Blue Sapphire Homes
Based in Lafayette, Blue Sapphire Homes is a dedicated real estate agency and property management firm committed to delivering personalized, high-level service to both buyers and sellers in the local market. Led by Broker/Owner Drew Eggum and Realtor Dana Salerno, the team prides itself on acting as your trusted advisor, ensuring that every transaction is handled with professionalism, transparency, and an unwavering attention to detail.
For home buyers, Blue Sapphire Homes offers a comprehensive guidance system that begins with understanding your specific needs and criteria. The team assists with mortgage pre-qualification, property updates, and personalized showings, while providing honest, informal evaluations to help you make informed decisions. From preparing written offers and conducting strategic negotiations to managing complex paperwork and monitoring appraisals and inspections, their fiduciary duty ensures you secure the best possible purchase price. They also accompany you on final walk-throughs and attend the closing table to guarantee a smooth transition into your new home.
Sellers are supported by a robust marketing strategy designed to maximize exposure and minimize time on market. The service plan includes strategic pricing based on market trends, professional photography, virtual tours, and widespread online listings across major platforms like Realtor.com. The team handles all showings, broker tours, and offer presentations, screening buyers to ensure qualification. They provide clear communication throughout the process, offering home improvement suggestions to enhance value and managing all negotiations until the keys are handed over. Notably, Blue Sapphire Homes offers flexibility in commission structures, allowing sellers to tailor fees to their specific needs.
For investors and landlords, the agency provides exceptional property management services with a unique, cost-effective approach. Unlike many competitors who charge a percentage of rent, Blue Sapphire Homes offers a flat monthly fee of $215 for full management services, regardless of the rental amount, with no fee charged during vacancy periods. Services include rent collection, direct deposit, 24/7 maintenance coordination, annual inspections, and a secure online owner portal. For those who prefer to manage the day-to-day operations themselves, they also offer a Tenant Placement Service for one month's rent, which includes professional marketing, comprehensive background and credit checks, in-person showings, and detailed move-in inspections.
Whether you are buying your first home, selling a property, or managing an investment portfolio, Blue Sapphire Homes combines local expertise with a client-first philosophy to deliver outstanding results.
Opening hours
- sunday: (closed)
- monday: 9h-17h
- tuesday: 9h-17h
- wednesday: 9h-17h
- thursday: 9h-17h
- friday: 9h-17h
- saturday: (closed)
Photos of Blue Sapphire Homes
Our comment from ImmoNetwork about Blue Sapphire Homes:
A Personalized Approach to Real Estate and Property Management
Blue Sapphire Homes, led by Drew Eggum and Dana Salerno in Lafayette, distinguishes itself through a deeply client-centered philosophy that adapts to the unique needs of buyers, sellers, and investors. The team prides itself on being a trusted advisor, ensuring that every transaction is handled with unwavering transparency and meticulous attention to detail. For home buyers, they provide a comprehensive orientation that begins with understanding specific criteria, guiding clients through mortgage pre-qualification, property updates, and personalized tours. Their fiduciary duty ensures that buyers receive honest evaluations and strategic negotiation support, culminating in a smooth closing process where the team accompanies clients to final inspections and the closing table.
Strategic Marketing and Maximum Exposure for Sellers
Sellers benefit from a robust marketing strategy designed to minimize time on the market while maximizing financial return. Blue Sapphire Homes employs a data-driven pricing model, professional photography, and virtual tours to ensure properties stand out on major platforms like Realtor.com. The agency filters and qualifies all prospective buyers, manages all showings and broker open houses, and communicates clearly throughout the selling process. A particularly notable advantage for vendors is the flexible commission structure, allowing sellers to tailor fees to their specific situations, alongside professional suggestions to enhance property value before listing.
Transparent and Cost-Effective Property Management
For investors and landlords, Blue Sapphire Homes offers a distinctive and highly praised property management service. Unlike many competitors who charge a percentage of the rent, they provide comprehensive management for a flat monthly fee of $215, regardless of the rental amount, with no charges during vacancy periods. This includes rent collection, direct deposit, 24/7 maintenance coordination, and an secure online portal for owners. For those who prefer more control, their Tenant Placement Service offers thorough background and credit checks for a fee equivalent to one month's rent. This model ensures cost predictability and high value for property owners managing portfolios in the East Bay area.
Responsiveness and Reliable Maintenance Support
Feedback from long-term tenants and owners consistently highlights the team's rapid response to maintenance requests and daily inquiries. Many clients describe Drew, Dana, and their agents, such as Gregg, as professional, accessible, and genuinely caring. The agency’s use of a user-friendly online portal facilitates quick communication, automatic payments, and efficient tracking of service requests. While the team strives to resolve issues promptly, they are noted for their transparency in handling repairs and communicating schedules. This reliability has fostered strong loyalty among tenants who appreciate the ease of living in well-maintained properties and owners who value the peace of mind that comes with professional oversight.
