Renaissance Properties Management LLC
With a legacy dating back to the early 1990s, Renaissance Properties Management LLC has established itself as a premier full-service real estate brokerage and management firm in Richmond, Indiana. Specializing in the Eastern Indiana region, the company is dedicated to preserving the historic charm of the area while providing modern, high-quality living spaces. Based in the heart of the Old Richmond Historic District, the firm manages an extensive portfolio of over 200 units, ranging from historic single-family homes and cottages to modern apartments and duplexes.
Renaissance Properties distinguishes itself by offering a comprehensive suite of services that cater to both tenants and property investors. For residents, the company provides a curated selection of rentals in desirable neighborhoods such as Earlham College, Reeveston, and Glen Miller Park, combining historic architectural character with contemporary amenities. For investors, owners, and landlords, Renaissance offers end-to-end property management solutions, including tenant screening, lease administration, financial reporting, and 24/7 maintenance coordination.
Backed by decades of industry expertise and led by principal broker Paul Medvin, the team combines professional rigor with a personalized, family-owned touch. Their in-house maintenance crews and trusted subcontractors ensure that properties are not only well-managed but also continually improved through expert renovation and construction services. Whether you are a homeowner looking to maximize your investment return or a tenant seeking a unique home in a vibrant community, Renaissance Properties Management delivers reliable, professional, and comprehensive real estate services tailored to your needs.
Opening hours
- sunday: (closed)
- monday: 10h-18h
- tuesday: 10h-18h
- wednesday: 10h-18h
- thursday: 10h-18h
- friday: 10h-18h
- saturday: (closed)
Photos of Renaissance Properties Management LLC
Our comment from ImmoNetwork about Renaissance Properties Management LLC:
A Legacy of Professional Property Management in Historic Richmond
With a history dating back to the early 1990s, Renaissance Properties Management LLC has established itself as a premier real estate brokerage and property management firm in Richmond, Indiana. Operating out of the historic Old Richmond District, the company manages a diverse portfolio of over 200 units, ranging from preserved historic cottages and single-family homes to modern apartments. Led by principal broker Paul Medvin, the team combines decades of industry expertise with a personalized, family-oriented approach. They specialize in enhancing the aesthetic appeal and functionality of properties while maintaining the unique architectural character that defines the region.
Exceptional Maintenance and Tenant Support
Current tenants frequently highlight the outstanding quality of the maintenance services provided by the company. The internal and contracted maintenance crews are praised for their responsiveness, technical skill, and professional demeanor. Reviews indicate that repair requests are addressed swiftly, often within hours, ensuring that living conditions remain comfortable and stress-free. Many residents note that the maintenance team goes above and beyond, not only fixing issues promptly but also doing so with a kind and pleasant attitude that significantly enhances the overall rental experience.
Transparent Leasing and Investor Services
Beyond tenant services, Renaissance Properties offers comprehensive management solutions for absentee owners and investors. Long-term property owners appreciate that their investments are treated with the same care as the company's own assets, resulting in well-maintained buildings that remain attractive to high-quality tenants. The firm is commended for its transparency in handling move-in and move-out procedures, including the secure deposit process. While some disputes exist regarding specific move-out charges, the company generally provides detailed explanations and works to resolve misunderstandings, aiming for fairness in all financial transactions.
Why Renters and Owners Choose Renaissance
Client testimonials consistently emphasize the professionalism and approachability of the office staff, particularly noting individuals like Frederick and Paul for their patience and dedication. The leasing process is described as smooth and accommodating, with a user-friendly tenant portal that simplifies payments and communication. The company’s commitment to preserving historic charm while providing modern amenities makes it a top choice for those seeking a peaceful, well-managed home in a vibrant community. Overall, Renaissance Properties is regarded as a reliable partner for both renters and property owners in the East Indiana region.
Renaissance Properties Management LLC: Reviews
Reviews are the opinions of their authors. We do not verify that the author was a customer.
Reviews on Google
3,7 out of 5 from 63 reviews
Fantastic experience: Richmond, Indiana: Living here has been an absolutely wonderful experience. The management team goes above and beyond in every way, they are organized, responsive, and consistently professional. Every interaction was polite, respectful, and handled with genuine understanding, which made our entire stay smooth and stress‑free. One thing that really stood out was how supportive they were when we needed to move out earlier than expected. They had a strategic policy in place that helped ensure we didn’t feel the full financial weight of leaving prematurely. That level of consideration is rare, and it made a huge difference for us during a stressful time. The move‑out process was also incredibly smooth. Our security deposit was returned promptly, with clear communication and no complications. It’s refreshing to work with a landlord who is transparent, fair, and truly cares about doing things the right way. If you’re looking for a place where you’ll be treated kindly, supported when life changes unexpectedly, and managed by people who genuinely value their tenants, this is the place. I would give more than five stars if I could.
