great service fast responses easy to communicate with them I will highly recommend them
Thank you, Leo!
Negative experience: I had to give one star rating to do the review, but if I could, I would give them zero stars. This business managed a property of mine for two years. The owner of the business never ever went to the property and inspected it during the lease period. The last tenant they moved out in December the house was a complete disaster inside and outside. They never inspected the home one time during the 12 month lease. Then at the end of the lease, I find out that they gave my dryer and washer away to the previous tenants. Then they lied and said that there wasn’t a washer and dryer in that property. Avoid this realtor and property management company at all cost. They have no idea what they’re doing or how to run a real estate business.
We must clarify that this review is completely false and does not reflect the reality of the situation. Despite our exhaustive efforts to address these claims with clear documentation, time stamped inspections, the persistent misrepresentation of facts and concerning behavior has made it challenging to reach a resolution.
We conducted six documented inspections and three additional visits by SWMR’s owner during your agreement. Time-stamped photos confirm no washer or dryer was present at the start of our management. Despite sharing this detailed evidence multiple times, these false claims continue.
We take our reputation and responsibilities seriously, and this blatant misrepresentation is troubling.
It’s disappointing that this situation has become negative and the tenant had a positive experience with our office. The property was returned in better condition than we received it.
Fantastic experience: Great company for property management and real estate sales. Reasonably priced. Communication has been top notch. I would highly recommend them.
Thank you Sheri! :)
Fantastic experience: I am an absentee landlord living in CA and own 3 properties in AZ, in Queen Creek and Gilbert. I've been using SWMR since 2006! when I first was referred to Lindsey. So at this point they're almost like family. I'm only writing this review now because I'm dealing with an eviction on one of my properties in Los Angeles and I wish I had their property management services. They are always so professional and quickly take care of any issues with my properties. Not only that, they manage all subcontractors and quickly rent out after turnovers. I think the best aspect of them is their transparency when it comes to renters and desired rents. They will tell me what I don't want to hear sometimes and over the years, I've learned that they are usually right. They will ultimately do whatever you want, but they will not sugar coat anything and pass you along. And because of this, I've ended up with minimum vacancies and great long term tenants. I can't recommend them enough. I just wished they managed my properties in CA
Fantastic experience: The office is really easy to work with they handled everything with kindness, and in a timely manor. Very professional and proactive.
Thank you!
Fantastic experience: Awesome! People are very professional. They truly care about their customers. Highly recommend.
Thank you Sarah! :)
Fantastic experience: Rented with SWMR for 11 years until we just recently purchased. Great people!
Thank you Madelyn~ we miss seeing you!
Negative experience: Horrible place
HI Elizabeth,
Thank you for the feedback, we understand nobody enjoys having their application declined when applying for a home to live in. Unfortunately, you did not qualify, I'm sorry.
If you’d like to speak more about your application, I encourage you to reach out to us and address those issues privately and professionally.
Fantastic experience: JoAnn Bartlett is the most kind, honest and helpful Real Estate Professional I have met. Trustworthy is the word that comes to mind when I think about her conduct. I have had so many unpleasant experiences with arrogant and greedy real estate agents and speaking with JoAnn was a breath of fresh air. Thank you! :)
Thank you Jake!
Fantastic experience: Lindsay was able to help me and my roommates find a new place quickly and easily. I'd recommend SWMR to anyone in the Phoenix area looking to do the same.
Fantastic experience: Lindsey has been awesome for my wife and I. We are current renters, soon to be moving out of the Ayrshire Trl home. As we are now relocating out of state. If you're looking for homes for rent. Contact SMR . The rent process was seamlessly easy. They really do take care of their tenants. Our refrigerator went out last summer and not even three days later lowes was at our front door with a new one. Sad to leave this house. Highly recommend.
