APS Realty Group, Inc.
APS Realty Group, Inc. is a premier, multi-million dollar brokerage firm based in Winston-Salem and Clemmons, North Carolina, dedicated to providing tailored real estate guidance and exceptional property management services. Founded on the principles of integrity, service, and confidence, the firm was established by Mia Cinc, whose inspiring journey from Yugoslavia to becoming a successful local agent underscores the company's commitment to hard work and success. Today, led by Brian Cinc and President Warner Starkey, APS continues Mia’s legacy of treating every transaction with personal care and a high level of professionalism.
The team excels in both residential sales and comprehensive property management. For buyers and sellers, APS offers a streamlined process from initial evaluation and pre-qualification to maximizing market exposure and closing the deal. They specialize in helping clients find homes with instant equity and prepare properties for maximum value through strategic marketing. Their deep knowledge of the Triad market allows them to provide accurate home valuations and expert negotiation strategies.
For landlords, APS distinguishes itself as a leader in the industry by utilizing cutting-edge technology, including Matterport 3D tours with 4K resolution and AI-driven communication algorithms. They eliminate hidden fees, offering transparent pricing with no additional charges for maintenance calls or marketing. Their comprehensive management services include rigorous tenant screening (credit, criminal, and sex offender checks), custom 250+ point move-in/move-out reports, weekly showing feedback, and full financial reconciliation with CPA-reviewed ledgers. APS aims to increase owner income and ROI while minimizing liability and maximizing tenant satisfaction through their 24/7 support and professional network of legal and accounting experts.
Opening hours
- sunday: (closed)
- monday: 9h-17h
- tuesday: 9h-17h
- wednesday: 9h-17h
- thursday: 9h-17h
- friday: 9h-17h
- saturday: (closed)
Our comment from ImmoNetwork about APS Realty Group, Inc.:
Exceptional Service and Local Expertise
APS Realty Group, Inc. stands out as a premier real estate brokerage firm based in Winston-Salem and Clemmons, North Carolina. Under the leadership of Brian Cinc and President Warner Starkey, the company honors the legacy of its founder, Mia Cinc, by delivering personalized real estate guidance and exceptional property management services. Built on the pillars of integrity, service, and trust, APS combines deep market knowledge of the Triad region with a commitment to excellence, ensuring that every transaction is handled with care and professionalism.
Client-Centric Approach and Responsive Team
Clients consistently highlight the company’s responsiveness and the personal dedication of its agents. Numerous reviews praise staff members like Brian Cinc, Warner Starkey, Martha Warren, and Suzanne Penland for their patience, professionalism, and ability to make complex processes effortless. Whether assisting remote sellers or guiding first-time homebuyers, the team is described as knowledgeable and supportive, providing clear guidance without pressure. This strong rapport fosters long-term relationships, with many clients noting their loyalty spanning over a decade.
Comprehensive Property Management Solutions
For property owners, APS distinguishes itself as an industry leader in property management, utilizing cutting-edge technology such as 4K Matterport 3D tours and AI-driven communication tools. The service is transparent, with no hidden fees, and includes rigorous tenant screening, detailed move-in/move-out reports, and complete financial reconciliation. Owners appreciate the timely handling of maintenance issues, quick vacancy filling, and the convenience of an owner web portal that provides excellent records for tax and management purposes. This comprehensive approach maximizes ROI while minimizing landlord responsibility.
Seamless Buying and Selling Experience
APS Realty Group excels in residential sales, offering optimized processes from initial evaluation and prequalification to closing. Their strategic marketing and expert negotiation skills help maximize property value and ensure quick, efficient transactions. Clients frequently commend the team for exceeding expectations, offering reliable advice, and delivering a smooth experience whether buying a new home or selling a property. The agency’s dedication to customer satisfaction and its strong local market presence make it a highly recommended choice for all real estate needs.
