Alabama Coastal Rentals
Alabama Coastal Rentals es tu puerta de entrada a alquileres de calidad en las hermosas zonas de Mobile y Baldwin. Desde 1994, hemos manejado una amplia variedad de casas unifamiliares y condominios, destacándonos por nuestro enfoque exclusivo en la gestión y arrendamiento de propiedades. En un mercado donde la competencia ha evolucionado, nosotros hemos mantenido nuestra esencia como expertos en el manejo de alquileres, siendo un aliado confiable para nuestros propietarios e inquilinos.
Nuestra oferta varía constantemente, con un portafolio que incluye numerosas propiedades disponibles para alquiler, las cuales se renuevan a diario. Nos esforzamos por garantizar que cada hogar en el que trabajamos esté limpio y bien mantenido, brindando tranquilidad y confort a nuestros inquilinos.
Analizamos cada propiedad con sumo cuidado, ofreciendo valoraciones de alquiler precisas que ayudan a los inversionistas a tomar decisiones informadas, especialmente antes de adquirir una propiedad. Aunque nuestra especialidad es la gestión de alquileres, también colaboramos con agentes de ventas para aquellos que buscan comprar o vender.
Visítanos en nuestra oficina, ubicada en 19605 S. Greeno Road, Suite 1102, Fairhope, AL, o llámanos al (251) 626-3915. Si estás buscando un nuevo hogar, ¡explora nuestra lista de alquileres disponibles y descubre tu próximo lugar!
Horario de apertura
- Domingo: (closed)
- Lunes: 8h-17h
- Martes: 8h-17h
- Miércoles: 8h-17h
- Jueves: 8h-17h
- Viernes: 8h-17h
- Sábado: (closed)
Fotos de Alabama Coastal Rentals
Nuestro comentario desde ImmoNetwork sobre Alabama Coastal Rentals:
Un socio de confianza para la gestión de propiedades
Alabama Coastal Rentals se ha consolidado como un pilar del mercado de alquileres en las zonas costeras de Mobile y Baldwin desde 1994. Especializada exclusivamente en la gestión y arrendamiento de propiedades, la agencia se destaca por su compromiso con el mantenimiento de altos estándares tanto para propietarios como para inquilinos. Con un portafolio que abarca casas unifamiliares y condominios, ofrecen un servicio integral diseñado para proteger las inversiones inmobiliarias y proporcionar espacios de vida cómodos y seguros. Su enfoque combina la supervisión profesional con un trato cercano, garantizando que cada propiedad bajo su cuidado se mantenga en óptimas condiciones.
Staff excepcional y servicio personalizado
Lo que realmente diferencia a esta agencia es la dedicación de su equipo, con nombres como Ginger, Andrea, Melba y Jody mencionados frecuentemente por clientes satisfechos. Los reseñas destacan constantemente la amabilidad, la paciencia y la disposición del personal para superar las expectativas. Ya sea ayudando a un nuevo inquilino a encontrar el hogar perfecto o guiando a un propietario a través de problemas de mantenimiento, el equipo es elogiado por ser accesible, respetuoso y genuinamente preocupado por el bienestar de sus clientes. Muchos clientes describen la experiencia como trabajar con una familia, más que con una corporación impersonal.
Eficiencia en mantenimiento y resolución de problemas
Para los propietarios, Alabama Coastal Rentals es reconocida por su gestión prudente y su rápida respuesta ante las necesidades de mantenimiento. Clientes de largo plazo, algunos de los cuales llevan más de una década con la agencia, valoran cómo la compañía protege sus activos resolviendo las reparaciones rápidamente y utilizando los fondos de los propietarios de manera conservadora. Los inquilinos también informan que los problemas se atienden de inmediato, a menudo el mismo día en que se reportan, lo que contribuye a mantener la calidad y habitabilidad de las propiedades. Este enfoque proactivo es fundamental para las altas tasas de retención y las relaciones positivas que mantiene con las comunidades a las que sirve.