Blue Sapphire Homes: Reviews
Reviews are the opinions of their authors. We do not verify that the author was a customer.
Reviews on Google
4,3 out of 5 from 64 reviews
Positive experience: Blue Sapphire Homes need to hire more qualified contractors when sending them to the homes to do repair. Example when changing 2 floor tiles in the kitchen the lady had to google/youtube how to do it. And didn't match the tiles. Tiles cracked again a few weeks later. If she was a qualified contractor she would have let Blue Sapphire know that the floor flex's when people walk across the kitchen floor causing the tiles to crack. Another time a man came in to repair a hot water heater and brought his 12 year old son with him. He ended up putting the wrong part on the hot water heater which could have caused serious injury from gas leak or it could have exploded. Hot water heater went out 2 days later and ended up putting in a new hot water heater.
Fantastic experience: I had a great experience, this was my first time moving in over 40yrs. They made me feel comfortable during my move in experience. All of my questions and concerns were answered very quickly. I would recommend to everyone.
Fantastic experience: I had a good experience renting with Blue Sapphire Homes. Their portal is easy to use and their response time is adequate. Just follow the rules stipulated in the contract, treat the place you’re renting with care, and you shouldn’t have any problems.
Hello Carlos, thank you for being great tenants and taking well care of the property. We wish you and your family well in your new home that you purchased.
Fantastic experience: We were long term renters (13 years) in Walnut Creek. We worked with Blue Sapphire the last 6 years and had a wonderful experience. Drew and Dana were always highly communicative around any needs we had with the home and always brought a human touch to the experience. We highly recommend them as a preferred Management organization.
Hi Scott and Christy,
Thank you for the kind words, we truly appreciate it.
It was a pleasure working with you both over the years, and we’re glad to hear you had a positive experience with our team. Long-term tenancies like yours are always meaningful to us, and we appreciate how well you cared for the home throughout your time there. Wishing you both all the best in your next chapter, and please don’t hesitate to reach out if we can ever be of assistance in the future. Thank you again, Blue Sapphire Homes Drew/Dana/Team
Fantastic experience: The agents are always helpful with maintenance concerns. When something is damaged, they assist quickly and efficiently, and I’m very happy with their support.
Fantastic experience: A great experience so far! Thank you! Soraya Esfandiari
Fantastic experience: Our maintenance request was handled quickly and efficiently. Thank you!
Thank you we do try our best to get repairs done as fast as possible.
Fantastic experience: I’ve been extremely happy with Blue Sapphire Homes as the property manager for my condo in Emeryville over the past five years. Drew and Dana have been fantastic to work with—very professional, responsive, and reliable. I was incredibly busy with work and even moved to Boston during that time, but they took care of everything without me having to worry. From tenant management to maintenance, they handled it all smoothly and proactively. I’ve had a great experience and would definitely use them again. Highly recommend!
Fantastic experience: Blue Sapphire managed my property for over 13 years and living in a different state from where my property is, they always made things easy for me. It was a pleasure to work with them.
Fantastic experience: We’ve had such a great experience with able Sapphire Homes! Gregg showed us the place and has been incredibly responsive from the very beginning. Drew and Dana have also been wonderful to work with—such a professional and helpful team. Signing the lease was smooth and stress-free, and we absolutely love our new home. When we first moved in, there was an issue with the dishwasher and they had someone out the same day to take care of it. Couldn’t ask for better service!
Fantastic experience: We lived here for two years and had a great experience. The apartment was well maintained, any maintenance issues were solved promptly, and the community felt safe and welcoming. I’d recommend it to anyone looking for a comfortable place to live.
Fantastic experience: After our maintenance request, we recieved a quick response and the issue was resolved. We are very happy.