APS Realty Group, Inc.: Reviews
Reviews are the opinions of their authors. We do not verify that the author was a customer.
Reviews on Google
4,2 out of 5 from 56 reviews
Fantastic experience: Very nice realtor company couldn’t ask for better. Always there when you need them I would recommend them to anyone. Great company
Fantastic experience: Warner is the best he has been working with us since last year very awesome person glad to have you as realtor thanks so much for helping us alone the way
Fantastic experience: Have an issue and Mr Warren is on the job. Luv them
Fantastic experience: I have rented with aps for over 8 years. Mr Brian has always responded quickly to requests, problems, maintenance issues. A great company to have business with.
Fantastic experience: Warner made the process so easy and fast best rental experience ever !!! very quick responses to my questions tentative to my requests just all around great !
Fantastic experience: Warner Starkey of APS Realty Group has been managing my rental property since November 2020 and has been so much more professional and efficient than my previous management company. He found a great tenant quickly. I haven’t been bothered with any issues, as I was almost monthly with my previous management company. However, whenever I have a question he responds right away…even late at night! I highly recommend APS for property management.
Fantastic experience: Very thorough and knowledgeable! Highly recommend and would use again!
Negative experience: Very rude over the phone.
We are sorry you feel that way. We will always help when we are able to.
Kindly
Negative experience: I & my father in law made several calls and spoke with Warren regarding a tree on their property pushing over my fence and the limbs laying on power lines & touching my house. Warren basically said if it's on my side of the property line, it's my problem. I've had the trees trimmed back to their property, but the fence is still being pushed over & he won't even send anyone out to look at it.
We asked the owners insurance company. They said our client was not responsible.
Fantastic experience: Warner is great to work with!
Negative experience: Very poor communication skills. Applied for a property almost an entire month ago with fair credit, impeccable co-signer, amazing rental history, & perfect references & was denied. I have called every single day since requesting a reason as to why I was denied to absolutely no avail. No returned email, phone calls, or texts. But there were no communication issues during the application process when they had questions regarding my personal information for the app. There were no issues when I paid an $80 application fee. Highly unprofessional. Would not recommend & will be reporting to higher authorities. I deserve a reason as to why I’m being denied.
We are sorry for any confusion. We have not received an application with your name, and we do not charge that amount. If an applicant is denied by the owner, we provide letters with explanations. Will you please contact us so that we can help you.
Negative experience: They are responsive when they want to be and unresponsive when they don't. Courteous when it is beneficial and dismissive when there is an issue. Warning to anyone that can't afford to have a month's rent drawn from their bank account after tenancy ends, if you don't go and cancel the auto-pay, even after the tenancy ends, they will withdraw the money anyway and the minimum time for a refund is 20 days. Even if you have cancelled it, confirm with your broker/realtor that it has registered on their end. This is the second issue that has shown up with their payment system. Be aware that the auto-pay has also failed before, they have sent a notice that their system was having issues, and you need to contact them to remove any late fee that they add to it so that you don't automatically get charged. Maintenance issues are often not handled in a timely manner. There is still leaking water to the end of the tenancy from it not being fixed, and the first leaking faucet issue took months to get anyone to look at it. First documentation in the portal is in February 2021, still being addressed in April 2021 according to the portal, and starting October 2021 the issue is still present. The plumber gave information that the water pressure was too high and that it was likely to cause further issues, and it was never resolved despite this and did cause other issues that have yet to be fixed months later. Some of the correspondence isn't in their portal but instead in a previous roommate's emails for most of my personal situation, so please be aware that it is best to put in any issues through their portal so that record is easily maintained, but enough is there to show that the problem existed for months. They were very friendly at first. The response I got when I asked who you can speak to in order to resolve issues was "Me" followed by the broker/realtor's contact information. They absolutely refuse to give any other contact information. Perhaps there is absolutely no one else that could resolve the issue, but I am entirely dissatisfied with how questions have been answered, and it took pushing harder and harder to get anywhere. I'm sure they feel that I'm a "Karen" because they withdrew a month's rent because it is the tenants responsibility, apparently, to manage APS Realty Group's web-portal despite the tenancy having already ended. However I find this to be an entirely dissatisfactory resolution, and still haven't had anyone answer where the tenant is informed that rent will be withdrawn after tenancy if they don't cancel things in APS's own system after tenancy ends. Perhaps this is standard practice and I'm simply ignorant of how it works, but the information is there for you to make your own decisions.