Prácticas transparentes y justas
La agencia es ampliamente elogiada por su transparencia e integridad en los negocios. Los propietarios confían en ellos para encontrar inquilinos calificados y gestionar los arrendamientos con honestidad, mientras que los arrendatarios valoran la claridad sobre los términos del contrato y la devolución de los depósitos cuando cumplen con las normas. Al mantener líneas de comunicación abiertas y tratar a ambas partes con equidad, Alabama Coastal Rentals ha construido una reputación de fiabilidad en el mercado inmobiliario costero, consolidándose como la opción preferida para quienes buscan servicios de gestión de propiedades confiables.
Alabama Coastal Rentals: Opiniones
Las opiniones son de sus autores. No verificamos que quien las escribe haya sido cliente.
Opiniones en Google
3,8 de 5 sobre 64 opiniones
Experiencia negativa: One star is a bit too much. I was with my granddaughter when she moved into her condo and I will mention only a few of the issues I personally witnessed or addressed. The ceiling fixture in the half bath was missing and I replaced it. I cleaned up 2 to 3 inches of soot and ash out of the fireplace. The dishwasher had standing water in it that smelled like sewage and the kitchen sink was clogged. I unclogged the kitchen sink multiple times before my granddaughter was charged $400+ when a plumber was called. When I went to change the HVAC filter, there was no filter, so I had to measure the hole in order to put a filter in. The ceiling fan in the 3rd bedroom fell a couple of days before she moved out simply by pulling the chain, but the light was still working. The bathrooms were dirty and the toilets had buildup of urine on them. It was so bad, I had to replace all three toilet seats. I purchased and replaced the locks because she was given one key and it didn’t work on the garage door or the back door. She had the carpet cleaned when she moved in and again before she moved out. If these people consider the few things I have listed as having the unit professionally cleaned, they are kidding themselves.
Experiencia fantástica: Such a pleasure to rent from!
Experiencia negativa: Worst experience over the 3 years we were there. They are money hungry and expect tenants to do everything and I mean everything. They also keep your entire deposit and then state you still owe balance. We kept the property maintained and the house clean but apparently they expect perfection. DO NOT RECOMMEND.
We are sorry you feel this way. You were the first tenant is a brand new house and lived there for three years. When you vacated, there were five blinds that had to be replaced from damage and the house was not deep cleaned as required in your move-out checklist. The majority of the money you lost from the deposit was for 3 weeks of rent you did not pay.
Experiencia negativa: They don't want to bother with the properties. They don't want to do anything to fix or clean it! If I was a home owner I would definitely not want them in charge of your house! Do what's right! Give people back their security deposits!
I'm sorry, we have no records of you leasing from us.
Experiencia negativa: Doesn't take care of their property or their tenants. Do not rent from them! They will keep trying to find ways to charge you. Be aware.
I'm sorry, but we have no records of you ever renting from us.
Experiencia negativa: Melissa Pettis is very unprofessional and rude. I asked for a listing to be removed from the available properties listing since Melissa said it was leased. Her response was less than professional.
Experiencia fantástica: Couldn't be happier. Melba, Jody, and Melissa are all easy to work with. They found a new tenant very quickly and made sure everything was in order before the move in. They are all respectful and polite. This is my first time ever giving a review for any company. They deserved the 5 stars.
Thanks for your kind words.
Experiencia negativa: I would NOT waist my time renting from this property management! You will be DISAPPOINTED!!! It doesn't matter if someone else caused a water leak. It is UNACCEPTABLE to be living in a unit with MOLD! The fact that we have reported it multiple times and nothing has been done over 2 month! We are told it an insurance claim or the owner above has to fix it. Again having to wait is unacceptable and careless!!! They just want your money! On top of having a water heater issue as well. They are cheap!! Went almost a whole week without hot water!!! Sends a plumber out and the same one at that not just ONCE but TWICE! The plumber couldn't even fix the issue he says ( both times not just the first time) that it is a electrical problem and they will have to send out a electrical... Took them 2 days to do that!! AGAIN they do not care!!! I personally would never rent any property that they have listed ever again!