Hi Juan! Thank you so much for your uplifting review. It truly touches us to know that our efforts have made a positive impact on your experience. Our tenants often feel like family to us, and we genuinely value each of their journeys. While it’s sad to see you go, we completely understand and support your decision to follow new opportunities out of state. Wishing you the best on your exciting adventure ahead—let's keep in touch! Warm wishes, ~RPM Team
Fantastic experience: ***Update*** We left to move into our new home and got our full security deposit back. The move out process is no joke and we worked hard to make sure to get our deposit back. If you decide to rent with them, remember to be thorough because they are strict in their lease and move out expectations. It was stressful to move out, but I'm pleased with the service during our stay. We have lived in a Renaissance property for a year now. We just renewed our lease. The maintenance crew has continued to give the best service I have ever had. They are quick, work hard, and do a great job. I also really appreciate that there wasn't any price gouging in our renewal. Which is a breath of fresh air in the current renting climate. So far, I am very pleased with our experience.
We deeply appreciate our maintenance crew and acknowledge that we wouldn't be able to accomplish what we do without their invaluable support and outstanding technical skills. Thank you so much for noticing our efforts, and we hope you enjoy your stay with us. Best wishes!
Negative experience: Rude property managers. If you don't look like to have money, their attitudes are horrifying. I will NEVER recommend these people for renting.
Hunter, we reviewed our emails and website traffic and do not have any record of you contacting us. Feel free to give our office a call to address your concerns. Alternatively, you can email us at [email protected]. We look forward to hearing from you!
Fantastic experience: We stayed with Renaissance for nearly two years before deciding to purchase a house. During our stay, the maintenance team was exceptional. They promptly and correctly addressed any issues that arose. Communication was always consistent, and they were always pleasant to work with. They even helped us with the purchase of our new home. Upon our lease ending, we received a notice stating that damages to the property would result in a smaller deposit than expected. The issue was an existing problem that maintenance had already addressed and noted, but it was overlooked during the initial turnover of the house. I promptly alerted the office of this, and they quickly fixed the issue. We received our entire deposit shortly after. We truly appreciate everyone at Renaissance for their assistance during our time living in their home. We would highly recommend renting from them.
Jared,
Thank you very much for your kind words. We understand that sometimes things can slip through the cracks. We truly appreciate you bringing this to our attention and giving us the opportunity to resolve the situation. We valued your tenancy and were delighted to help you find a home to purchase. It’s a real pleasure to assist tenants in making that transition. Best of luck with your new house!
RPM Team
Fantastic experience: Great place to stay, good service at all
We are delighted to hear that you enjoyed your stay at one of our wonderful rental properties, Jose. Thank you for your generous feedback! Best regards, RPM Team
Negative experience: This realtor lied about property that was supposed to be pending but property set for another couple months and to this day still is on the market
Hi,
Thank you for reaching out to us. We understand there may be some confusion regarding the real estate listing, and we appreciate the opportunity to clarify.
Your Buying Agent has access to the MLS listings for properties of interest and can provide you with the most current updates regarding their status. Please remember that the purchase and closing process can often extend beyond a month. Various factors may contribute to a property remaining on the market during this period.
We encourage you to discuss this process further with your realtor, as they can provide guidance tailored to your specific situation. Please note that our team does not represent you, and we do not have any records related to your inquiry in our system.
Thank you for your understanding.
Warm regards,
RPM Team
Positive experience: I had a really cool, historic unit in the older part of Richmond for under $800. I was pretty jazzed about it coming from the West Coast because you can't find units like that for that price. The company was fairly responsive to issues that needed repair. You could certainly do worse in terms of property management companies in Richmond. I am giving them 3 stars because they will nickel and dime you for things that in other states would be considered "normal wear and tear" when you move out. I lived in my unit for over 4 years and, as you can imagine, some things will show some wear after 4 years. I swept, mopped, wiped down counters and surfaces, and went so far as to take down most of the blinds and wash them in the tub. I was still charged more than $200 for 2 slightly damaged blinds, 2 small pieces of trash that were accidentally left behind, and for the place not passing the white glove test (the move out report they completed is 18 pages long and includes a drawer with a picture of 1 hair in it to show that I didn't clean properly). If you move into a Renaissance unit, I highly recommend that you do a thoroughly detailed condition of unit inspection and that you take pictures of everything. And when you move out, expect that they are still going to find some way to keep some of your security deposit. I've never had any other property manager or remaining housemates keep part of my deposit before and I have rented all of my adult life. I have been told by others who have rented there that is standard practice there.
Dear Elisa,
Thank you for your encouraging feedback regarding our services. We are delighted to hear that you enjoyed your stay in one of our remarkable historic homes in the Old Richmond Historic District and that our maintenance crew has been responsive to your needs.