We are sorry to hear. We do not have control over the city's water pressure and software bugs. The plumber was notified right away of your concern, and we updated the ticket. It appears a misunderstanding took place. Individuals are responsible for their financial accounts. We will help when we can and do care.
Kindly
Positive experience: Put a app in for 1 place found another one and moved to that only person on the apt app to apply. Only thing failed to let me know I was not approved
We do not see an applicant with your name. We would love to help you. Contact us anytime. Kindly
Fantastic experience: Wonderful to deal with!
Fantastic experience: I have had the pleasure of working with Brian Cinc for over 11years. I have never met a more professional, caring, competent, responsive person. As my rental manager, he not only responded to my issues and concerns but to those of our tenants as well. As I struggled with the decision to sell or not he provided much needed guidance by walking me through the pros and cons of each option without pressure. There are not enough positive accolades for Brian.
Fantastic experience: APS Realty is outstanding. From helping us find our new home to locating and managing our rental properties. Brian and Warner can handle it all. Great service and advice.
Fantastic experience: These guys are great. Spent almost a decade working with them and they always took care care of things. This was always a relief since I lived out of state and depended on them to help with my condo. Highly recommend. Great group of people!
Fantastic experience: Rented an older unit for roughly three years. About a year and a half into renting APS took over management of the complex. The new owner had a lot of major alterations done in a short amount of time. APS was extremely helpful and attentive with any concerns we had and were pretty reasonable when addressing maintenance issues and making accommodations based on individual needs. They strike a good balance of tenant/owner interests when managing properties. Thanks.
Negative experience: This is the rudest bunch of people I have ever dealt with. Warner Starkey is one of the most inept people I have ever tried to deal with and calling himself a “realtor” is an insult to the profession. Brian is no better. One phone call with him was all it took for me to realize how disconnected these clowns are. Their “business” borders on slumlords and scams. If you are a property owner working with this agency, I’d suggest you take your business elsewhere. Their professionalism ranks zero stars! Horrible!
We honestly do not know who these reviewers are. We do genuinely care and will help when we can.
Kindly
Positive experience: The property needs some serious clean up & replacing. I wonder if the owner knows its conditions!?? Mailbox key missing & took 5 days to get replaced which I went in person & got. Refrigerator was off & mess in freezer day 1. Smoke detectors so high had to pester handyman to replace batteries day 2. Dryer vent issues by week 3! You would think one person with APS would check all details & notify owner about minor repairs to fix or replace. Carpet is terrible & no padding. Even paid extra to have Stanley steamer come out before movers arrived. Too bad because the neighborhood is nice & quiet. Where I came from there was a list day 1 day one to list the hiccups to make sure you got your walk thru to probably get your deposit back when u move out! Improvements needed !
Ms. Rausch, thank you for the message. This property was painted, cleaned twice per your request and repairs were done before you moved in. The smoke alarm batteries were not beeping when House Doctors was there doing repairs. All of your maintenance request have been handled in a timely manner. We stopped by the post office 6 times to check on the key. We are sorry we do not have control over the USPS.
Kindly
Fantastic experience: Brian Cinc and his team have assisted me in finding and retaining tenants for over 10 years and they are totally awesome in every respect.
Fantastic experience: Best agents ever!
