Shewey Realty
Shewey Realty, located in the heart of Merced, California, is a family-owned and operated real estate agency with a rich history spanning over four decades. Founded in 1979 by Dave Shewey, the firm has built a reputation for integrity, stability, and personalized service, remaining at its current location since 1985. Today, the business is led by Justin Corvelo, who took over day-to-day operations in 2024, alongside broker Jerry Shewey and office manager Vicki Shewey, ensuring a seamless blend of generational expertise and fresh leadership.
Shewey Realty offers comprehensive real estate services tailored to the local community. For buyers and sellers, the agency provides expert guidance through the sales process, leveraging deep local market knowledge to achieve the best outcomes. For investors and landlords, their Rental Management division handles every aspect of property management, including rigorous tenant screening, proactive maintenance coordination, rent collection, and legal compliance for evictions or vacancies. With a dedicated in-house maintenance team and trusted contractor networks, they protect property value and provide peace of mind for remote or hands-off owners.
What truly sets Shewey Realty apart is their commitment to trust and transparency. Clients consistently praise Jerry Shewey for his honest, upfront approach and his ability to guide families through major financial decisions with patience and care. The office prides itself on high employee retention, with many staff members having dedicated their entire careers to the firm. This stability translates into reliable, efficient service that has helped the agency navigate numerous economic challenges while continuing to serve Merced County with pride.
Opening hours
- sunday: (closed)
- monday: 9h-17h
- tuesday: 9h-17h
- wednesday: 9h-17h
- thursday: 9h-17h
- friday: 9h-17h
- saturday: (closed)
Photos of Shewey Realty
Our comment from ImmoNetwork about Shewey Realty:
A Legacy of Trust in Merced Real Estate
Shewey Realty has established itself as a cornerstone of the Merced, California community, offering over four decades of dedicated service. Operating from a single location since 1985, the family-owned business combines generational expertise with renewed leadership under Justin Corvelo, Jerry Shewey, and Vicki Shewey. This stability ensures that clients receive consistent, professional guidance whether they are buying their first home, selling a property, or seeking long-term rental management.
Expert Guidance and Transparent Transactions
For home buyers and sellers, the agency is highly praised for its integrity and straightforward approach. Clients frequently highlight Jerry Shewey’s ability to provide clear, honest advice during complex financial decisions. Testimonials describe him as patient and thorough, making the process of purchasing or selling a home feel secure and hassle-free. The team's deep knowledge of the local market allows them to guide families through important milestones with transparency and care.
Dedicated Property Management and Maintenance
The agency’s Rental Management division is celebrated by many landlords and tenants for its responsiveness and attention to detail. Long-term tenants and property owners appreciate the proactive maintenance services and the professional handling of administrative tasks. Staff members like Melanie and Vicki Shewey are frequently commended for their excellent communication, fairness, and dedication to resolving issues quickly. This commitment helps protect property value and provides peace of mind for owners managing rentals remotely.
What Clients Value Most
While experiences can vary, the overwhelming sentiment from satisfied clients centers on the agency's human-centric values. Key strengths highlighted include:
- Reliability and Professionalism: Many clients have trusted the firm for decades, citing their consistent performance and ethical standards.
- Fair Treatment: Tenants and sellers appreciate being treated with respect and integrity, with staff often going above and beyond to accommodate individual needs.
- Local Expertise: The team’s extensive knowledge of the Merced area ensures that properties are managed effectively and marketed to the right audience.
Shewey Realty remains a trusted name in the region, valued for its long-standing reputation and the genuine relationships it builds with the community.
Shewey Realty: Reviews
Reviews are the opinions of their authors. We do not verify that the author was a customer.
Reviews on Google
3,6 out of 5 from 60 reviews
Fantastic experience: Great family owned company welcoming me with my kids into a home with great understanding I appreciate u all with all my heart great people God giving hearts without you it would be a struggle for me I want to thank you guys for the love and generosity and understanding... So thank u all....#1 Home rental company of all Time...❤️❤️❤️❤️❤️
Negative experience: This company is very negligent in the property up keep and the landlord pays the price. They don’t check up on the property and let the renters wreck it (happened to me multiple times before I fired them) The last straw was leaving the property unlocked after the renter left. My neighbors discovered a homeless squatter and called me. I have ended up spending $25k again this year, which is more than annual rental income. Avoid them at all costs
Fantastic experience: The staff in office are awesome. If u Have maintenance issue, it’s done immediately. Totally Recommend this company. Never had any trouble with apartment or neighbors. Looking forward to keep renting with them
Your positive experience with our staff and maintenance services is greatly appreciated. We look forward to continuing to provide you with excellent service.