Regarding your security deposit, the cleaning charges were reduced by 50% as a courtesy, and approximately 82% of your original security deposit has been refunded to you. Further, we understand that professional cleaning can be expensive. We strive to reduce costs for our tenants while ensuring that our contractors are paid a living wage that reflects their skills and the time they invest.
The move-in procedure you mention in your review is already built into our lease to ensure transparency for both parties.
Feel free to reach out to us if you have any more concerns.
Best Regards,
RPM Management
Fantastic experience: I looked at several of their properties which were all amazing and very clean! If you are looking for a place to rent I'd recommend checking this place out first!
Thank you for your uplifting words, Curtis. We are thrilled that your first impression of our properties was so positive. Cleanliness is one of our core values, reflecting our commitment to excellence. Feel free to reach out if you need assistance finding a nice rental or if you're interested in purchasing an investment property. We're always happy to help!
Fantastic experience: I have been an absentee owner of a property in Richmond, IN for over 10 years, and Renaissance Properties Management has been a game changer. Before I found them, my property was in terrible shape, with a tenant who hadn’t paid rent in six months. Desperate for help, I drove around Richmond looking at rental properties, and every house managed by Renaissance stood out like a historical monument—beautifully maintained. That’s when I knew I had to call them. Paul from Renaissance immediately took me on as a client, swiftly handling the delinquent tenant and restoring my property to an excellent condition—all within my budget. Since then, they’ve made property ownership worry-free for me, despite the distance. They consistently secure top-quality tenants, ensuring the upkeep and atmosphere of the property remain high. What stands out most is how the entire Renaissance crew treats me like I’m their only client. They dedicate what seems like personal time to my property and concerns, and their service is always professional and attentive. Even though they’ve grown, the level of care they provide has never changed. Before Renaissance, I would regularly get calls from neighbors about various issues like trash, trees, or noisy tenants. Since hiring them, those complaints have stopped entirely. I haven’t had to worry about a thing. I highly recommend Renaissance Properties Management for anyone looking for a reliable and professional property management service.
Jay, thank you for taking the time to leave us a review. We truly appreciate your kind words and are pleased to hear that our services have been helpful in reducing your stress and worries. We are delighted to hear that your neighbors no longer have any complaints. It's wonderful to know that we have enhanced your property and neighborhood by attending to all exterior details. Thank you for your ongoing partnership, and we look forward to many more productive years ahead. We truly enjoy working with you!
Fantastic experience: Renaissance Properties exceeded every expectation I had in my 3 years of living in one of their properties! My apartment was the most peaceful and well maintained home I have ever lived in. The maintenance crew had exceptional customer service skills. They answered any concern or problem within hours of a request. They not only solved any issue that had been a concern, but were extremely kind and pleasant to be around. Steve and Brock were the two maintenance men that consistently provided the best customer service and went above and beyond. The property manager Fredrick is also one of the most valuable employees of this business. He provided the best customer service throughout of my years of living in my property. If you are trying to decide if you want to rent from Renaissance Properties, do not second guess, they provide excellent quality of living. You will not be disappointed. This is the cleanest, kindest, and most peaceful LLC in Richmond, Indiana. You will receive nothing but the best!
Barbie,
We can't thank you enough for your incredibly kind words and for taking the time to leave us such a fantastic review! We're absolutely thrilled to hear that your entire time with us was so positive. While we're sad to see you leave, we're overjoyed that you're seizing an amazing opportunity. It's been an absolute delight to have you as our tenant, and we've loved witnessing your hard work and education pay off. Thank you for spreading the word about us – we truly appreciate it!
RPM Team
Fantastic experience: I rented from Renaissance for just over a year. My apartment was in a great location in a reasonably well maintained building. They notified me whenever they needed to come to the apartment and were prompt to respond when I called or submitted work orders. Some of the other reviews talk about the security deposit and refunds. I will say straight up that they did keep a portion of my security deposit for cleaning the apartment. And while I did sweep and dust, I did not do a significant deep cleaning, and it is a given that I did not do an extremely thorough job. While I tried to leave the apartment in good shape, I do not deny that deep cleaning is something I really hate, so in my opinion the money they took out of my security deposit was well worth the deep cleaning they likely had to do following my move out I am happy to give them my recommendation if you are looking for an apartment.
Whitney, thank you so much for your kind and informative review! We aim to minimize cleaning costs, but not everyone realizes that deep cleaning can be quite expensive. We truly appreciate your understanding. Despite your dislike for deep cleaning, you did a great job, which allowed us to refund most of your deposit. Thanks again!
Fantastic experience: I rented with this property agency since 2017 and it was a great experience. Great at communication and quickly fixed almost any issue. I had to depart due to a job relocation but if I ever moved back, I would rent with them again.