Fantastic experience: I have always enjoyed a very professional service Brian Cinc offers to all of his clients. Very pleased with this company service
Fantastic experience: APS has been a delight to work with. Always professional, courteous and helpful. I highly recommend!
Fantastic experience: Warner Starkey with APS Realty Group was a great help selling my home in Winston Salem. I sold my house remotely from Texas and he made the process effortless on my end. I was kept up to date on the progress of the listing all the way to closing. Received timely and descriptive responses on any questions I had. He also provided guidance and many options to chose from. I was able to make decisions with complete confidence with no pressure to commit to anything. I am very satisfied with the customer service Warner provided and would recommend the use of ASP Realty Group for property management, buying, or selling.
Negative experience: I will never recommend using APS to manage your property. Bottom line don’t use APS. They only want to collect money and they don’t care about your property! Our original agent recommended a tenant to us and we agreed to lease to them. She continued to tell us how much the tenant loved our home and took how well they took care of the property. At that time, we felt good about our decision to use APS. Then the agent left and Brian took over as our agent. Soon after the tenant began to fall behind on payments. We would have to keep asking for updates on our rent payments and communication was slow and only via email. We never knew what was going on with the property and when we’d ask him questions we never got an answer to the question we’d ask. Then we had to evict them. We continually asked about timing and status of the eviction, and never received exact answers. Once we got into the home it was totally destroyed. They were filthy pigs! We have been working on the house for 3 months and have soaked about $5000 in repairs, doing the work ourselves. The agent lied about how well the house was cared for. Brian didn’t care about the property or our feelings. He tried multiple times to convince us that owning rental property is how to amass wealth and not to sell the house. It was then we realized they get paid their commission thru the deposit regardless if the tenant pays. In the end I requested all the information to take the tenant to small claims court and Brian refused and/or ignored all my requests. So I’m out everything with no help from my Property Manager. If they were real “Property Managers” they would do a much better job of looking after the property for cleanliness and damage. They should improve their communication skills by making phone calls directly and addressing the concerns of their customers. And help their rental owners!
We are sorry you weren't happy. We filed an ejectment and went to court. You were awarded possession at that time. The sheriff was not able to get service for past due rent. When you asked about damages, we informed you that you would have to hire an attorney. We are not legally able to represent you in that respect. We are unaware of any communication that we did not respond to. We responded by email and personal phone calls. We were under the impression that you were happy with our services based on the e-mails we received where you thanked us for the updates.
Fantastic experience: I've never rented from a better company. They had a quick response time for maintenance, and when we had to switch out a person on our lease, Brian was incredibly helpful in walking us step by step through that process. Thanks for a great experience APS!
Fantastic experience: I was renting one of their homes while I was away from home. The staff was extremely helpful and comforting. Thanks APS Realty!
Negative experience: Misleading Company.....renters I would not trust this Co. We're mislead, then lied to. Paid 50.00 for screening, spoke to previous housing because APS said we had bad rental history(lived in Lincoln Military Housing so rent came straight out allotment)we were NEVER LATE, not one time. So because I knew we were never late I was curious and called and spoke to Ashley at Lincoln Military Housing. She and her boss Jenn both confirmed nothing from APS came thru requesting our rental history. So....long story short, we were told no due to rental history(have that in email) and they never checked it!!!!! Do think this Co may have issues with tattoos, and/or anything other than your usual Modern family. Which is to me, discrimination!!! Leasing agent was rude, ask to have owner of Co to call me, NOTHING!!! VERY unprofessional!!!
Our client, the owner, denied your application. We are very sorry.
Kindly,
APS
Fantastic experience: I can't recommend APS enough!
Fantastic experience: Loved working with APS, especially Martha Warren! I was uneasy about renting our home, but Martha was very efficient in handling all the details and made sure that all steps were taken to protect my home. She said, "I work for you, and you and your home are my top priority." She is professional and knowledgeable, and was always available to address my questions or concerns. I would definitely use Martha again and recommend her to others. Great experience!
