PURE Property Management of Alabama
PURE Property Management of Alabama is the premier full-service property management firm trusted by residential investors throughout the greater Montgomery area and beyond. Grounded in over 2,000 years of combined industry experience, we combine high-tech innovation with a high-touch, hyper-local approach to optimize your rental returns. Our NARPM MPM® and RMP® certified professionals deliver meticulous oversight, ensuring you save time, reduce risk, and protect your investment.
Serving key markets including Birmingham, Huntsville, Montgomery, and Tuscaloosa, we leverage deep regional intelligence to navigate the unique economic engines of each city. Whether you are drawn to the aerospace and defense growth in Huntsville, the healthcare and financial hubs of Birmingham, or the stable military and government employment base in Montgomery, our team ensures consistent occupancy and cash flow. We manage a diverse portfolio of single-family and multi-unit assets, utilizing AI-native technology and an extensive network of vendors to maintain high resident retention and property value.
Our commitment to excellence is reflected in our status as an Inc. 5000 company and over 25,000 five-star reviews. We provide transparent, data-driven management services tailored to both individual landlords and large-scale institutional investors. From free rental market analysis to comprehensive tenant screening and maintenance coordination, PURE Property Management of Alabama is your dedicated partner for maximizing performance in Alabama’s thriving Sunbelt real estate market.
Opening hours
- sunday: (closed)
- monday: 9h-17h
- tuesday: 9h-17h
- wednesday: 9h-17h
- thursday: 9h-17h
- friday: 9h-17h
- saturday: (closed)
Photos of PURE Property Management of Alabama
Our comment from ImmoNetwork about PURE Property Management of Alabama:
Comprehensive Property Management in the Sunbelt
PURE Property Management of Alabama stands as a premier provider of real estate services for investors in the Montgomery metro area and surrounding regions including Birmingham, Huntsville, and Tuscaloosa. Backed by a combined industry experience that exceeds 2,000 years, the firm leverages advanced AI-driven technology and a deep understanding of local economic trends to deliver exceptional results. Whether navigating the aerospace growth in Huntsville or the financial hubs of Birmingham, the company ensures steady occupancy and predictable cash flow for residential portfolios. Their inclusion in the Inc. 5000 list and over 25,000 five-star reviews attests to their commitment to excellence and transparency in managing single-family and multifamily properties.
Dedicated and Professional Staff
The agency is consistently praised for the professionalism and approachability of its team members. Clients frequently highlight specific staff members such as Lindsay Shirley, Dianna, Helena Barrios, Seth Esguerra, Arturo, and Erica Davis for their kindness and responsiveness. Lindsay Shirley, in particular, is celebrated for her intuitive support, helping both landlords and tenants with clear communication and stress-free management of out-of-state properties. Helena Barrios is noted for her speed and smooth application processing, while Arturo is appreciated for his helpfulness in maintenance coordination. This personalized attention ensures that clients feel supported and valued throughout their journey.
Flexible and Inclusive Rental Standards
One of the key strengths highlighted by tenants is the company's flexibility in rental criteria. PURE Property Management is commended for adhering to a "two times rent" rule rather than the more common three times, making properties more accessible to a wider range of applicants. Additionally, the firm’s willingness to accept assistance payments and other income sources as valid for qualifying makes them a favorable option for individuals on fixed incomes. This inclusive approach has earned appreciation from many tenants who view the agency as a provider of "second chances" to secure a quality home in a growing market.
Comprehensive Services and Local Expertise
Beyond tenant placement, the agency offers robust services for property owners, including market analysis, rigorous tenant screening, and maintenance coordination. The team’s knowledge of the local Alabama market allows them to advise on maximizing property value and addressing maintenance issues efficiently. While most reviews praise the clarity of advice and the dedication of the staff, the agency continues to strive for operational excellence in all areas of property management, ensuring that both investors and residents benefit from a professional and reliable service.
PURE Property Management of Alabama: Reviews
Reviews are the opinions of their authors. We do not verify that the author was a customer.
