C.I.F. Real Estate Services, Inc.
Bienvenido a C.I.F. Real Estate Services, Inc., una de las principales agencias de bienes raíces y gestión de propiedades en Hewitt, Texas. Contamos con más de 16 años de experiencia brindando servicios integrales que incluyen la compra, venta y alquiler de propiedades en el área de Waco y Centro Texas.
Nuestro equipo está compuesto por profesionales licenciados que se especializan en la búsqueda, evaluación y negociación de propiedades para garantizar que cada cliente reciba un servicio excepcional y personalizado. Conocemos profundamente la industria inmobiliaria y, gracias a nuestro enfoque en la competencia, integridad y fidelidad, nos esforzamos por maximizar el retorno de la inversión de nuestros clientes.
Ya sea que estés buscando una vivienda para alquilar o comprar, o necesites administrar tus propiedades, C.I.F. tiene la experiencia adecuada para ayudarte. Con un enfoque centrado en el cliente y políticas transparentes, aseguramos que no tendrás sorpresas en los costos. Nos enorgullece ofrecer un servicio al cliente de primera clase, y hemos formado relaciones duraderas con nuestros clientes.
¡Contáctanos hoy al (254) 756-2957 para descubrir cómo podemos ayudarte a lograr tus objetivos inmobiliarios!
Horario de apertura
- Domingo: (closed)
- Lunes: 9h-17h
- Martes: 9h-17h
- Miércoles: 9h-17h
- Jueves: 9h-17h
- Viernes: 9h-17h
- Sábado: (closed)
Fotos de C.I.F. Real Estate Services, Inc.
Nuestro comentario desde ImmoNetwork sobre C.I.F. Real Estate Services, Inc.:
Expertos locales de confianza en bienes raíces
C.I.F. Real Estate Services, Inc. se posiciona como una agencia líder en Hewitt, Texas, aportando más de 16 años de experiencia al mercado inmobiliario de Waco y el Centro de Texas. La empresa ofrece una gama completa de servicios, que incluyen la compra, venta y alquiler de propiedades, además de una profesional gestión de activos. Su equipo de profesionales licenciados posee un conocimiento profundo del sector local, asegurando que cada cliente reciba un asesoramiento personalizado, ya sea buscando vivienda o buscando optimizar el retorno de su inversión.
Compromiso con la transparencia y la integridad
Lo que realmente distingue a C.I.F. es su firme compromiso con la transparencia y la integridad. La compañía ha construido su reputación sobre la comunicación clara y los tratos honestos, evitando sorpresas desagradables en los costes. Numerosos clientes destacan la franqueza de la agencia, que informa claramente sobre posibles penalizaciones y condiciones contractuales desde el inicio. Este enfoque fomenta la confianza, permitiendo a los clientes sentirse seguros y sabiendo que la agencia prioriza relaciones justas y abiertas.
Atención al cliente cercana y efectiva
Las reseñas de los clientes elogian constantemente el trato humano y cercano que brindan miembros del personal como Jackie Mayers, Stacy, Matt y Rochelle. Los clientes describen al equipo como familiar, resaltando su paciencia, amabilidad y disposición para superar las expectativas. Esto se ve especialmente claro en su apoyo a inquilinos con mascotas o quienes necesitan soluciones urgentes. Para los propietarios de inmuebles, se valora la rapidez de respuesta y la fiabilidad del equipo en la gestión de mantenimiento y relación con los inquilinos, lo que aporta tranquilidad a los inversores.
Una trayectoria probada de satisfacción
Con una larga historia de servicio a la comunidad, C.I.F. ha cultivado relaciones duraderas con muchas familias e inversores. Los clientes suelen mencionar su estancia de varios años con la agencia, citando traslados exitosos, transiciones inmobiliarias fluidas y una gestión eficaz como razones clave de su fidelidad. La dedicación de la firma a ayudar a los clientes a alcanzar sus objetivos inmobiliarios, combinada con una filosofía centrada en el cliente, la convierte en una opción recomendada para quienes buscan un socio fiable en el mercado de Texas.
C.I.F. Real Estate Services, Inc.: Opiniones
Las opiniones son de sus autores. No verificamos que quien las escribe haya sido cliente.