Joe, just wanted to send you a huge thank you for being such an amazing tenant! We were sad to see you leave after all these years, but we are so excited for you and wish you all the best in your new job. Good luck!
Negative experience: I am utterly dismayed by the abysmal standard of customer service exhibited by this establishment. Communicating with the management feels bothering, as their responses(to me) are consistently inadequate and tardy.. Even after investing a sum in the application process, my significant time investment and presence in the premises were blatantly disregarded. In reviewing, it's disappointing to note their apparent lack of professionalism and tact in addressing feedback. (Look below at other reviews and the responses, specifically K. Williams Review and the response to that.) Their choice to repeatedly contact my boyfriend instead of directly engaging with me, the reviewer, reflects a concerning disregard for proper communication channels. Such behavior undermines trust and raises questions about their commitment to customer satisfaction and constructive dialogue.
Ms. Ryan,
Issue 1: Claiming that your boyfriend waited 67 days for a refund is false. We electronically refunded the deposit within 45 days of the move-out, but no one checked the accounts or read the emails that stated that we had done so. As you had no access to the accounts, we understand why you might not know the specifics. Perhaps you should discuss that with him.
Issue 2: The "meager" $209 refund was a significant portion of the $555 deposit originally placed on the property. We only debited for the cleaning- most of the charges were for the carpet cleaning the tenant was obligated to do and the unpaid final water/sanitation bill. We acknowledge the property was in relatively good condition, but we were not going to pay for things the tenant was responsible for. You make it sound like we kept thousands of dollars of a deposit. We charged less than $130 for the entire cleaning, but you were unaware the deposit had been refunded.
Issue 3: The buyout penalty to which you refer was one of several options the tenant was given and which the tenant chose. We understand you might not be aware of the numbers, as you were not part of that process in any way, shape, or form.
Issue 4: Your application was not ignored, but it was mutually agreed upon with the tenant not to update the lease by adding a person to the contract.
Issue 5: The lack of response you refer to is peculiar, given that we have time stamps on our emails, and none of our responses were slow. We suspect you were frustrated when we reminded you that we had to protect our tenant's privacy rights.
Regards,
RPM Team
Fantastic experience: Rented with them for over seven years. They were lightning fast at fixing almost any issue with the apartment, and responded to all communication quickly. Would be glad to rent with them again.
David, we were so sorry to see you go, but know you left for the best of reasons! You were a great tenant and we appreciated you staying with us for as long as you did. We wish you all the best!
Fantastic experience: Renaissance properties have been wonderful the entire time I’ve lived in my apartment. They showed me multiple places before I decided on the one I wanted. They allowed me to move in quickly. They also have a super easy to use tenant portal to pay online to avoid extra stops throughout a busy week! I decided to buy a house and they were super helpful at working with me to extend my lease so that I could have an easy transition to my new home. I highly recommend.
Caitlin, thank you for the compliments! We do our best to work with our tenants to best accommodate their needs – even representing them as their realtors when we can. Let us know what else we can do and congratulations on the new home.
Negative experience: Claimed there was a busted pipe in the wall when we never had any leaks or visibility of any potential leaks. Cleaned the house spotless 100 times better than what it looked like when we got the keys but yet kept every penny of the deposit. When I called to ask they said they were “cutting me a break” and not charging me money. No proof of any leak either. Don’t recommend them at all, if I could give zero stars I would.
Jaime, our records indicate that the previous tenant with your name left the property almost eight years ago. Posting a review at this late date is unusual. We understand it has been quite some time since we kept your security deposit, and the details regarding the matter may have faded from memory.
We had to do extensive repairs on almost every wall in the house, clean every appliance, and get the carpets professionally cleaned as per the agreement. However, we also had to make significant repairs to two damaged walls due to the incorrect installation of your washing machine. Water has leaked all over the walls and floor, causing extensive damage.
We understand that you may still feel frustrated about the situation, but we have evidence showing the damage to the property. We would have been happy to discuss these issues with you at the time of the deposit refund. However, it has been eight years now. Unfortunately, it is now too late to act on this matter.
Regards, RPM Team
Fantastic experience: I've lived in the townhomes close to Earlham for almost a year now and it's been nothing but wonderful. I feel like I have the most affordable rent in town for a 3 bedroom and maintenance is STELLAR. The walls are slightly thin, but that seems to be 99% of most apartments anywhere, and there's no upstairs neighbors. All of the Renaissance crew has been extraordinarily nice and very helpful.
Julie, thank you so much for your positive feedback. We do our best! We are lucky to have a great staff and having such nice people living in our properties certainly makes whole experience better. Please let us know if you need anything!