Reviews on Google
3,6 out of 5 from 63 reviews
Fantastic experience: Your office is more flexible for rent. I am glad that you specify two times the rent rule rather than 3 times the rent rules.. Plus you accept assistance pay as income from other resources rather than just a job. Very very good because of I am on a fix income. Your office offer second chance that better me to attain a pure nice home. The Pure Home River Property Management will prosper with helping houses search because the economy is increasing and reaching the highest peek. Houses are on the market and ready, but take a second chance for many to rent or purchase. I am a potential becoming tenant's who speak keep up the brilliant work.
Fantastic experience: Lou helped me out and I was very happy with her. Thank you
Fantastic experience: Marthy was great
Fantastic experience: DENICE )She was very polite , friendly , she paid attention to my questions
Fantastic experience: Lenny is awesome, very helpful and nice
Fantastic experience: Marthy is an extremely professional lady. She was kind enough to listen to my concerns and help the best she could to find me a rental property. Really appreciated
Fantastic experience: Miss Lindsay Shirley was so helpful in assisting me with finding a home to rent! She was so sweet!
Fantastic experience: My experience with Pure Property management has been a good experience in the time I've been there. Lindsey Shirley at Pure Property Management has been great to work with. She’s been very helpful whenever challenges came up and always provided clear, practical advice to help resolve them. She has always been there for me and It’s clear that she genuinely wants what’s best for the property and is always looking out for its long-term success. Her knowledge of the local area and property management in general is definitely a huge asset to have. I really appreciate her professionalism and support.
Eric, we appreciate your note about Lindsay. We appreciate you!
Fantastic experience: Leny was excellent, very professional and kind.
Becky, we appreciate the feedback!
Fantastic experience: Hillary is amazing
Taleria, thanks for taking the time to comment.
Fantastic experience: Rico was amazing
Derrick, thank you for your comment on Rico!
Fantastic experience: My experience with Pure Property has been great. Lindsay Shirley has been wonderful. Her customer service has been great. I love the fact that she always responds back. Throughout my journey with Pure Property Management she has been wonderful and very helpful. I would give her 10 stars if I could.
Destiny, Lindsay is awesome. Thanks so much!
Fantastic experience: Very professional
Thank you!
Fantastic experience: Seth was Great
Ontario, thank you for your review!
Fantastic experience: Rosette "Seth" Esguerra AWSOME
Miracle, thank you for your comment about Seth. We are glad we could help you.
Fantastic experience: seth was very helpful!
Jaden, we appreciate your comment.
Fantastic experience: Thank you so much Dianna for all your help, you were so kind and answered all my questions and walked me through the process step by step, your customer service was AMAZING!!!!
Kristen, thanks for your review. Let us know if we can be of help in the future!
Fantastic experience: Dianna was very helpful and kind. Looking forward to working with you again.
Rexton, thanks so much.
Negative experience: BEWARE!! DO NOT RENT FROM THESE SCAMMERS!!! They trick you into writing a good review right after getting approved then all hell breaks loose afterwards! Save the time, money n legal fees cause you’ll need all of the above with this company! Never moved into their property because my washer wouldn’t fit in the “laundry room”, a tiny space with hot water heater blocking the door n they wanted me to force my 3000 washer into the space, impossible. Informed them and asked to transfer my lease into another property, they refused. Keep in mind, I never even moved in nor paid a deposit. They wouldn’t accommodate me as a new tenant yet they attempted to charge me 4000 plus dollars for not moving in. Beware n if you do proceed have a lawyer on stand by. Lindsey Shirley is a money hungry crook!!
Thank you for sharing your feedback with us. We understand your concerns regarding the laundry room space, and we apologize for any inconvenience this may have caused. It is our policy to ensure that applicants have the opportunity to view the property before applying, to ensure it meets their needs and expectations. We did confirm that you had this opportunity.
Regarding your request to transfer the lease to another property, we regret that we were unable to accommodate this request. As each of our properties is owned by individual owners, once a lease is signed for a specific property, it becomes legally binding to that property. While we always strive to meet our residents' needs to the best of our ability, there are certain requests, such as transferring a lease, that we are unable to fulfill due to these legal constraints.