Negative experience: I was a renter with Southwest Mountain Realty for 8 years. I was always on time with my rent. I always made sure everything was taken care of. I had the agent even come out and do a renters check to ensure I was taking good care of the house. Her response was, “ This is one of the best homes I have been in. You take very good care of the home and keep it clean.” When I moved in there was a few items I was concerned about. I did write my concerns down. I also did send in request with the portal to have items fixed due to regular were and tear of the home. When I moved out I cleaned the house. Everything was washed with soap, water and well as bleach. Floors were mopped and all bathrooms cleaned. I also had added bedroom lights in all the bedrooms due to not having any when I moved in. I also added additional shelves in all the bedrooms and the pantry. I did not shampoo the carpets due to them being over 15 years old and nails coming thru the entrance to each room. The carpet I cleaned monthly with my own personal carpet cleaner. The carpet needed to be replaced due to it being so old. I moved out and got a bill for over $1300 worth of items they claim I have to pay for. This agency has been a joke. Not a professional company at all, I have dealt with at least 5 different manager. To me it looks like they are not able to keep a steady staff. If you look at the reviews it is from renters who are 3-9 months in. I rented from them for 8 years and it was a pain and they were extremely rude! During COViD they increased the rent even when it was advised not to. I would not rent from them.
Fantastic experience: Lindsay was such an amazing help with helping me find a beautiful home exactly what I needed for me and my daughter. Couldn’t have asked for anything more or less from her and the company she works for. Thank you guys so much me and my daughter have been living here now for a couple of months and had to come back to reflect on Lindsay and Southwest Mountain Realty thanks again guys!
Fantastic experience: I’m giving a shout out to Lindsay ! Every time I have called with an issue whether she answer your not she gets back with me promptly and when my AC broke, I called her about 3 to 5 times in one day and she responded to each one of those phone calls and was friendly each time. I can’t say how much I really appreciate this customer service !
Fantastic experience: Lindsay was extremely helpful and patient when it came to renting the home we wanted from the start. Absolutely great service all the way around.
Fantastic experience: I am new to renting homes. I'm here in AZ from St.Louis, MO and Lindsay has been a great help to me with each step of the way and communicating even meeting my sister to get my key before I moved here. So far anything that I've told her about the home she has gotten it fixed and I would recommend over again to family & friends about renting with Southwest Mountain Realty.
Fantastic experience: Great choice. Best place to work with. Definitely recommend!
Negative experience: The management company seems to play games with your rental money orders sent through mail. If you would like tenants to move out give them a reasonable timely notice to vacate before doing unlawful things like rejecting their payments claiming you did not recieve them... But after late fees & paying for a stop payment from western union etc Southwest Mountain Realty post the money orders. Which accumulated more fees of the return checks... This is extremely unprofessional and is not tenant friendly.... Happens every time we put a work order in for the pool, the trees etc
Fantastic experience: This company has utterly blown our expectations out of the water regarding the help we would receive from a property management company! Everything gets a personal touch and I feel like my house is in as good of hands as my own.
Fantastic experience: Robin and cast are the best.
Fantastic experience: Amazing customer service! All star agents make sure to help you reach your goals! Whether it is help with a purchase or property management they have you covered!
Negative experience: Caveat to the one star: Taylor was wonderful. We had a really difficult time getting prompt attention to really serious problems at our rental, including a rat infestation. The move out process was painful and staff was not in communication with us in a timely manner. I would never recommend a tenant rent from this agency, nor would I recommend an owner manage their properties through this business. Edited review relating to the response, correcting the untruths: We didn't have a citrus tree in the backyard. There weren't two rats, there were a total of five. I lived the moveout process, you did not. I wished to be present for the walk through and the date/times were changed for it twice, requiring me to adjust my work schedule. You did not walk the home within 24 hours. You, in fact did adjust the move out fees because it included items that were improper.
J Stacey Manning,
We have read the review and will respond to your review with the facts from your tenancy.
1. Your owner did not wish to renew your lease. We are sorry and know this was difficult. 30 days prior to your move-out, you were shopping our other inventory so that you could remain in our company.
2. There were two rats that had entered your home due to an overgrown citrus tree in the backyard. The owner spent close to $2000 in remedy treatments and accommodations to make you feel more comfortable. I can’t think of a better outcome.
3. The move out process was not painful at all. We walked the home within 24 hours of receiving the keys.
4. We have reviewed all emails and phone calls from you. We have confirmed that you received same-day responses and often within the hour.