Fantastic experience: I have lived in this apartment for over a year now, and Renaissance Properties Management has provided excellent service. I am in the upstairs of an old house. The apartment is beautiful. Any problems are taken care of promptly, and sometimes the service crew goes above and beyond to help me. They are very responsible in caring for both their properties and their tenants. I find them kind and easy to work with. They were recommended to me as good landlords, and I will gladly pass along the recommendation to others!
Susan,
Thank you so much for the compliments. We'll make sure all of the staff knows their hard work is recognized and appreciated. It's nice to know that we lived up to the positive recommendation from your friend, and hope you'll continue the chain by recommending us to anyone you know who's looking for a nice rental.
~RPM Team
Fantastic experience: I would like to thank Renaissance for being very professional, accommodating, and responsive during my stay. I had never been to Indiana before so I was definitely pleased when everything turned out to be much better than expected. I would definitely recommend Renaissance!!
Sebastian,
Thank you for taking the time to rate our staff and services. It was a pleasure having you as a tenant, and we hope we can be of service to you or your friends in the future. Wishing you all the best!
~RPM Team
Fantastic experience: I’m a new tenant and have had a great experience so far. Frederick took care of any concerns I had quickly and the maintenance employees are very kind and quick with any service requests. I was given flexibility and patience with this entire process. Frederick was also very quick with the application and leasing process. I hope to have a comfortable living experience for the foreseeable future. The property is clean, well maintained, and historical. I’m very excited!
Ashley, thank you so much for the compliments. We do our very best to ensure our tenants are thoroughly taken care of as they transition into a new property. We appreciated your patience with us as we made sure all the waiting you had to do for that property was worth it. And we look forward to seeing your Halloween decorations!
~RPM Team
Fantastic experience: Great place to rent from beautiful clean houses
Thank you for sharing your positive experience with our company, Casey.
Negative experience: This company is a scam.all they want is money. If Fredrick shows up leave.....
Paul,
You paid a security deposit and signed a contract to rent a property, then backed out of that contract. When we informed you that doing so could result in the loss of your deposit, as was clearly stated on our application and the contract you signed, you said you would dispute the charge with your credit card company, so we waited. We were going to refund your deposit, but your payment was returned to us from your bank, so there was no deposit to refund.
We, frankly, do not understand why you are upset. We are not holding you to your contract, though we have every legal right to do so, nor are you out any money, since you disputed the charge with your bank. We could show your bank the paperwork you signed and nullify the stop-payment but are choosing not to do so since the outcome is what we were planning, and exactly what you stated you wanted.
If there is anything else we can do to make this right for you, feel free to call our office and ask for the Property Manager.
Regards,
RPM Team
Fantastic experience: I can’t say enough good things about my experience renting with Renaissance. It is by far the best rental company in Richmond, Indiana. The properties are incredibly charming and in really nice neighborhoods. Staff responds quickly and is very helpful. Don’t look any further than Renaissance!
Sophia, thank you so much for taking the time to review your experience with our company. Your kind words are really appreciated by the entire Renaissance Team!
Fantastic experience: My name is Brad, I was a tenant for over a year and would recommend Renaissance Rental Properties to my friends, family and anyone looking for a rental. They were very professional, prompt with and questions / concerns that I had and the tenant portal was very user friendly. I had a request for maintenance one time , using the tenant portal , was stress free and very prompt to repair the issue. Fredrick was my direct contact at Renaissance and I would like to thank him for a stress free rental experience. I recently moved to Michigan and hope to experience the same level of quality in my next apartment rental as I had with Renaissance, thanks again. Brad,,,
Brad, Thank you for the kind words; we’ll make sure the maintenance department gets the compliment. Good luck with the new job, and let us know if you ever need a property in Richmond again.
Positive experience: Had some issues at move in but it happens. Ever since, the office has been very friendly and prompt in resolving any issues we have. Only thing I wish our house had was a divided backyard so we could freely let our dog roam the yard
Nick- thank you for the review. We are glad you're happy with your property and are staying with us for another year. We've looked at the backyard, and, unfortunately, do not think a new fence is feasible at this time. If there is anything else we can assist you with, do not hesitate to contact our office. ~RPM Team
Negative experience: Rude
Ms. Moore, We apologize for any miscommunication on our part, however, the only record we have on file for anyone with your name is a brief conversation wherein we succinctly stated we would not allow any of our properties to be used for a dog-breeding operation. This is one of the many policies we have in place to protect the interests of our clients. Once again, we are sorry you were not completely satisfied with our service. If there is anything we can do to make this right, please contatct our office and ask for the Property Manager. Regards, --RPM Team
Fantastic experience: Treated me with respect. Nice people
Thank you for the compliment, Larry. We look forward to working with you again in the future.