Negative experience: Very saddened after renting with Blue Sapphire Homes.They are very unprofessional as a professional property management company. Very rude and unfair as on numerous occasions they refused to fix or change broken items clearly malfunctioned due to normal use. The $200 late fee after five days are absurd. Tenants can not use the outside water as Blue Sapphire have the faucets locked.Dana and Drew are not fit to communicate respectfully with tenants and they have become extremely unpredictable as nearly every year they raise the rent in a likely effort to make it hard to cope.so sad that after I requested to move things changed financially and Blue Sapphire forced me to vacate although I rescinded the request.very unfortunate to meet such heartless individuals.i had some difficulties receiving my deposit and emails and calls were not answered. It is unfortunate also that I tried to speak with someone in person at their noted physical address for Blue Sapphire Homes,however the address is only a UPS mailbox store.To prove the unworthy actions of Drew I received a text sent by mistake from Drew to another Blue Sapphire worker who had attempted to verify with Drew the return of my rental deposit.very rude and unprofessional comments indicating Drew's reluctantly to help me understand the transaction respectfully.Glad I had taken pictures and legally their threats to charge me for unfounded costs related to having the unit professional cleaned and replacing the same windows blinds that I complained about asking them to replace after residing there for over five years had gone unfixed as they refused,ultimately I did receive my full return deposit,although the wait was extremely long.
Negative experience: 1-Star Review This is by far the worst property management company I’ve ever had to deal with. From the very beginning, communication was a nightmare. They sent our lease to the wrong emails and never followed up or reached out about move-in logistics. I had to contact the agent who originally showed us the property just to get any information—he ended up being the one to connect us with the company because they completely dropped the ball. Unfortunately, things didn’t improve after move-in. Emails were routinely ignored. They charged us for renters insurance—even though we had our own policy for the full two years of our lease—because the policy supposedly didn’t include both renters’ names. They never communicated that this was an issue until it showed up as a charge. The final straw was when a contracted company they work with—DPS—botched a simple repair. A leak should have required a plumber. Instead, they sent an unqualified contractor who made it worse, resulting in water pouring through our upstairs ceiling and damaging valuable music equipment. Despite sending pictures and videos, both companies denied any responsibility. At move-out, DPS again conducted the final walkthrough and claimed there was $3,000 in damage—an outrageous and inflated claim. They attempted to charge us for new paint throughout the home over minor scuffs, which are clearly considered normal wear and tear under tenant laws. After two years, they are also only allowed to charge for pro-rated damage, which they ignored. They even tried to charge for burnt-out light bulbs—yet provided photos clearly showing the lights were on. Completely contradictory. It’s clear these companies work together to exploit tenants and squeeze every dollar they can. I had to threaten legal action and take steps toward small claims court, backed by thorough photo evidence, to get my deposit back. If you are a property owner, do not use this company to manage your property. They will treat your tenants terribly, communicate poorly, and reflect badly on you as a landlord. If you’re a renter, be warned: you will not be respected or treated fairly.
We’re sorry to hear you feel this way, but we’d like to clarify the facts for the sake of transparency.
You were offered a pre-move-out inspection, as required by California law, which would have given you the opportunity to address any potential deductions. Unfortunately, you declined that inspection.
At move-out, a third-party inspection company—DPS—conducted the final walkthrough. While their findings did note damages well beyond normal wear and tear, the property owner ultimately chose not to pursue the charges and instead returned your full deposit in full, despite being legally entitled to withhold for certain repairs. This decision was made not because of legal threats, but because the owner did not wish to engage in further dispute.
We take great care to follow all California landlord-tenant laws, including proper documentation, notice, and prorated deductions when applicable. Accusations of working to “exploit tenants” are unfounded. We are committed to fair and ethical property management for both owners and renters, and many of our tenants have had positive experiences reflected in our other reviews.
We wish you the best moving forward.
Fantastic experience: Dana and their team are quick to respond and get the job done as soon as they can. We are so happy that we have a reliable property manager. Thank you, Blue Sapphire Team
Fantastic experience: Thank you for your continued efficiency.
Fantastic experience: The response time is very good whenever we have maintenance issues or requests, there was also one Sunday that I was able to contact them also
Fantastic experience: Fantastic good work and satisfied communication . Blue sapphire home management company very pleasant with in 4 years
Fantastic experience: Overall the process was really great to move into our rental. There was a slight gap in communication related ti receiving the key at the lease start up due to the holidays and everyone we worked with was so kind and understanding. The property is well taken care of. We have been renting for over 7 years through multiple agencies and Blue Sapphire Homes has been the easiest one to work with!
Negative experience: Respuesta muy lenta en cuanto a reparaciónes
Thank you for bringing your concerns to our attention. I’d like to address the timeline of your recent plumbing request and provide some clarity regarding the scheduling process.
When we received your work order over the weekend, we promptly arranged for a plumber to assist you. However, it appears that the service was delayed due to appointments not being confirmed as needed. Specifically:
The plumbing company reached out to you to confirm the initial appointment, but the appointment was not confirmed on your end.
When they attempted to provide service, it was declined, and you requested same-day service, which the plumber was unable to accommodate due to their schedule.
The plumbing company then offered an appointment for the following day. However, the appointment could not proceed as it was not confirmed on your end again.