Negative experience: My family and I are relocating from another State and I called to ask some questions about Clemmons and how far the town is from my spouses' office. The person I spoke with wasn't helpful at all. All the person kept saying is how desirable Clemmons is. When asked why, I couldn't get a straight answer. Are the neighborhoods kid friendly? Is crime low? All the person kept saying was to look on the Internet and drive by the area at different times of the day. I live in another State, so driving by at different times isn't feasible. I could look online for crime stats, but I thought since I was speaking with someone working for the company, they would know. I'm surely not the first person to ask such questions. I've been working with another management company and we're going to give them our business instead. The lady at the other company is by far more helpful in regards on neighborhoods, and simple everyday relocating questions than the gentleman I spoke with.
We are not permitted to make comments about crime rates. We cannot make comments about being family friendly or kid friendly because they are a protected class. We directed the client to an online resource. A transcript of the call is available.
Fantastic experience: Martha Warren is wonderful! She was very helpful in getting our property ready to rent and found a very agreeable tenant for the property in less than a week! She has worked very hard for us and we are very thankful to have her help. I would absolutely recommend her to anyone who is looking for a professional who knows her stuff!
Fantastic experience: Martha is professional, delightful. helping out finding my condo did not know the were back here. Love the place she found for me.. I recommend her to anyone who his looking for a real estate agent Kim Deal
Fantastic experience: Could not have asked for a better experience!! APS Realty Group exceeded my expectations in finding a fantastic rental property while providing high quality customer service. Ask for Martha Warren! It's evident she has the best interest of her renters in mind!
Fantastic experience: You need to contact Martha! She was the absolutely best person to work with! She was a god sent when we moved to the area! Great recommendations for what areas were the best for my children. Couldn't ask for anybody better! Call her she will get you your dream to come true!
Fantastic experience: Suzanne Penland is Amazing! She started helping us 6 months before we bought our first home! She was very patient and always helpful! We loved working with her then and now we are using her again 4 years later to buy our second home now that we have out grown our first home. She is again patient and helpful and always willing to drive all over as we have not decide which direction we want to move yet!! Thank you Suzanne!!
Fantastic experience: Suzanne Penland was wonderful! Super patient with us during our search. I will absolutely recommend her to friends and family!
Fantastic experience: Suzanne has helped me find homes on more than one occasion. She was knowledgeable, patient, and a joy to work with. I would highly recommend Suzanne if you are looking to buy or sell a home, or if you are looking for a property manager to help with your rental properties. Thanks Suzanne!!!
Fantastic experience: Thank you so much for helping us. We highly recommend.
Fantastic experience: We just moved into a house close to Wake Forest through APS and couldn't be happier. Suzanne has taken great care of us! We've had a couple of minor issues arise and the issues have been resolved SO quickly it's very impressive. One example: The stove and refrigerator in our new house were kind of outdated, and I didn't even know if it was an option to get a replacement. I emailed Suzanne in the afternoon, and I had a Lowe's truck backing up my driveway with a new refrigerator and stove before 9am the next day. Unbelievable. Highly Recommended!!!
Fantastic experience: Lived in Winston-Salem NC and leased a home through APS from 2009-2011. I could not be more pleased with the assistance that Mia and Brian provided. They made the entire process as efficient as possible. During my lease they were always courteous and professional. I highly recommend Brain and APS to anyone relocating to the Piedmont Triad Area. If I moved back to NC I would use APS again without hesitation.
Fantastic experience: Very satisfied with APS Realty Group. They are professional go getters and provide top-notch customer service.