Opiniones en Google
3,6 de 5 sobre 64 opiniones
Experiencia fantástica: Hello, I feel the need to speak on my experience with CIF. I showed up here for a last minute job placement. I had no housing set up and I'd traveled with dogs. After being blown off by several other property managers CIF came to my rescue. They took the time to go the extra mile to ensure I was taken care of as quick as possible. If it hadn't been for Jackie Mayers help I may be stuck in an extremely difficult situation instead, I'm secure in a modest home with a huge yard for my furry friends. Thank you very much. I'd recommend these guys and yes they inform you of any potential penalties should YOU not adhere to the contract. In other words very transparent. No sharks in these waters.
Thank you for the review Jonathan! Welcome to Waco!
Experiencia negativa: Wow!!!!! The receptionist answering the calls today was extremely rude. Needs an attitude adjustment and shouldn’t be representing your company! I can see why this company only has 3.8stars .
We are truly sorry that you feel this way. We strive to provide excellent customer service, and for this reason we do record all calls for quality assurance. I listened to the call myself and once she understood what property you were referring to she put you on hold to get you an answer. There was really no need for the obscenities and name calling. I have given permission for anyone in our office to discontinue a phone call if they are called a name or cussed at.
Experiencia negativa: Please save your time and money! Just don't do it... they seem nice but in the end sharks. Rented with them for several years and they've taken the deposit and charged for random items due to daily use. We moved because they really didn't want to fix the issues we had with the property. Now they've charged us for all kinds of things. Tried to call to get an understanding and they don't really want to talk about it. Rented with them for four years and left because I got tired of making request and them being denied. Charged us for a filter when the whole AC system was rigged so bad.. the vent was held together by a makeshift filter. Glad I moved and the new company I'm renting from is awesome! It's crazy the only way to get a response is to post online.. Thank you! The house was not left in a bad condition.. I really wish there was a picture feature so I could post actual pictures of the way we left the home. Posting so others know.. don't want to tongue wrestle with the owner, when a simple phone call could've been made. Thank you for your responses though!
Delisha, I am sorry that you are not happy with how your move out happened. We do everything we can to return tenant's deposits when they leave their unit as close to when they moved in as possible. Unfortunately, the condition you left the house in was not acceptable. You were only in this property for a year and the home was not left in good shape. You tried to touch up the walls and used the wrong paint and made the walls look terrible. I understand that you are not happy, but this is not something we did, this was based on how you left the property. Our vendors are very affordable and we keep costs down. The previous property you lived in was left in a similar condition and you were aware of that situation as well. On another note, please return the garage remote at your convenience.
Experiencia fantástica: CIF has been a great company to deal with/live with for over the past 3 years and we are still tenants of theirs…. I would recommend them to everyone i know, you wont find a better Rental Company…. Stacy is the best, we have rented 2 properties from them with any/every issue we ever had addressed and fixed when needed….
Experiencia fantástica: Cif Realtors have been nothing but GOOD to me and my family.We've rented from them for about 9-10 years.The landlord James was also a great guy!He came through for any problems we had from the ac unit to trees and power lines falling on the house.HE CAME THROUGH!AND I RECEIVED MY FULL DEPOSIT BACK $1100!!!I'll definitely recommend anyone to Cif Realtors!
Thank you for the great review Elberne! We are sad to see you go!
Experiencia negativa: I contacted them about a property 2-3 days before weekend they never responded and then rented the house out to someone under me with no heads up and still made me pay for an application that was useless.
Bryson, Our records show that you put in your application after hours on Friday. We are not open on the weekend to respond. You never called our office. I only know because we record all of our calls. We then reached out to you Monday morning to refund your application fee because the house you had put the application in on had already been rented. If there was any confusion, I apologize, however he had not talked to you until the time we refunded your deposit. The fact that we refunded your deposit is something that does not have to happen as it says the application fee is non refundable when you pay it. If you would like to discuss this any further, please feel free to call the office. I would appreciate you removing your negative feedback since you never even talked to us, or let us know that you were upset. When we spoke with you yesterday morning you thanked us for refunding app fee.