After you spoke with our staff, we explained the importance of confirming your appointment with the plumber to secure their availability.
We understand that plumbing issues can be frustrating and aim to resolve them as quickly as possible. To ensure timely service in the future, please confirm any appointments promptly with the service provider once they have been scheduled. This step is critical to avoid delays and ensure the issue is addressed without unnecessary back-and-forth.
If you have any remaining concerns or need further assistance, please don’t hesitate to reach out to us directly. We’re here to help.
Fantastic experience: From the perspective of a renter, Blue Sapphire is a fantastic property management company. They are responsive and have a good system for communication and resolving maintenance issues.
Fantastic experience: Very responsive to maintenance requests. Web site works well for communications and automatic payments.
Fantastic experience: Blue Sapphire Homes is an excellent property management company. I have had 3 appliances in my townhouse stop working and they have replaced them quickly, efficiently, and cleanly. They have worked with my schedule and I was not inconvenienced. I am able to go into the service portal online and get an immediate response from their service department. I am very happy with BSH and would recommend them highly for your property management needs.
Thank you Doug you been a great tenant, hope you stay for a long time
Positive experience: Gregg and Drew are responsive and easy to work with! We're happy in our new place.
Negative experience: Dont expect a return call or any interest. The answering service and automated email is all you will get. Trust your property elsewhere.
Hi Ben, I understand there might have been some confusion regarding the information on closing out your property, which our office cleared up for you. I hope the sale of the property goes smoothly. As you know, our main contact during the management of your property was your wonderful sister, Molly. Take care
Fantastic experience: Nice place nice people would recommend them
Fantastic experience: I wish I had more property for The Drew Crew to MANAGE!!
Thank you Rick you always been a strong supporter of our services. Thanks again.
Fantastic experience: Blue Sapphire has been excellent at managing my property for over 10 years.
Thank you Peg, it's been great working with you over the years.
Fantastic experience: Your service is and always timely and professional!
Thank you Pete. Dana and I have enjoyed working with you and your wife over the years.
Fantastic experience: Excellent customer service , quick response. Very well organized monthly statements to home owners.
Thank you Vladimir!
Fantastic experience: I have hired Blue Sapphire Home to manage my rental property in Alameda City for several years. I enjoy working with them. They are professional and effective property managers.
Thank you David how the years go by and we have enjoyed working with you over the years.
Fantastic experience: My experience with Blue Sapphire homes has been from the vendors side of things. My company provides plumbing services for their tenants and I must say that you can see how much they care for their tenants. They are consistently on top of any requests for service and following up to make sure that service was completed. One the vendor side of things I can also report that they pay their bills on time as agreed and their communication is excellent. It is very hard to find business that are A++ like this one to work with that matches our companies values and level of service. You cannot go wrong with Blue Sapphire Homes to work with as a vendor or to manage your properties.
Thank you Will!
Fantastic experience: Blue Sapphire is the best property management company. They are very responsive to both owner and tenants. Also, they have good marketing and sales channels to attract potential tenants and good screening systems as well.
It's been great working with you for many years. Thank you for being a great client of ours.
Fantastic experience: Dana and Drew are amazing to work with. So much compassion and consideration for the owners and just good people. Will recommend Blue Sapphire Homes to anyone in need.
Thank you so much, it's a hard business to keep smiles on everyone's faces. You know how that is your business is just as hard. We really enjoy working your your team. Thanks again
Fantastic experience: Great job!
Fantastic experience: Quick response, professional, knowledgeable. Field people and office crews are always helpful and that makes a great team. Thank you!
Thank you, always a pleasure working with you and your husband.
Fantastic experience: They’ve been my property manager for a few years now and I am very happy with them. Dana is always there to help when I or the tenant have any problems or issues. I could manage the property myself but why when I can have people who know what they’re doing manage it for me.
Dana, and the team thank you for being a long time client of ours.
Fantastic experience: I have been using Blue Sapphire Homes for property management of my home while living abroad. I have been very satisfied with the service. They are always ready to send out quality people in case of a problem in my home. I would highly recommend them.
Thank you Renee, it's been great working with you.
Fantastic experience: Great company to work with! They make it easy to contact them. Always a friendly person on the other side of the phone call instead of a machine to press digets that keep you on hold for hours. I would absolutely recommend these guys!
Thank you Jorge, always a pleasure working with you and your team.
Fantastic experience: Working with Blue Sapphire Homes as a vendor was exceptional. Their professionalism, punctuality, and clear communication ensured a seamless process. Their commitment to quality and satisfaction truly stands out, making them a distinguished partner in the industry. -Bayshore Plumbers
Thank you are team and I have enjoyed working with you.