Regarding the charges you mentioned, we want to assure you that we take all lease agreements seriously. When signing a lease, tenants agree to the terms and conditions outlined within it, including any associated fees or penalties. We regret any confusion or inconvenience this may have caused.
We value open and transparent communication with our residents, and we are here to address any further concerns or questions you may have. Please feel free to reach out to us directly, and we will do our best to assist you.
Fantastic experience: My need to manage many tasks at once, is why I am so thankful to have the management and care of my rental property entrusted to the supervision of Lindsay Shirley, with Pure Property Management. I appreciate Lindsay's professionalism and intuitiveness, and I lean on her expertise when it comes to making the sometimes tough decisions when it comes to ensuring that my property is occupied and properly cared for. I couldn't rest well without her, and I truly appreciate her! Thank you, Lindsay!
Alaquacious thanks for your feedback. We are happy to serve!
Negative experience: PSA: STAY FAR AWAY FROM AHI AKA PURE PROPERTY MANAGEMENT. IF I COULD GIVE NEGATIVE STARS THAT WOULD BE A MORE ACCURATE RATING. FROM LYING PROPERTY MANAGERS WHO ARE FAKE CARING WANT TO BE PROFESSIONAL (LINDSEY SHIRLEY) to unresponsive corporate office. Non existent maintenance. Hidden fees. Lack of communication. JUST OVERALL TERRIBLE I NEVER REVIEW BUT I HAVE BEEN LEASING FROM THIS COMPANY FOR 4 YEARS AND WHEN I TELL YOU THEY WILL MAKE YOUR LIFE HELL . I ONLY STAYED AS LONG AS I DID BECAUSE OF MY DETERMINATION TO BUY AND THAT THIS IS MY LAST RENTAL EXPERIENCE. I PRESSED FOWARD THROUGH ALL OF THIER TREACHERY AND I AM VICTORIOUS. BUT TO ANYONE LOOKING TO RENT LONG TERM SHORT TERM ANY TERM PLEASE I BEG YOU AS A PERSON WHO HAS 4 YEARS EXPERIENCE WITH THESE DEVILS FIND A PLACE THAT HAS DIGNITY AND WILL MAKE SURE YOUR MONEY YOU PAY EVERY MONTH WILL BE APPRECIATED AND THE HOME YOU ARE IN MAINTAINED . THIS COMPANY IS NOT THAT AAAAAAAALLLLLLLLLLL! BLESSINGS AND PEACE
Hello Shardae, Upon careful review of our systems, it appears that there is no record of you being a tenant with PURE Property Management or AHI. If you would be amenable to reaching out to us and providing clarification on whether you have been a tenant of ours, we would greatly appreciate the opportunity to discuss any concerns or queries you may have.
Positive experience: The maintenance manager Arturo was very helpful to helping me fix the issues I had at my house
Arturo is great. We appreciate. your feedback!
Fantastic experience: Helena Barrios works supper fast and response quickly very professional
Daja, Helena is great. Thank you for your review.
Fantastic experience: Helena was really great and made my application process really smooth!
Shalandra, so happy Helena was able to give you great customer service!
Fantastic experience: Helena Barrios professionalism and quick response is making this transition for my family and I very smooth.
Chakee, Helena is awesome. Thanks for your comment!
Fantastic experience: They are great and Helena Barrios was very helpful w/ everything.
Bre, thank you for taking the time to give us your feedback with Helena.
Fantastic experience: Me and my family are looking for a rental and Ms. Shirley has been very helpful. She’s answered all of my questions about Pure Property and I’m hoping to have business with this company soon.
Keith, Lindsay is great! Glad to hear she was able to provide answers to your questions.
Fantastic experience: I was in the market for a rental property and Lindsey Shirley was very professional and so helpful, hopefully I will be renting from her soon.
Joey, Lindsay is awesome. Thank you for your comments!
Fantastic experience: I’m in the market for a rental & Pure property seems great! Lindsay Shirley has answered all of my questions & helped me a ton!!
Fantastic experience: Pure Property and Lindsay shirley have been wonderful to work with!
Fantastic experience: WORKINT PURE PROPERTY AND LINDSAY SHIRLEY WAS HANDA DOWN THE BEST DECISION I'VE EVER MADE!