Experiencia negativa: Too much to type all bad
Experiencia negativa: So disappointed! The unit I rented was advertised as a NO carpet rental. When we arrived the unit had carpet in one bedroom. The carpet was filthy and had not been vacuumed let alone professionally cleaned. The unit in general had not been cleaned at all before move in. Upon moving out & leaving the unit in a much cleaner condition than it was when I moved in, they kept $175 from my deposit for carpet cleaning. Either the prior tenants didn’t clean & lost their deposit which was then pocketed since the unit wasn’t cleaned before my arrival or that type of “clean” was acceptable to them and I was cheated out of all of my deposit. Either way, Beware!
Experiencia negativa: Unprofessional company! I scheduled a viewing for a rental house. I went to my appointment as scheduled and messaged them to let them know that I'm waiting in front of the property. Melissa at the office called back to say it's been already rented. They did not have the courtesy to cancel the appointment in advance. I drove 1 1/2 hr from Pensacola to get there. They did not even bother to apologize for standing me up.
Thank you for bringing this to our attention. I am so sorry. It was leased earlier the morning of your appointment and the new receptionist did not realize there was a later appointment scheduled for the leasing agents that afternoon that needed to be canceled. We are updating our process checklists so this should not happen again.
Experiencia fantástica: Great customer service
Experiencia negativa: Lived in a unit owned by this company for over one year. The keys we were given did not access the front door. The problem was never fixed. Other problems we reported were addressed within a reasonable amount of time. They were fair with returning our security deposit after we moved out, though it took a very long time (more than two months after moving) to receive it, and several calls from my husband. 6 years later, I got a notification email about this review and came back to read it. I still believe it is a very fair review. I do not appreciate that the company response includes personal details that are completely unnecessary (the location of the rental). Further, I am astounded that the company has tried to justify not giving the renters a key to an external door. That is a significant security risk, and easily remedied with a 20$ purchase at Home Depot. And now I find out that we didn't have the keys because somebody else did. Somebody who is NOT the rental company? I'm really glad we weren't robbed or worse. Shame on the company for such a basic thing.
Our records show that you lived in a property that we manage in Bay Minette. You were the first tenant we placed there and the Owner had not given us a key to the door you are describing - but you had a key to the door that was closest to parking. We show that you paid full July rent. We were not aware if you moved out prior to Aug 1. We show that your deposit check was sent to you Sept 14th (45 days). I am sorry that you were disappointed with your move-out. We wish you the best in your new home.
Experiencia fantástica: Super friendly and if I ever need a rental, they are who I will contact them
Experiencia fantástica: They are the best rental agency I've dealt with.
Experiencia negativa: Recieved a legal threat when my rent was never laye before because I had a returned payment of $150. When I called to explain the payment would be made and that I would have appreciated a call, they screamed and yelled at me over the phone that they didn't need to do that. Poor customer service. I've also still been waiting on a blind for my window since they gave me 1 too few to install in my house. I notified them in May. It's now September. Don't rent through this company and as a landlord, you should reconsider using them as well.
Experiencia fantástica: Quick to handle any issues. Friendly inviting staff. Found us our home in no time.
Experiencia negativa: If you want your property ruined top to bottom put it with this company. They are the worst and should be put out of business. They don't have a clue.
We are sorry you feel this way. We have managed your property for over 9 years without you having any missed rent and very limited expenses for repairs. Now that you are moving back to the property, you want us to pay to repaint your unit. Very rarely does a property lease for 9 years (with multiple tenants) and not need some updating from normal wear and tear over the years. We do not feel painting is anything we should be responsible for or that it should be charged to the vacating tenant.