Fantastic experience: We have the service with the company quite many years. We are happy with their expertise. They are very easy to communicate with the issues between landlord and tenants.We recommend them to our other friends.
Thank you Charles it's been great having you as a client and we enjoyed working with you over the years.
Fantastic experience: 4 years together and we Highly Recommend! Fantastic service, always quickly responsive, and reliable technicians. We always feel safe and taken care of by Blue Sapphire Homes.
Thank you Jamie, you been great tenants and happy to hear we been doing our job. Thanks again.
Negative experience: 1 month of Blue Sapphire ignoring my emails concerning their unprofessional behavior and miscommunication regarding move out fees. They scam you and will ignore you once you point out that they did not follow the law beware of this company.
Sidney we explained to you countless times of how your unit that you rented needed to be returned to us. Your roommate was informed of this, who should of informed you. Also move out procedures was clearly stated in your lease. Thank you
Negative experience: Terrible customer service. They will scam you at the end of the lease beware. 0 stars
Hello, If you are in fact a tenant of ours you are welcome to email me at [email protected] and I be happy to assist. We dont scam anyone as that would be against the law. As mentioned if you are a tenant that rents one of our properties please do email me. Our office hours are Mon. Through Friday 9am to 5pm. Thank you
Fantastic experience: I tried to fill an application but the place was gone quickly but they returned the application fee. Reply to email and messages was quick.
Thank you for the review. Property management is a hard business and hard to keep potential tenants, owners and current tenants happy. Hope you were able to secure a new place to live. Thanks again
Fantastic experience: Drew, Dana, and their Blue Sapphire Homes (BSH) team (including Gregg and Allen) have managed multiple of my properties in the east bay for over a decade. I tried to manage my own rental for a several of years in the beginning, and was then conned by a pair of "professional renters" whose job I felt were to cheat and make my life a living hell for almost a year. A close friend who was also a long term customer of BSH recommended Drew to me, and my life has been so much more peaceful ever since. Now with multiple young kids in my life, having to deal myself with managing multiple rentals would be a suicide task. Drew, Dana, and team have also taught me lot about being fair as a property owner. In many past instances where I felt BSH should have blamed or charged the tenants, Drew, Dana, or Gregg would clearly explain to me the best options to deal with the situations and when they felt I had the rights and when the tenants had the rights. An example of this that happened twice under their watch is that the tenants recently called to complain that the sink drain was clogged. BSH team quickly notified me of the tenants complaint so that I can provide authorization for BSH to call for a plumbing service to help the tenants ASAP. Thinking of my own personal home situation, I initially thought I'll end up paying the service invoice. I was surprised when Dana notified me that the plumber commented on the invoice that the tenants was at fault for incorrectly disposal of food down the drain. Instead the tenants will have to pay the invoice. Another example was when a tenant moved out and the wall paint of many of the bedrooms looked worn out. I immediately wanted BSH to deduct the tenants deposit to correct this. BSH team then asked me when the interior was last painted (which was close to 15 years ago) and coached me through that for this instance the tenants were not at fault for normal wear and tear. I saw some of the negative reviews, and I have a feeling these reviewer may not understand how fair BSH is. They are not here to side with either the landlord or the tenants, as both sides are paying service charges to BSH. They are hear to make sure things are accurate and fair to both parties. Also they are there at least for me to remove my headaches with managing properties, in which I would say they've done a fantastic job these 10+ years. Finally, I also love their automated software tool that bridge me with BSH team and the tenants. Notifications are quickly routed to the right party, payments from tenants or from me are easily handled, and making any requests (or reviewing them) can be done from a website instead of having to deal with calling someone. Takes out a lot of pain from the experiences.
Fantastic experience: I have been working with Blue Sapphire Homes now for over 3 years. The team is amazing. Drew is the guy we work with personally. He's the one that got all of our papers done. Anything that goes wrong at the house, Drew and Dana have been there every time. I would recommend them to anyone and everyone!
Negative experience: It's not their office but their mailbox. Don't be tricked.
Leave your opinion about Blue Sapphire Homes:
Blue Sapphire Homes appears in the following listings:
Other real estate agencies you might be interested in
Paddy Kehoe Team
Linnette Edwards, REALTOR | The Linnette Team - Abio Properties
Lindsey Little Real Estate Agent in Walnut Creek - Keller Williams Realty
Roland Osage REALTOR
Ricky the REALTOR - BLVD. Real Estate
Stea Realty Group
Vindium Real Estate
Community Realty Property Management, Inc.
Add your real estate agency to our directory for free
If you manage a real estate agency and want to appear in our guide, send us your company information and you can appear completely free of charge.