Experiencia fantástica: I've been working with CIF for about 3 years now and they've done a wonderful job managing my properties in Waco which is important because I live on the east coast. If you want peace of mind at a fair price, look no further.
Experiencia fantástica: CIF manages our rental properties and do a great job. We have come to think of Matt, Jennifer and Stacy as family.
Experiencia fantástica: We have been with CIF for several years and have relied on them for all our real estate needs. They have managed our properties well and have taken care of our renters. They have also help us. look for new properties including our new home. They are knowledgeable on all real estates matters.
Experiencia negativa: Would not use them again.
Austin, while we understand that we cannot make everyone happy every time, please understand that our job is to ensure that a property is taken care of. We did not hold your entire deposit, but there was damage to the property beyond normal wear and tear. The only time you were charged for a service call for the disposal in the sink. You told us that it was not working and when the plumber got there, you had already gotten it to work. It is not our fault nor the owners that you had an unnecessary service call. We let you know when you sign the lease that you will pay for any unnecessary service calls. We did charge an additional deposit as you were moving in from out of state, didn't have long work history and you didn't have rental history as you had previously lived with family. All of the items you are complaining about were discussed with you before you moved into the property. We always communicate with our tenants along the way and we are sorry that you feel this way. Please feel free to reach out if you would like to discuss further.
Experiencia negativa: Accused us of painting the inside of the house when it was already that color when we rented it..not sure how it came to that but they kept some of the deposit for that. Even though we did not..Just be careful and take pictures of anything and everything as soon as you move in..
Thank you for your review! Please let me know what we can do to earn a 5 Star review. Please feel free to call me cell phone if there is anything in particular you would like to discuss 254-523-7959. Thank you, Matt.
Experiencia negativa: CIF is a terrible property management company, they gave me a work order to fill out issues for repair, fridge had black mold and very disgusting, dishwasher is rusted out, ac is over 30 years old and outdated not cost efficient according to the electric bill. only been in the rental for 3 weeks and just amazed how they are accepting these conditions of appliances and they expect you to use them for little kids. They manage checks not properties, so now I’m stuck getting new appliances after paying $2600 to move in! Hard lesson learned. Stay away!
Josh, we understand that you are not happy with the condition of the appliances. Unfortunately that is why we showed you the property before we rented it to you. You accepted the property as it was. We cannot spend our owners money without their consent, and because the appliances are working the owner does not want to replace them. The AC has been serviced by an AC company and assured us the system is working as it should. This has been a very hot month and all of our AC systems are working overtime right now. If you have an items that is not working, we will be happy to get it repaired or replaced, but as far as the aesthetics go, you did see the property before it was rented.
Experiencia fantástica: I love the way they kept pushing to found me a place. It only took a couple weeks. Miss Melanie was great assistance thanks so much. Really appreciate it.
Experiencia negativa: CIF was a terrible property management company while renting out one of their houses. There was a lack of response time for our maintenance requests and even sometimes not responding until the second or third time we reached out. They do not care for the health and safety of their tenants. Very rude in conversations while dismissing our needs in some cases and going against maintenance requests made by professionals that came by the house. Would recommend avoiding any of their properties or using this CIF as your property management company.
While we understand that you have concerns, we represent our owners and their wishes with their houses. All of the issues were addressed in a timely manner. We never went against any professional opinion, however, we did seek second opinions and we found out that the ‘mold’ issue that you were concerned about was actually a grease issue. We did vent the dryer in a different manner at your request. That had never been an issue until you created it. We wish that you would have talked to us more if you were this concerned. We were under the impression that all of your concerns were addressed. We work diligently to ensure that our tenants have wonderful houses to live in that are well maintained.
Experiencia fantástica: Great service. The lady who answered the phone was very nice. I had to put in an application but I was refunded my application fee due to the property I wanted not being available. I would definitely rent from them in the future!
Thank you for the review! Sometimes our processes seem like a problem for some, but thank you for understanding. I wish we would have had something for you, and I hope our paths cross again!
Experiencia negativa: Don't do it. Any company that requires you to pay an application fee without seeing a property first has ill. Intentions. You will never see that $40 back. If you're needing to make sure that the person viewing the property is not a serial killer. Why not check their Driver's license? It's so they can get the $40 and never give it back to you. That is shady.