Negative experience: I am SSSOOOO beyond tired of seeing houses that are PERFECT then find out there RENTED!!!! Why in the WORLD would they keep rented houses posted? To show what a good house they USED to have and compare it with the not so nice ones they have now? While looking for a house with limited time (both my husband and I work and have 2 babies under two) we wasted an ENTIRE day looking at rented houses!! I sent them an email asking why they keep them posted and they didn't even read my email because the reply was telling me the house in question was already rented. My biggest problem is these houses have been rented for an EXTREMELY long time. You could tell by all the stuff that's sitting around them. I don't care if they have the PERFECT house for me, I will NOT rent from them. I wouldn't even know because I don't even look at their houses anymore even though I'm beyond desperate to move. I'm sure the current tenants are tired of people coming by to look at their houses. PLEASE, take the posts down. I'm sure this has happened to more people than just me.
Thank you for pointing out this issue. We have since corrected it. Feel free to contact any of our agents, we would be honored to assist in any way we can. Have a pleasant day.
Fantastic experience: 3 years ago, I relocated from the Winston-Salem area. In preparation, I interviewed several local property managers to discuss the prospect of renting out my townhome. I was lucky enough to find Brian Cinc and APS Realty Group before I moved. I cannot say enough good things, but I'll highlight a few: - APS provides a WONDERFUL owner web application that keeps excellent records, which comes in handy around tax time. - Brian is very timely with his communication and keeps me informed. - Both of my renters so far have been extremely responsible and have paid on time. - My property was not vacant for long between renters (less than 3 months). - Everyone I have spoken to in the APS office has been delightful. - I trust Brian's judgement; he makes good business choices in the day-to-day management of my property. - Peace of mind!
Fantastic experience: We have used APS Realty for both property management and as a realtor. They have managed our rental property for the last 3 years. It has been a very easy, seamless process. Vacancies are filled quickly, repairs are handled expeditiously and it is all very seamless to us as the owner. However, we have access to all information we need online. We also used APS Realty when we purchased our new home. Brian was very professional, very detail oriented, and extremely patient in a long short-sale purchase process. I would highly recommend APS Realty.
Fantastic experience: GREAT JOB! Thank You Brian Cinc and APS REALTY for handling these unexpected issues in a professional and timely manner. I am glad to have a company like this one to protect, represent and manage my family home when I had to relocate to another city. For the past year and a half, your company has done a great job! God Bless! THANK YOU, Dwight
Fantastic experience: I had to leave High Point for work in 2006. I was at lost as to what to do with my home, the housing market was a mess and I couldn't afford to take a huge hit by selling at a loss. I decided renting was my only option, I was going out of state to a very time consuming job and knew there was no way I could manage a rental property. APS was the second company I interviewed and after a face to face meeting with one of the owners I knew my home was in good hands. Over 3 years later I am still very satisfied with APS, they have exceeded my expectations in finding quality renters and quickly solving all of the minor day to day house maintenance issues that have come up along the way. All 100% hassle free for me which I really appreciate. Rob
Fantastic experience: APS made my transition from selling my home to it being tenant occupied very easy. They had an approved tenant in the house very quickly and have been great to deal with. If any issues have come up, they informed me and got it resolved in a timely manner. Great company to have and glad I am using them.
Fantastic experience: Have been using APS Realty Group since 2011. Timely, Courteous, Exemplary. Would recommend to anyone. They know the Triad Real Estate Market. Brian Cinc & Company will always treat you right.
Negative experience: Suzanne Penland was our realtor. She was fine at first but then all of a sudden she stopped returning our calls and emails. We decided to go with some one else. These people don't care about you and it shows!
Truth has no agenda. APS Realty Group never worked for them because they were not paying their mortgage.
Leave your opinion about APS Realty Group, Inc.:
APS Realty Group, Inc. appears in the following listings:
Other real estate agencies you might be interested in
Jessica Ferris Realtor at Keller Williams Realty Elite
Berkshire Hathaway HomeServices Carolinas Realty
Priestley Management Company
Nicole Goddard Realty
Yopp Properties LLC
Add your real estate agency to our directory for free
If you manage a real estate agency and want to appear in our guide, send us your company information and you can appear completely free of charge.