Negative experience: I was a tenant for their home on NW J St. We moved in September 1st, 2019. It was still very hot and the A/C did not work. I emailed Frederick. It took over a month to get a response and even then they pushed off replacing the A/C until Spring. Also, within the first month of being there, we noticed a smell just around the house. We didn’t think much of it and lit candles to get rid of it. It was not until we started to put unnecessary things in the basement, when we discovered a mound of feces from a busted sewer pipe. We called that in, they had one repair man come out and did not fix the problem, and ended up waiting for a second guy who eventually fixed it. I don't recommend Renaissance Rental Properties and others I have talked to who rent through them do not either. We have finally gotten our Security Deposit Statement back and they have charged us with untrue “damages” and things that needed cleaned. The house was for the most part was carpet which we had professionally cleaned once we have moved everything out and they claimed there were stains. There were not stains, we left the carpet cleaner than what we moved into. They are a scam and only want to make as much profit as they can after paying the home owners and they use all these “damage” claims to do so. Future tenant beware, be ready, and have a lawyer in your back pocket. It will make things easier.
Mr. Hudson,
Our records show that you did have an AC issue and a sewer issue, both of which were resolved. The AC issue took more than one contractor to fix and, eventually, resulted in the replacement of the entire exterior unit. The sewer issue was resolved, according to our records, within two days, and did require the services of two different contractors. That is the nature of repairs.
Clearly, the crux of your dissatisfaction is with your security deposit refund. According to our lease, you are required to have carpets professionally cleaned. You claim you had that done but did not provide any kind of proof or receipts. We have asked, for a written account of your dispute with our deposit refund, but you have never provided anything in writing. We do not profit from deposit refunds: the charges associated with the repairs are our actual costs. We would be happy to evaluate any dispute you submit to us through the proper channels, and, should you provide the aforementioned receipts for the carpet cleaning, adjust your deposit refund.
Regards,
RPM Team
Fantastic experience: I moved to Richmond, IN about 3 months ago and it has been a great experience renting a place with Renaissance! The whole process from finding a place, to moving, to accommodating my requests has been professionally taken care of by all staff. Brandon is such a great guy!
Hi Mr. Saleh, thank you so much for your kind words. We really appreciate the time you took to congratulate Brandon and our team. We look forward to having you as a tenant for a long time!
Positive experience: Very clean, quiet neighborhood. Maintenance is quick to respond. Very helpful when I need something.
Traci, thank you for the kind words. We appreciate your enthusiasm for your new townhome. We might have to come take pictures of your design and decorations! Please let us know if there’s anything else we can do to ensure the rest of your tenancy is comfortable.
Fantastic experience: The move in experience was great. Fredrick was flexible with his time, and was available to answer any questions along the way. Maintenance was taken care of quickly as well!
Blake, thank you for the kind words. We do our best to listen to prospective tenants and find what will best suit them. It’s super-easy to accommodate customers when they are a pleasant and pro-active as you were in the process! Our maintenance staff is as involved as the office is, and takes special pride in reacting quickly to any issue- they’ll be happy to hear the compliment.
Fantastic experience: The staff is wonderful!!! Very flexible with move and date and helped me find a great place to live in an awesome neighborhood!! Special shout out to Frederick and Paul great people very nice. Would highly suggest their services if looking for an place to live in the Richmond area.
Sid, you and your father were so much fun to work with! It can be stressful to try to find a place as quickly as you needed, but, as we say to all of our clients, we’ll work as fast as you do. We’re glad we were able to find you something in the neighborhood, price range and TIME FRAME you were looking for!
Fantastic experience: Great leasing company. My wife and I recently moved into one of their properties, and we've had a great experience compared to other places. The management team at the office is nice and easy to work with, and the maintenance team actively calls tenants to check up on potential issues with the property.
Christian, thanks for the positive review. One of the reasons your move-in went so well was how flexible and easy to deal with you were. We appreciate that! We were glad that were able to find you something that both better suited your price range and time frame. We’re always looking for that rare situation where everyone wins! If we can offer flexibility, we always will.
Fantastic experience: I just began renting from Renaissance Properties and so far it has been a wonderful experience. They have been extremely attentive to issues and that's far beyond what I've come to expect from most property management companies. Frederick was great throughout the process of looking for an apartment and he actually worked with me quite a bit to find the unit that worked perfectly for me. Not sure what's up with Ellen but I've been nothing but pleased with Renaissance.
Brad, we are so glad you have shared your positive experience with us! We go above and beyond to ensure everyone is taken care of here at Renaissance Properties. Thank you for your tenancy and we look forward to continuing to serve you in the future!
Negative experience: These people are scam artists! Took $75 of my money for an overpriced application fee and won't return my phone calls, won't return my emails, won't respond in any way or fashion. The person I dealt with, Fredrik, was cold, disrespectful, unprofessional and dishonest. Don't give them your money, you won't get anything for it. You are better off giving your money to a stripper for all the good it will do to give this company your money.