Experiencia fantástica: I refer all of my friends to them. They oversee many properties so when you do your application for them you're not just doing it for one property you're doing it for all of their properties. I was struggling trying to find a place to rent and Ginger was able to help me out right away.
Experiencia fantástica: Smooth waters and easy sailing...
Experiencia fantástica: Great customer service
Experiencia fantástica: Very friendly and kind staff. Ginger is lovely and was a big help in putting in work orders for my unit, plus helping me to figure out how to change out my air filter.
Experiencia fantástica: Rented for over a year. Very responsive to the very few issues I encountered. Would rent again. Ginger, Melba, and Daniella were great!
Thank you for your review. We try to be as responsive as possible.
Experiencia fantástica: I have had the pleasure of having this company manage my house for 10 years. They have done a fantastic job of protecting my house and keeping it in great shape. Any needed repairs were dealt with quickly and at a reasonable price.
Thanks Dave, we will sure miss talking with you and Sue.
Experiencia fantástica: Ginger is AMAZING! I rented for 3 years and I did not regret one day. They were always fair, honest and easy to work with. I highly recommend this company. Thank you Alabama Coastal Rentals! I truly appreciate your service!
Experiencia fantástica: Ginger is fabulous! We had issues with the house that were beyond their control but quickly addressed when advised. Life changes caused us to move but saying goodbye to them was sad.
Experiencia fantástica: I would like to thank Ginger for all the hard work she did finding us a house in a HURRY!! Definitely recommend this company! Unlike the other rental companies in the area, they answer the phone when I call and they called us back when the were supposed to. She listened to what we wanted and found the perfect house for us to rent. We couldn’t have asked for a better representative. Great job and thank you so much.
Experiencia fantástica: I have to say, for the 2 years I rented with Alabama Coastal Rentals, my experience couldn't have been better. The staff, especially Ginger & Jessica, always went above and beyond the call of duty to make sure I was satisfied with their service. They all have great personality, great sense of humor, and genuinely care. 5 Stars from me!!!!
Experiencia fantástica: We've rented from Ala coastal rentals for over 5 years. The staff is like family and always accommodating and friendly. Ginger and Andrea would always be there to assist us. The property was exactly what we needed and we were sad to leave due to relocation.
Thank you so much for the nice words. We hate you had to move.....
Experiencia fantástica: From the time I called with interest in leasing a property from the time I moved out...5 stars all the way! ACR staff was so easy to work with, the owner of the property was very accommodating, simply a great experience! Highly recommend!
Experiencia negativa: You people voting 5 stars that haven't ever trusted them with your money shouldn't be rating them! If you haven't signed or ended a lease with this company your giving opinions not facts about how they do business.
I am not sure why you are posting this. You damaged the house upon vacating. You did not dispute the charges until the front door that you damaged was not replaced . The owner compensated the new buyers for the damaged door in their purchase contract for them to take care of in the future. When you took the owners and us to court, the judge did not side with you.
Experiencia fantástica: Rented a house in Summerdale from Alabama coastal rentals for over 4 years, if ever there was a problem in the house it was handled usually the same day..everytime I called people were friendly and helpful . when I bought my own place and had to move,i want to give a special shout out to Andrea and Ginger who helped me through all the loose ends of moving out and I can not thank them enough, they were great......you can not go wrong renting any place from Alabama Coastal Rentals 5 stars plus... A+A+A+A+A+
Experiencia fantástica: I would highly recommend renting through Alabama Coastal Rentals! The ENTIRE staff was not only extremely polite they were also "for the people" so to say. They are not just looking to bring in people and their money, Alabama Coastal Rentals cares about you and your needs. The apartments I lived in were built long ago but you would not be able to tell do to great upkeep. I had no problems with broken appliances or any hidden errors you might find the longer you stay at a residence. When I did have a tiny shower leak they were incredibly helpful and not rude. I think sometimes you can go to a front desk/office and tell the workers your issues and they feel a bit attacked as if it is their fault and this causes them to have an attitude which in turn makes them not as dedicated to resolving your problems. This WAS NEVER the case with Alabama Coastal Rentals, they never took insult to any problems and truly were genuine with assisting you and giving the proper help you might have needed. I am unsure if they are a family run business but they most definitely care about you and your stay with them as your own kin would.