5. Your move-out did hold a few charges for you. Those still stand.
Thank you for your understanding. If you have any additional questions or concerns, please feel free to give us a call at (480) 237-9979.
Fantastic experience: SWMR has always been good to our owners and renters, love working with professionals!
Fantastic experience: We’ve rented for the last years and can’t say enough great things about the whole team! On our move in day, bringing out first load over we walked in to the whole house being flooded. Water had been turned on and previous tenant left water behind fridge open/disconnected. Within 1 hour maintenance on site, 2 companies to help dry and repair. Last night out A/C capacitor went out. Even on a Sunday morning I received multiple calls/texts and the unit is back up and cooling down within 4 hours of making contact. SWMR makes up a great team and I recommend their services all the Way! Thanks again guys!
Fantastic experience: I have dealing with SWMR for the past 8 years, they always give me wonderful services, I feel i’m At safe hands always. Thank you SWMR and we appreciate your excellent service
Thank you, Abu! We enjoy your thoughtfulness to our office as well. Look forward to seeing you again! Thank you for the review!
Fantastic experience: Lindsey and her team have been working with me for over 10 years, managing my properties.I have seen the company has successfully grown, yet kept personal touch. They do care about the owners and very helpful. I recommend the company for your real estate needs.
Masako,
The pleasure is ours! Thank you for the years we’ve worked together, you are a strong and involved investor and have always been a respectful business partner. Thank you for the review!
Fantastic experience: Highly recommend Southwest Mountain Reality! We've been using them for a few years with zero issues! They took care of all of the hard stuff! Thanks again and if we need your services again you will be our only choice!
Thank you for the review, Suzy! We loved working with you and your family as well!
Fantastic experience: I had the best rental experiance ever, From the begining to the end.
Hi Alexandra, thank you for the review! We are glad you were satisfied with our service and happy you chose to work with SWMR!
Fantastic experience: We have been doing business with Southwest Mountain Realty for approximately 10 years. They have always treated us fairly and have been very professional. As a rental property owner, it has been wonderful to work with a company who handles any and all issues with no complaints from the renters. We highly recommend Southwest Mountain Realty whether you are a rental property owner or a renter.
Thank you, Brenda! You are wonderful to work with as well!
Negative experience: I have been trying to reach Taylor the listing agent on a property that I am interested in for 3 days, multiple calls(no answer) email and texts. Finally after 3 days I got a text with a lock box code. Drove to the house tried the code multiple times and it doesn't work. Called the agent twice while I was trying to get into the property as well as text her and got no answer. Thank you guys for wasting my time and gas.Very unprofessional!!! how are you a company managing rental house with people working for you that do not respond back to potential renters.
Fantastic experience: Always fast on getting back to me or addressing any issues we had!!! Always pleasant when dealing with anyone from the office to the handy man!!!!
Hi Dailynn, thank you for taking the time to leave us such a kind review. We are glad to hear that you've had a satisfactory time working with our team!
Fantastic experience: I've had the pleasure of working with Lindsey and her team for a little under 10 years. Throughout she has provided me unwavering support on all of my rental properties. This professionalism is reflected in long rental contracts, happy, reliable tenants, with minimal wear and tear on the properties. I am very happy recommend their services.
Thank you for the kind words! We really appreciate the positive review and the time you spent to share your experience!
Fantastic experience: We have worked with different people trying to get the help we needed. Taylor from Southwest Realty was the one that came through for us! She has been great to work with, and is so kind! Southwest Realty is a great company and I would recommend them as well as Taylor!
Hi Misty, Thank you for for the 5-star review. Please let us know if there is anything we can do for you in the future.
Negative experience: I currently rent a property through the property management. This has been the worst rental experience I have ever endured. The rental has a pool that was poorly managed with chronic mold rendering it not safe to use for the entire summer months. Each inquiry I made to the property management about needed repairs were responded with "I will speak to the owner" and ultimately not resolved. There are great property management companies in the east valley and unfortunately this is not one of them!