Ms. Collins, we have been in contact with you several times and explained that your application did not meet any of our minimum requirements. During our pre-screening process, we informed you of those requirements, and even offered to refund your $68 (not $75) application fee before we ran the application and incurred the expenses of both a background and credit check. We have been very upfront about our process and requirements, but understand that no one likes to face a denial in any sort of application process. Our office is open Monday through Friday 10 AM - 6 PM if you have any questions or want to discuss the matter further.
Fantastic experience: Currently have 4 units managed by Renaissance and I am extremely happy with them! They treat my properties as if they are their own. Anytime a tenant requests a repair, they are very quick to address the issue. I recommend Renaissance to anyone looking to rent and investors looking for property management!
Thank you so much, machinist8286, for the kind words! It is always a pleasure working with you. Thank you for trusting us to look after your valuable real estate investments.
Negative experience: I wanted to rent a home for me and my mother as these are nice buildings; however, posting tenants dirty laundry just to degrade them after they had post a negative review is not what a business should do. I think I should stay far away from this type of business and behavior.
K Williams, thanks for the message.
It can be difficult to know how to manage this kind of interaction, especially when it is so easy for anyone to post anything anonymously. Renaissance Properties worked very hard to build up a strong, well-respected business and we take our reputation seriously. Part of that respect is based on the fact that we provide solid customer service, speak plainly, and do our best to tell the truth.
The truth is, K Williams, that some of these reviews are false and the reviewers seem bent on spreading untruths about us. This is not acceptable and we will continue to call it out whenever we can! When we get negative feedback that is genuine and deserved we work very hard to address that privately with our clients and tenants. However, we will not abide mean-spirited lies and will respond honestly and directly. Addressing these lies is not posting "dirty laundry", as you say. It's illuminating lies with the truth.
Fantastic experience: I'm a current tenant, and they are willing to work with you on making the perfect choice for you to live in. Nothing but great things to say. Also, they stay on top of all maintenance issues that you may have as well. Lastly, I always recommend people stright to them. I love my apartment and I'm extremely pleased.
Walter - thanks for your review. We do try our best to attend to the needs of our tenants.
Negative experience: After 3 years of renting a property in Hagerstown Indiana the time came to move out. What an absolute nightmare! Not only will Renaissance be keeping my $750 deposit, they are charging my family and I an additional $3,200 for cleaning and misc charges! As many have remarked below, we had several people that spent many hours cleaning. The property was in better condition than when we moved in. I truly feel for all of you that have been duped by this crazy move out pricing scam. I will have more to come on this post as I will be updating the results of my contact with the BBB and other various outlets. Until then, in good conscience, I can not recommend this company. .
While we agree that there is a considerable bill associated with the cleaning of damages and repairs with your property, we would point out that you have not gone through any of the process to dispute the individual issues and charges associated with the account. If you would like resolution to the issue, we would suggest you contact us in writing with specifics.
Negative experience: I wish there was a zero star option. Office staff extremely rude, condescending, and un interested in pleasing the people that pay their salary. DO NOT RENT FROM!!!! YOUR MONEY WOULD BE BETTER SPENT ELSEWHERE!!!! Awful experience. Will be telling everyone I know to not rent from here.
Mr. Smith: No one by your name exists in our system. If there is a genuine concern with our staff, please contact us, preferably using your real name, and we can address the issue in a professional manner. If you prefer to remain anonymous, we can still address your concern if you will let us know what that specific concern was.
Fantastic experience: Renaissance takes care of their tenants! Their dedicated maintenance team is quick to respond and very professional. When the furnace malfunctioned. They had us up and running within hours.
Negative experience: Make absolutely sure you read the lease before you rent from this company. Especially the section about "carpet cleaning" among others. This company has absolutely no intention of returning any portion of the security deposit. Mine was $550. Upon moving out...my parents, uncle, and myself cleaned the entire apartment for about 7 hours. To be honest, we left the apartment in better condition than when I first moved in. About a month later, I get a letter in the mail from Renaissance informing me that I will not be getting any of the security deposit back and on top of that I owe them an extra $150+...but (get this) as a "courtesy" to me they are willing to forego the extra money I supposedly owe them. What a joke. The fees they charge you are ridiculous. $25 for phantom trash that wasn't there....$135 for carpet cleaning (there is no way to get around this fee, it is cleverly worded in the lease), $100+ for mini blind cleaning, $150 for burning candles. I could go on and on. Unless you just like giving away money, I would not rent from these people. They are a dishonest company.
Tyler, on average, we return more security deposits than we keep. We apologize for any misunderstanding in regards to our move-out and refund process. We do, however, have the photos and records to show the time and money that went into getting that property ready for the next tenant. If you would like to review any of the documents you signed regarding the process, please feel free to contact our office. Thank you!