Experiencia fantástica: Awesome place to rent from
Experiencia fantástica: Very Good service from AL Coastal Rentals. Ginger and Andrea are professional, knowledgeable and courteous. Overall great experience. Would recommend.
Experiencia fantástica: Rented from this company for a year. Extremely pleasant experience. Never had any issues and only moved because I needed a smaller/cheaper place. They are very easy to work with! Andrea and Ginger both are super sweet! I saw a lot of negative reviews once I moved in and thought "oh no what have I gotten myself into" but at the end of my lease I found if you pay your rent on time, follow rules, take care of the property, and do things the right way when you move out you will have no issues! Received my full deposit back with no trouble whatsoever! It was a pleasure working with y'all. Thank you!!
Experiencia fantástica: Amazing Company. Ginger and staff are Phenomenal! I wish all rental companies were as professional and good as Alabama Coastal Rentals.
Experiencia fantástica: This is a great company. I have used them for 6 years.
Experiencia fantástica: Great company! They have found great families to keep my house rented for the last 2 years.
Thanks Megan!
Experiencia fantástica: I had a great experience with this company. They were very nice and understanding. Ms. Ginger is the greatest!
Experiencia fantástica: Great staff I have known the owners for years and operate with honesty and integrity. Great inventory to choose from and great for new people on the area
Experiencia fantástica: I have rented a home in Lake Forrest from this company for 8 months. The staff was incredibly helpful in helping me to locate a single family home for me and my 2 children and is always pleasant and timely with any issues or concerns that have come up. I couldn't have been more pleased.
Experiencia fantástica: I have rented from Alabama Coastal Rentals for over 5 years and have had Awesome experience from them. They helped find me a home that meets my families needs and if anything ever went wrong they immediately came out to get it fixed. I know they can only do so much with having to get permission from owners before doing anything major, which is understandable. I love this company and would highly recommend them to my friends or family. Ginger is AWESOME!!! If you need a place to rent or buy Alabama Coastal Rentals is the place to go first.
Experiencia fantástica: My husband and I have had a great experience with Alabama Coastal Rentals, when we were searching for a home, they found us the perfect home for our family. They kept in touch with us until the right home came along. Very friendly staff, Ginger is awesome, very helpful!! I would recommend using Alabama Coastal Rentals to anyone that is looking for the perfect home.
Experiencia negativa: If possible, please do not rent from this company. I rented from this company for two years. There were problems after problems. When I moved in, nothing was cleaned. The carpets were VERY disgustingly dirty. The walls had dirt ALL OVER THEM. The outlets were hanging out of the walls. The counter tops had burnt spots all over when we moved in. A couple of months before we moved out we had issues with termites. It took the company three weeks to get somebody out to take care of it. They were more worried about getting the cheapest price than about take care of the problem. The best advice that I can give you is that if you have to rent from this company, take as MANY pictures AS POSSIBLE of when you move in and when you move out. If not, they will find EVERY LITTLE thing wrong to keep your security deposit. Also when you move out, make sure to get Ginger and Clayton's approval of how the carpets look because if they do not approve of it and you spend the money on getting them cleaned, they will hire their own carpet company (family members) to come and reclean them and charge you out of your security deposit...
Experiencia fantástica: ACR Manages one of our properties for us. We have never had any issue with them. If there has been any issue, they have always called and got permission for repairs and have used owner funds very conservatively. We are happy with their service and the speed and at which they place qualified renters in our home.