Fantastic experience: Lindsay Shirley was super helpful! She’s so sweet and easy to work with!
Fantastic experience: I have been looking into some investment properties around the area and Lindsay Shirley was the one to help me. She was extremely knowledgeable and informative. Can’t say enough good things about her and the company! Highly recommended!
Fantastic experience: Lindsay was so so helpful! We are grateful for this company and all the stress they have taken off of us.
Fantastic experience: I inquired about a property but unfortunately it was already rented the day before. Linsey Shirley was very nice and told me about a few other properties in the area but I was more interested in the one that was available in my G Maws neighborhood so I could be closer to her. Linsey did take my info down and told me she'd let me know if anything changed or something else came up. Hope to rent soon but its good to talk to helpful folks.
Negative experience: They are liars, stay far away... DANGER DANGER DANGER!!!! They will ruin you and your family.
We are deeply concerned to hear about your negative experience and take your feedback very seriously. We strive to provide exceptional service and uphold the highest standards of integrity. Please reach out to us directly so we can address your concerns and work towards a resolution. Your satisfaction and trust are our top priorities.
Fantastic experience: It wasn’t as quick a process as I would like from a maintenance perspective it took entirely too long. But Mrs. Lindsay stepped in and she took care of the situation quick and communicated everything very well and for that I appreciate her. Just seems it would be more convenient if she handled maintenance request and orders that things would flow much more efficiently.
Fantastic experience: Lindsay Shirley makes owning an out-of-state property very easy and worry-free..very professional and pleasant to communicate with..
Fantastic experience: Arturo is amazing to work with.
Negative experience: Very unprofessional staff, since we’ve been renting they have gone through several people in the Montgomery location. You can pay rent on time but when it comes to fixing issues at the property, they take forever or never fixes them. I’ve been calling for months about submitting a 30 day notice and still no response. Avoid this company at all costs.
Hello, Thank you for taking the time to submit a review for us. We apologize for any inconvenience you may have experienced. We did notice that you have placed several maintenance requests and all appears to be handled at this time. If you have any other maintenance issues please submit them so we can take care of them as soon as possible. We do see that we received your notice to vacate and move-out instructions were sent to you.
Negative experience: Thieves. Take your money on a property application that has already been rented out.
Hello, Thank you for taking the time to review our company. We do see where you applied for one of our properties in December 2022. We did send you several text messages asking you to complete various other items that would be required to complete your application and we never received any responses back from you. We apologize that you were not able to rent one of our properties due to this lack of communication. Thank you!
Negative experience: Have not fixed anything 1 star isn't even appropriate for this company been calling since June 2022 NOTHING DONE TO RENTAL PROPERTY AT ALL...
Negative experience: I've complained 5 times that the cooling/heating in certain areas of the home and NOTHING HAS BEEN DONE. Several technicians has stated to me the home needs duct work so why haven't it been done. I pay rent faithfully and has never been late so please tell me why the repairs haven't been done. It's not fair that my son and daughter has to be uncomfortable due to owner not wanting to fix these issues. How is that fair to the tenant!!!!!!! Rent money should be put into the repairs of the home!!!!!!
Fantastic experience: AHI in Montgomery managed my property for 3 years. The company stayed professional and were very easy to contact or address a problem. Erica Davis especially always replied promptly to emails and was very knowledgeable and pleasant to talk to. Erica made sure things went smoothly. Making AHI my management team was the best decision and I would definitely use them again.
Fantastic experience: Love this place, very quiet,the stuff a very friendly, very clean
Negative experience: I called multiple times and my husband even when to the office it was closed. Then i left multiple messages and then the only way to returned my call.I had to call the corporate office to get a response very disappointed will not refer nobody to this company
Nicole we apologize for the inconvenience. Our Montgomery Branch has a small team and are often in the field checking on homes, property turns, etc. Our Birmingham Office directly supports the branch and is happy to assist with answering questions, scheduling showings and anything else that you need assistance with.