Hello Tanaka. I apologize for the confusion. For the safety of our people we do require an application be filled out before meeting anyone at a property. Once you see the property we have 2 options. If you want the property we process your application. If you do not want the property we refund your application fee. We have our rules that we follow for safety reasons. We used to do the ID thing you are talking about but it is too easy to take a picture of someone’s ID and we have had issues in the past with the person on the ID not showing up. Thank you for your feedback.
Experiencia fantástica: Very professional staff!
Experiencia positiva: The application process was fine, and I was even impressed when they offered an application fee refund when the property was rented before I could see it. But then they refused to refund the amount because I took too long to return their call! I wasn’t even going to seek the refund; THEY offered it, but then it seemed dishonest that there was an unspoken deadline.
Experiencia fantástica: The people there are so nice
Experiencia negativa: Yea so proves my point. 1 star for many reasons defamation now another one. Dont trust
Hello Adrian. I am sorry that we didn't fully meet your expectations. We worked as hard as we could to make you happy, but you did not hold up your end of the contract and unfortunately we had to evict you due to non-payment of rent.
Experiencia positiva: They returned my calls. I am the real Joyce Seals, not the person hacking my Gmail. Her name is Joyce Seal37 and I get all of her messages. Don't know who that is I had no problem with CIF.
Thank you for the review Joyce. If there is anything I can do to make sure you have a 5 star experience, please let me know!
Experiencia fantástica: I haven't rented from them personally but have sent people to them. They are a second chance company and also if you can afford the monthly payments you have a great chance of living in your dream home. The staff are very helpful as well.
Thank you for the review! we are always happy to help!
Experiencia fantástica: Love this management place they are the best
Thank you for the review! You guys are awesome!
Experiencia fantástica: Used CIF to handle rental of my first home before I sold it, very much enjoyed the work they put into handling it for me!
Thank you Aaron! It was a pleasure working with you to meet your real estate goals.
Experiencia negativa: Because my phone hung up when I was at work they walked away from the contract after the insurance and utilities had been put on the house.
Hello Rose. I am sorry to hear that you are unhappy with us. We made multiple attempts to reach out to you and called your co-applicant who told us he was busy and could not talk to us at the time. There were others issues in your process that led us to believe that you were uncertain if this was the right house for you. I am sorry things didn't work out. Please feel free to call and discuss the situation with me if there is anything I can do. My name is Matt 254-523-7959.
Experiencia fantástica: Deana has been very patient with me calling her several times a week checking on rental homes, she is the sweetest lady. Hopefully she can help me find a place real soon. I recommend this company.
Robbie, thank you for the rating. I am glad we are taking good care of you and I hope we can find you that house as well!
Experiencia negativa: Scam!! You gotta pay them before seeing a place.
Hello S M. I am sorry that you are not happy with our policy. In order to keep everyone safe we require the application to be filled out. This ensures that we know who we are meeting and that our agents are safe when meeting people alone at vacant houses. I am sure it was explained that our policy also gives you your money right back should you decide that the property is not for you. I apologize if the policy was not explained clearly, but I put that policy in place for the safety of all parties involved. If you would like to discuss further, please feel free to give us a call and ask for Matt. I will be happy to go over any concerns you might have.
Experiencia negativa: This company is extremely discourteous and unprofessional. I submitted an application for a home several weeks before anyone made contact with me. When they did make contact, I already found a home elsewhere. They advised me they would refund my application fee, and never made contact after. I reached out and they advised they couldn’t refund the fee to my card, so they mailed a check. (Which of course went to my old address. Although I have a forward, it never came to the new home.) we are approaching a month at this point, and they are unwilling to stop and reissue the payment because they do not want to incur a stop payment fee from their bank. This is extremely unprofessional for a property management company, and they expect me to incur a loss for their convenience (to not pay the stop pay fee). This is NOT the last they will hear from me!
Experiencia negativa: Do not rent from this company if u want your stuff fixed in a timely manner. They say they are property managers, but I have called for over two months trying to get them in my unit to fix a list of repairs and I am still waiting. They have no control over their maintenance men that do not speak any English. They tell me to call them if maintenance does not come, but still nothing happens. My kids can’t even take a bath in the bathtub bc it’s old and needs a new one, but yet they upped my rent this year and last year. I have been in the same house for 5 years. I thought talking to management would solve, but still nothing.