Kimberly, As a management company, we have done a great deal to try and keep things positive for both you and the property’s owner. We never want our tenants to be unsatisfied with their home, and our goal is to ensure that everyone remains happy. Unfortunately, we are the “middle man” in this situation and bound by provisions in this contract to have all maintenance approved by the owner. While this is not the case for all our homes, without the owner's consent, we are unable to move forward with any repairs on this specific property. However, your concerns weren't left unanswered and we requested a pool inspection on behalf of the owner and it was reported to us in good condition with no health and safety concerns found. If you would like to discuss this further, please give us a call.
Negative experience: When I first contacted the company they were very nice to me and they seem like they wanted to get me into a home. However through the application process after a week we were no closer to knowing if we were going to be able to rent they ask very many questions such as my medical history and then we decided to go another way with a different property after being approved in two days Penny one of their Realtors was very short with me and very rude do not use this company to find a property I cannot speak on how they manage but if it's anything like when they try and get you when it's probably not worth it
Taylor, We are sorry we were unable to approve your application…and quickly! We are thorough with our screening process. 48 hours is standard time frame unless there are unique circumstances. We have contractual obligations to our owners regarding application qualifications that are firm and Penny was working hard on a solution to help you get into the home. When your application fee was finally paid, we moved forward with processing your file the same business day. Unfortunately, the background screening company required clarification from municipalities and they were all closed over the Veterans Day holiday and the weekend. We are sorry that we were unable to complete the application in the timeframe you desired.
Fantastic experience: Their office, and in particular Taylor, has been prompt, professional, kind and responsive. They have addressed issues timely and have been very easy to work with. The home is beautiful and everything has worked smoothly. Highly recommend.
Thank you Jonesy! Stop in and visit us if you’re ever driving by. We’d love to meet you and put a face to a name!
Fantastic experience: Very Happy and will continue to use. Love our new location. Great communication. Highly recommend. Thank you Taylor! Network Automotive
Thank you Scott! We look forward to working with you more!
Negative experience: I started emailing, calling and texting Teresa Keller immed after a property was posted. Teresa would Not contact me back. So after several days, I went ahead and filled out the app. Right after that, I got a call from Teresa. She was one of the rudest people I've Ever talked to. She told me that they do not return calls or emails on properties that are rented or have multiple apps already turned in. She stated that the property I was interested in was "rented" almost immed after it was listed. And she stated that it was very stupid of me to fill out an app without speaking to someone first. How is a person supposed to know the status if the agent won't return messages or update the listing? Teresa's attitude was awful and she was abrupt and clearly "put out" having to speak to me. Then after speaking on the phone, she sends me an email re: app refund. In the email she is as nice and polite as can be because she sent a copy of that communication to the property owner too! Not a business that I would recommend.
Tracy, I believe you have some valid frustrations and I’m sincerely sorry if you had a negative experience. This property was priced low to go quickly and had over 150 calls and emails in a two day period. It was overwhelming for Teresa who is not our full time leasing agent but who was covering for our leasing agent dealing with a medical emergency. We had two applications received by the time your texts and calls came in on Sunday. You and I personally traded emails just after all of this and I tried to see if we had anything else we could help you with.
We appreciate your feedback on the situation. Moving forward, if we have a situation like this we will update the advertisement to reflect the property has multiple applications. When this home becomes available in the future, I will make sure you get contacted to see if it could still work for you or your family member.
Negative experience: Very Rude People! They do not return messages on rentals and are very slow to update rented properties.
Negative experience: No rental listings
Hi Connie,
So sorry you weren't happy when visiting our site! Our rental inventory goes very quickly but we allow full access to all sales and rental listings in the entire valley and our leasing agent would be happy to help you in whatever area you are interested. You are also welcome to email us directly to obtain an availability report that is updated daily!
Thanks so much for the feedback — we do appreciate it!
Leave your opinion about Southwest Mountain Realty, LLC:
Southwest Mountain Realty, LLC appears in the following listings:
Other real estate agencies you might be interested in
Nate Knight, Associate Broker, Knight and Associates/ProSmart Realty
Rise Real Estate Group
The Curtis Johnson Team - eXp Realty
Austin Fleck Property Management
Add your real estate agency to our directory for free
If you manage a real estate agency and want to appear in our guide, send us your company information and you can appear completely free of charge.