Negative experience: I have been renting from this company since January. It has been so stressful the whole time. There has not been a month that an issue did not come up. A leak flooded one room of the house in June. They ripped up the floor and I still have not had it replaced. Now there is a leak from the ceiling in that same room. I have went two months without having access to all rooms in my house. I contacted corporate and I have not gotten a reply yet. I will be seeking legal advice due to my rights as a tenant are being violated. AHI can send you infinite reminders in regards to rent being due, but cannot fix issues in the house that this corporation wants me to pay rent for.
Hi, we apologize for the negative experience you have received. Feel free to contact us and we can try and help. Than you for the feedback.
Negative experience: After touring a house through the Rently app I quickly submitted my application. It did not dawn on my why a great property was available for over 2 months until they reached out to me. I was asked through email, to submit proof of income again, after all ready submitting it. All calls are not answered and all voicemails are full. Telling sign of poor communication and handling. After reading these other reviews, I’ll just keep on looking and be at a loss of the application fee. No time for incompetent landlords.
Veni, we're very sorry you didn't have a positive experience with us in Montgomery. Unfortunately, we don't use the Rently app, can you give us the property address to see how we can further help you? If you'd like to speak with someone at our corporate office, please call 205-588-5455. Thanks!
Negative experience: I rented from AHI for 3 years never late on rent had several issues with the house I was renting. I moved out 2 months ago, today I received a letter stated I owed 3300 in damage to the property when I clean the house from top to bottom and have pictures and receipts for cleaning. The are trying to charge me for carpet replacement when there not one stain. And charging me for paint. They even put a bs charge of unauthorized pet fee when I’ve never owned any type of pet. Tomorrow morning I will be going to file a small claim. Anyone that reading this review please do not rent from AHI they are slum lords that will try anything to rip you off.
Trenton, we're very sorry you didn't have a positive experience with us in Montgomery. Please give us a call at our corporate office at 205-682-9106, ask for Diana to discuss the charges. Thanks!
Negative experience: Looks like we’re going to have to hire a lawyer just to get a response from these guys regarding our deposit. Avoid at all costs.
Azero, We're very sorry you didn't have a positive experience with us in Montgomery. If you'd like to speak with someone at our corporate office, please call 205-682-9106. Thanks!
Negative experience: Very unprofessional!
Negative experience: I knew it was something.Thank you for your reviews on this company.
Fantastic experience: I Like this company a lot. They’re very professional, and have really good customer service. Any questions I have they don’t hesitate to answer and they help me meet me all the deadlines for my property.
Thank you Tyler! We appreciate your business.
Negative experience: I submitted an application and spoke with Tiffany. I had to call a week later to check the status. I was told that someone would get back with me. I have yet to hear from anybody.
Negative experience: Please do not make the mistake of renting from this property management company.
We're very sorry you didn't have a positive experience with us in Montgomery. If you'd like to speak with someone at our corporate office, please call 205-682-9106. Thanks!
Fantastic experience: Love staying in one of they property and they were always there when I need them for maintenance issue
That's great to hear, Denise! Thanks for sharing your positive feedback. It means a lot to us!
Negative experience: This company is not built in customer service. In fact, it may be a ghost company based on the lack of customer service.
Negative experience: I don't understand why they have to run your credit before you can view a rental property. I went through the process and the home was given to someone else before I could see it. I won't ever make that mistake again.
We apologize for any inconvenience that you experienced. We receive applications on a first come first served basis of a full application being received. We currently do the pre-approval process to determine credit worthiness of an applicant based on stated income. The pre-application is good on any of our properties for a period of 60 days. Once the applicant decides on the property we then get them to submit the remainder of the application payment authorizing us to conduct criminal background checks, evictions reports, verification of rental or mortgage history along with employment ad income verifications.
Leave your opinion about PURE Property Management of Alabama:
PURE Property Management of Alabama appears in the following listings:
Other real estate agencies you might be interested in
Melanie Fuller Realtor
Ryan Beesley Realtor: Securance Realty
Aronov Realty Brokerage Inc- Montgomery
First Call Realty of Montgomery
Add your real estate agency to our directory for free
If you manage a real estate agency and want to appear in our guide, send us your company information and you can appear completely free of charge.