Negative experience: The property itself was decent but the management i somewhat out of touch with reality. I lived in an apartment with a rent of 755 per month, but when i left the apartment i was charged $ 650 as cleaning charges. That was deducted from my security deposit, this despite leaving the apartment in pristine condition. Please consider these scummy costs before renting anything from them.
Pranav-
We'd be happy to discus your situation if you'd give the office a call - 765.966.4980 - or send us an email - [email protected]. As you recall we worked hard to accommodate your desire to move early so be sure we'll try to address your concerns regarding this.
We look forward to hearing from you.
Fantastic experience: Our experience with Renaissance Property Management has been excellent from the first time we spoke with Frederick at the office. Frederick talked us through the search and rental process. He was very patient with all of our questions and phone calls. When it came time for us to go out and look at places, Frederick showed us places that fit exactly what we were looking for. In addition, he, Paul, and Sharon have gone above and beyond fabulous customer service to make sure that our move-in day went as smoothly as possible, and that we had all the information we needed to set up our utilities and become familiar with Richmond. We moved in from several states away, and their assistance helped out quite a bit. The town home we rented was clean and in good condition when we arrived into town. They have been very attentive in answering our questions and addressing any fixes that have been needed. We are glad that we chose to use Renaissance to help us locate housing.
Positive experience: We rented a duplex from Renaissance Properties for about 11 months. Paul replaced the flooring with wood laminate upon request and listed our property before our lease expired to accommodate an unanticipated move for a new job.
Fantastic experience: Renaissance Properties has been very good to me. I am currently attending college which is very close to where I live. I have nothing to say but wonderful things about the owner and their staff. The wide range of properties and price ranges that I had to choose from was also beneficial for me. I would not hesitate to rent from Renaissance Properties again and I would highly recommend them to everybody.
Fantastic experience: While I can not speak about others' experiences, mine was very, very good. I rented from Paul and Renaissance Properties for four years. Everything was good from the beginning and my requests for any repairs or problems--which were not many, just a few--were taken care of promptly and professionally. The apartments are definitely the best in town--well cared for and distinctive. I had nothing but a good experience on leaving and no problem with receiving my security deposit in a timely manner. All in all, I enjoyed my home while renting from them, and I would recommend Renaissance Properties if you need a place to live in the Richmond area.
Fantastic experience: As a current tenant of Renaissance Properties I highly disagree with the previous posts. My experience has been nothing short of exceptional. This company does what they say they are going do. Over the past few years as a tenant I have experienced very view maintenance issues, but when they have occurred Renaissance Properties has always been prompt in taking care of the issue. The property that I am leasing is in the Old Richmond historic neighborhood in which they have done a wonderful job of restoration. The neighborhood is safe, clean and a quiet place to live. It is also very convenient to Earlham College, I.U. East, IVY Tech and Richmond High School. It is also wonderful to ride my bike on the Cardinal Greenway while only a stones throw from it! Mr. Medvin has been a wonderful property owner and values his tenants safety and living conditions. I would not hesitate to recommend Mr. Medvin and his company to anyone. M. R.
Negative experience: DO NOT RENT FROM THIS GUY! He took my entire security deposit based on a fake cleaning deduction. For example $80.00 to clean miniblinds in four rooms (5 windows total). $135 to clean the carpet which had no stains or spills. $100 to repair walls that never had a single thing hung on them. And funny enough the whole cost of repairs was equal to my security deposit. Seems kind of odd right? On top of that the 2 times I have asked for simple things like replacing a deadbolt or getting my A/C to run in July. All of these requests were forwarded to a third party group that was much better at responding than Paul. When he did days later I was always given a sob story and the promise of a repair "soon". I am posting this review just to warn others. In addition, these properties are generally not located in areas of the city I would deem safe.
Hannah,
I am sorry that you feel this way but these accusations are completely false. You had signed off on the move out cost checklist and the condition of unit sheet at the time of your lease signing. These charges were clearly spelled out to you if the property was left in need of cleaning. You also were charged for wall damage to the hallway stairwell. This was caused by you when moving your items out of the apartment. In addition your claims for the maintenance items are again false and I will be emailing you personally a complete and accurate detail of what really transpired. Also your portrayal of the neighborhood is also not true for I own 32 buildings in the location with over 60 individual units, not to mention I live in the same neighborhood. It seems that these comments are all made out of spite and not fact. I am sorry that you lost your job and that you had to move suddenly without our required 30 day notice. Good luck to you in the future.
Paul Medvin
President
Renaissance Properties
Leave your opinion about Renaissance Properties Management LLC:
Renaissance Properties Management LLC appears in the following listings:
Other real estate agencies you might be interested in
Better Homes and Gardens Real Estate First Realty Group
Add your real estate agency to our directory for free
If you manage a real estate agency and want to appear in our guide, send us your company information and you can appear completely free of charge.