Hello Leah. I am sorry that maintenance did not get out to fix your issues in a timely manner. I understand that they have addressed many of the issues and are working to resolve the rest. Please feel free to reach out to Matt or Stacy if you have any issues going forward.
Experiencia negativa: CIF Management recently took over the rental property I reside in. I have requested for months for them to repair some things in my unit. They called over two weeks after the request was made to verify that maintenance was needed. Two months later - nothing. I was bitten by a spider in my unit and requested for it to be exterminated. After the request sitting for two weeks I received a call that they do not handle extermination issues and that I would have to handle it myself. I have been living in this unit for fifteen years and had not ever had these types of issues with the previous management. One good thing is that they make sure you are paying your rent on time
Hello Sherry. Unfortunately the items you have requested are your responsibility according to the lease. If you need help getting the issues taken care of we are more than happy to get maintenance out there to take care of it. As far as the spider goes, it has been a week since you requested a treatment and we have already reached out to the pest company and are waiting on an opening to get them out there for you.
Experiencia fantástica: Always a pleasure to work with the CIF team! As a contractor I see first hand the effort and care that they put into taking care of all the properties that they manage. Excellent work y'all!!!
Experiencia fantástica: This company took over my duplex I am leasing. They are amazing. My maintenance requests are done in a timely manner and the people there are so nice. I have no complaints at all
Thank you Classy! Glad we can be of service. People like you make our job easier. Thank you!
Experiencia fantástica: These guys and gals are AWESOME! Always helpful and on the spot with any issues or repairs needed. Mat, Rochelle and Stacy have helped me numerous times with many different issues. Highly recommended, cant say enough about them. Great Team!
Experiencia fantástica: Matt and his team have managed my rental properties for a couple of years now. They are great to work with. They do take care of my tenants. I recommend them.
Experiencia fantástica: Great service, Matt will work with you no matter how long it takes, will not force you into something you don't want.
Experiencia fantástica: I have the highest regard for every staff member. I know everyone there is always doing their best!
Experiencia fantástica: A congenial college of real estate professionals. They DO great work!
Experiencia fantástica: I've had nothing but good experiences with C.I.F. They answer the phone on the first ring every time. They seem to really love what they do and take pride in their business. I'd recommend them to anyone!
Experiencia fantástica: Great company with great people. Love working with them.
Experiencia fantástica: I loooooove CIF realty they are so patient and understanding. When I would have maintenance issues they would send someone right out to fix it. Special thanks to Rochelle she is very helpful, very kind, and very generous. CIF knows that life happens and they will be willing to work with you every step of the way. Thank you so much!!!
Experiencia negativa: If you are on section 8 housing do not rent from them. They wanted to charge me 4 months in advanced plus the deposit. When it is normally 1 month plus deposit.
Hello Kentoria, we understand your frustration, but when a potential tenant has no income we have to ensure that we will be able to collect rent for our properties. We were only asking for your portion of rent (not the entire amount). This would have been deposit plus about $500. Our job is to ensure that our owner’s investments are taken care of and that rent is paid.
Experiencia negativa: Slumlords, stay away!
Experiencia fantástica: My husband and I love the way CIF Real Estate help us out. We are pleased and recommend them to anyone. Thank you CIF for being so wonderful.
Thank you Virginia! Great people like you and Gil make our job easy.
Deja tu opinión sobre C.I.F. Real Estate Services, Inc.:
C.I.F. Real Estate Services, Inc. aparece en los siguientes listados:
Otras agencias inmobiliarias que podrían interesarte
Roman The Realtor -Coldwell Banker Apex, Realtors
Vianey Suarez Texas Realtor® - EG Realty
Summit at the Villages of Waco Apartments
Añade tu inmobiliaria a nuestro directorio de forma gratuita
Si gestionas una agencia inmobiliaria y quieres aparecer en nuestra guía, envíanos la información de tu empresa y podrás aparecer de forma totalmente gratuita.