Experiencia fantástica: My name is Tracy Hidalgo and I have rented from Alabama Coastal Rentals for almost a year. Unfortunately due to circumstances beyond my control, we are having to break our Lease 3 months early. I have thoroughly enjoyed my stay and can honestly say that any issue I had was met with promptness and professionalism. Ginger is awesome and so helpful, as is the entire staff. They have been the best and I would highly recommend anyone looking to lease in Baldwin County to call Alabama Coastal Rentals. If my circumstances happen to change, I will be calling them again! Great homes, great service, and great people. Two thumbs up!!
Experiencia fantástica: I rent a small apartment from these people in Stockton, AL. We have rented from them for 3 months and they have been very nice and understanding. Few that they are, when a problem has arisen, they were quick to send someone to fix it (even if that problem came up late in the day, it was fixed same day). I would recommend to anyone looking for a place to rent from these guys
Experiencia fantástica: Great people! Everyone that I have encountered at alabama coastal rentals has been very friendly and straight forward. They showed up on time for the showing of the unit and did so with very short notice. Ginger has been great to work with and we look forward to seeing her everymonth.
Experiencia fantástica: I've leased property through these guys for about 3 years with zero issues. Any time something fails and needs repair they send a service guy almost immediately. I appreciate they take issues so seriously and respond like they do...I give them a 10 out of 10.
Experiencia negativa: While utilizing the services of Alabama Coastal they spent MY money to repair a major problem. They never sent anyone to do the job correctly. The ceilings were ruined downstairs due to a large leak. The persons they placed in my property were calling me and screaming about the leak. I tried to explain that this is the reason one hires a rental company. Alabama Coastal's work is poor at best. They also make you sign, as part of your contract. that if the property is sold they receive a real estate commission. That is fine if you don't have another realtor you choose to use.
Experiencia fantástica: I personally rent from Alabama Coastal Rentals. I can honestly say that I have NEVER experienced ANY issues such as the ones described. I recently had a plumbing issue after hours. I contacted the owner and within 10 minutes received a call from the plumber. He (the plumber) was working another call at the time but would call once he was on his way. My issue was resolved VERY professionally and VERY promptly within 1 1/2 hours. I have lived in apartment complexes where they would not have handled this issue until the next day! Our lease is up for renewal this next month. We plan to renew our lease and continue our relationship with Alabama Coastal Rentals as we are VERY pleased with our experience. ------ A side note------ I have never been asked to pay with cash. I pay my rent each month with a personal check.
Experiencia negativa: Zac..... who are you kidding?? I would love to know WHO there is helpful and knows what they are doing?? There is no way you are talking about the same people. Just like all these other people who wrote there experiences...nothing has changed and nobody there cares about helping folks. I would not use them for anything. Makes you wonder why all the money they take up front has to be cash or money order??
Experiencia fantástica: The staff at Alabama Coastal Rentals, are very helpful, knowledgeable, and personable. Its a small enough business that you are able to deal with the same people each visit, but also large enough to have a great selection of properties to choose from. Overall they are very helpful, quick, concise, and up front about everything. I will definitely use them again and would highly recommend them in the future.
Experiencia negativa: These people are a joke!! No one knows what in the hell is going on, they have a red neck woman that smells like train smoke, foul mouth, with a low cut shirt at the front desk , the agent says she doesn't know the answer to any of our questions because she has only been there for a few months.... we go in and talk to the so call "Owner" of the company and he is a complete idiot , dresses like the maintenance man and wants to start talking football with us instead of the issues at hand! Would NOT Recommend this place!
Deja tu opinión sobre Alabama Coastal Rentals:
Alabama Coastal Rentals aparece en los siguientes listados:
Otras agencias inmobiliarias que podrían interesarte
Shannon Hesse Smart - South Coast Properties AL
Francine Carstensen Realtor
Jack English RE/MAX By The Bay
Matt Baker | Realtor @ Legendary Realty | Daphne, Alabama
Añade tu inmobiliaria a nuestro directorio de forma gratuita
Si gestionas una agencia inmobiliaria y quieres aparecer en nuestra guía, envíanos la información de tu empresa y podrás aparecer de forma totalmente gratuita.