Negative experience: The last four or five years they have raised my rent every year I have asked for a new stove because the one I have when you turn on the oven heats up the entire apartment and I was told no that the one I have is sufficient looking for a new place to live they don't give a damn about their tenants stay as far away from this company as you can
Thank you for your feedback. I understand your frustration regarding the rent increases. We aim to keep our rates fair and competitive with the current market. Regarding your stove, I was not aware of any specific maintenance issues. If there is a problem, please submit a maintenance request, and we will address it promptly. As for the oven heating your apartment, it is common for ovens in smaller, electric-heated spaces to generate noticeable warmth while in use.
I appreciate your long-term tenancy with us since 2006. We strive to maintain a balance between providing affordable housing and keeping up with market rates. If you have any further concerns, please contact our office directly so we can assist you. Thank you
Fantastic experience: I am writing to express my utmost satisfaction with the exceptional customer service I received from Rental Management, Inc. From the very first interaction, Melanie demonstrated a remarkable level of professionalism, attentiveness, and genuine care that truly exceeded my expectations. Melanie was incredibly responsive and always available to answer my questions, no matter how trivial they might have seemed. Her knowledge about the rental process and the properties managed by the company was extensive, and she provided detailed, clear, and helpful information that made the entire experience seamless and stress-free. Thank you so much.
We sincerely value your feedback and are thrilled to hear about your exceptional experience with Melanie at Rental Management, Inc. Thank you for taking the time to share your positive review.
Negative experience: Lied about the status of my application, I had a hard time filling it out as I have never done it , online dosnt give you the options for renters email as unknown ... they had no sympathy
Thank you for your feedback. We're sorry you had difficulty with the application process. We aim to support applicants and are available to help with any issues.
Regarding your application process, our qualifications are good rental history, sufficient income, and good credit. You did not meet all these criteria and therefore your application was denied.
We apologize for any frustration this may have caused. Please feel free to contact us directly if you have any further questions.
Negative experience: Worse company ever. Everything about them is a scam. When I moved in the apartment it was a total mess. Roaches and rats everywhere. Worse place to rent. Plus they are very rude people. When I moved out they charge me 3,000 for something that I didn’t do. Even though they know exactly what they doing. I wished I never rented from them. Now when people ask about this company I tell them not to even waste their time here because all they do is robbed you. I wish I could not have to put a star.
Thank you for your feedback. We're sorry to hear about your experience, although we're unable to identify your specific situation based on this review. We take all feedback seriously and strive to provide a clean and comfortable living environment for all our tenants. Any charges incurred upon move-out are based on documented damages or lease violations, and we follow strict procedures to ensure fairness. If you have specific concerns, we encourage you to reach out to our management team directly so we can address them appropriately.
Fantastic experience: I 100% recommend Shewey Realty, have been a tenant with them for a while now and no issues whatsoever. They are patient with you, works with you if any issues or problems, and maintenance is quick to respond and show up.
Fantastic experience: Great been renting with them 7yrs
Negative experience: I don't understand why one has to pay for the application first without having seen the apartment yet.
Thank you for your feedback, Tonia. We understand your concern about paying for the application before seeing the apartment. However, this is a common practice in the real estate industry to ensure serious applicants. It is our policy to only show properties to approved applicants. With that said, you're welcome to drive by the property. We apologize for any inconvenience caused and appreciate your understanding. If you have any further questions or need assistance, please feel free to contact us at 209-383-4288.
Positive experience: Just the typical reality company. Overcharged for rent, never get your deposit back, and they never fix anything. Overall they are not as bad as they used to be. We pay our rent on time. They don't complain much about us. So probably As Good As It Gets with any Realty Company. I would recommend them the same as any other. Not that I would actually recommend any. LOL
Negative experience: DONT NOT RENT FROM THESE SCAMMERS. These guys will rent you out a place thats full of roaches and bed bugs and mold and try to act like they were not aware. The owner here is a real PITA to deal with he is very hostile. I will never rent from these scammers or recommend them to ANYONE.
Fantastic experience: Melanie and Vicki were always super nice and helpful! :)
Fantastic experience: So far they have made the renting process easy.
Fantastic experience: Honest people
Fantastic experience: I've been renting from shewey for 3 years now... They are the best rental agency I've dealt with yet...
Negative experience: Most crooked company in valley
Negative experience: The Ladies In The Office Are Rude And They Are Extremely Hard To Get Into And When They Deny U They Refuse To Tell U Why...
Positive experience: They work with you and treat you like a human being with respect and integrity
Negative experience: Pay before you can even view the listings. Need to complete their application and pay for their background and credit checks before you can see anything. Absolutely not okay.
Fantastic experience: Shewey Realty is the best. Jerry spent time with me explaining all the offers and what he recommended. It's so nice to have someone you can trust when making important decisions like selling your home
Fantastic experience: GREAT ppl!!! Always helpful and accommodating.
Negative experience: Do not be fooled by this company. They only have themselves in mind and will not safeguard your privacy. They gave out personal information to a third party and it has caused nothing but a headache in my life. They were unapologetic and took no responsibility for their actions.
Fantastic experience: I bought a house through them and I love the house that I finally chose. Candace was patient and thorough in answering my questions and I felt confident in signing the papers when it came time. This was my first house that I have bought and we had looked at several houses before I chose the one I currently live in. We had a few unexpected hiccups along the way but Candace was awesome in helping me through it all.
Fantastic experience: Jerry is so honest and upfront about the selling and buying of a home. He is a pleasure to work with. I have bought and sold 2 homes with Shewey Realty and it was a hassle free pleasure each time.
Fantastic experience: Fair friendly be dealing with them for decades got no complaints at this time you be fair and honest with them they'll do the same with you the God fearing Christian people
Fantastic experience: Honest
Negative experience: Bad bad...thats all to say just...bad
Negative experience: The lady was nice but you had to do a application for 15 bucks and your spouse too just to go look at a rental.the address they gave was the wrong one so we spent some time trying to find it.when we did find it no garage and you shared the well with the people next door.the rent was so high we decided to buy in town for a hundred bucks more a month with a garage an our own water supply from the city.
Fantastic experience: Very efficient at selling my home quickly kept me informed on what was going on very nice people to work with
Negative experience: I've always thought this was a good agency or group but man was I wrong. Dealing with them is like a game of roulette. I know several tenants and past tenants even owners that allowed them to manage their properties and no one has anything good to say about the way they do business. It's one of those things you have to see for yourself but remember when you get burned I warned you of them. So here it is absolutely do not deal with this company or do so at your own risk...
Positive experience: Nice people.
Negative experience: Worst experience I recently went to submit a renters application before doing so I specifically asked if the other person's credit matter even though they are not providing any income but myself I was told no it does not so I went ahead and submitted 2 and paid the app fee everything went smoothly until the follow up call I'm told the other person's credit isnt good and it'll b an issue I feel played lied to if I would've been told from the beginning it would be an issue I would never have submitted the applications paid a fee and waisted my time I don't recommend going through this place deceptful
Fantastic experience: Vicki Shewey has been such a great property manager - her attention to detail, advocate for the tenants, and professionalism is so much appreciated.
Fantastic experience: Shewey Realty has been efficient, trustworthy, and reliable with our properties. We appreciate their excellant communications and decision making in managing the real estate.
Fantastic experience: I've been working with Shewey Realty for almost 30 years. I continue to use their services because they are knowledgeable of the local area and are highly professional.
Leave your opinion about Shewey Realty:
Shewey Realty appears in the following listings:
Other real estate agencies you might be interested in
Better Homes and Gardens Real Estate Everything Real Estate
Add your real estate agency to our directory for free
If you manage a real estate agency and want to appear in our guide, send us your company information and you can appear completely free of charge.